close auto

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Peugeot 206 SW 2002: temperateur

Bouwjaar: 2002, Brandstof: Benzine, Transmissie: Handgeschakeld, Motorcode: NFU, Motorinhoud (cc): 1600, Vermogen (kw): 80

Nadat er in Fr en nieuwe thermostaat is gemonteerd en koelfloeistof bij gevuld zonder problemen terug gereden naar NL.Daar heeft de auto anderhalve week stil gestaan en toen ik er mee ging rijden binnen 5km loopt de temp op van 70naar 90gr waarbij ook een akoestis geluid klinkt en op het display STOP komt te staanechter de temp zakt direkt weer naar de 70gr en na 1a2km herhaald het zich weer wat is dit?? en wat is er aan te doen.

.

Geplaatst door

arie scheurkogel (0)

al 3 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Verkeerde thermostaat?
Als hij te laat open gaat komt de temp te hoog en je krijgt melding stop
Of weer kapot..
Haal hem los en zet een pannetje met water op en leg de thermostaat erin.
Gaat hij open dan is het iets anders
Gaat hij niet open dan vervangen

ok ik ga het proberen alleen ik vind het wel raar dat ik van af zuid fr geen probleem met koeling heb gehad alleen nadat hij ruim een week stil heeft gestaan en toen liep de temp op

Tja dat is raar maar testen in pannetje water dan erin leggen en laten koken.wat kan dat ze een hadden liggen die werkte maar toch na 1400km niet meer werkte niet open gaan.
Ik hoor het wel van je ..succes

de temp is nog steeds te hoog.wat ik heb gedaan is het volgende ,naar een peugeot daeler gegaan en een nieuwe thermostaat geplaatst zelfde probleem toen alle koelvloeistof er uit en Wynn's cooling systeem flush er in gedaan daarna goed doorgespoelt en het probleem blijft daarna geprobeerd met soda en weer goed doorgespoeld probleem blijft nu heb ik bijna alle slangen losgehaald en slang voor slang doorgespoel en nu weer gemonteerd als ik er meeklaar ben en ik heb er mee gereden zal ik het vermelden.Ps ik heb een week gereden zonder thermostaat en dat geeft geen probleem met thermostaat 90km per uur 4km en de temp is tehoog(stop op het display)

Ik zou toch effe zelf de thermostaat testen in pan water thermostaat erin dan laten koken kijken of hij open gaat en kijk meteen of hij niet verkeerd om erin gaat.
Want dan doet hij niks meer.
Daarna kan je kijken of het systeem geen lucht bevat.
Wordt je kachel warm?
Een van de methode om te ontluchten
Auto warm laten worden.dan kachel op heetste stand en de dop van expansie los of eraf..
Wat jij al aan gaf zonder de thermostaat wordt hij niet heet.
Dan ligt het duidelijk aan je thermostaat.
Er zijn 3 mogelijkheden.
1 verkeerdom
2 een thermostaat die te laat opengaat
3 of niet werkend

thermostaat gaat open als ik het in heet of kokend water leg,het is een orgineel thermostaat van peugeot met een warmte graad van 89 gr thermostaat kan er maar op 1 mannier in peugeot daeler zegt deze 89 gr is normaal voor peugeot .Ik had liever 1thermo van 70 of 75 gr deze mag er volgens de daeler niet in

je moet uitzoeken waarom de auto denkt dat ie te warm wordt, 90gr is een normale bedrijfstemperatuur, en voor de 100gr gaat normaal het stoplampje niet branden. miss temp-voeler defect of een probleem in de aansturing van de koelvin kan ook nog.

koel vin gaat al aan voor dat hij de 100 gr berijkt dit is ook vast gesteld door peugeot . Ik dacht ook aan de temp sensor maar de daeler zegt dat dat niet het probleem is deze werkt goed aldus peugeot.

Mijn gevoel zegt van niet.
Als jij zegt zonder thermostaat blijft hij goed zodra je hem terug zet krijg je melding het zit toch ergens fout net wat Harry zegt de sensoren in je blok of waar ze ook zitten.
Wat je kunt testen..bij warme blok of de aanvoer en afvoer slangen gelijk zijn kwam warmte..niet dat een steenkoud is en de ander kokend heet.

Ik heb vandaag alles losgehaald wat slangen betref en met en vrij hoge druk alles doorgespoeld tot er helder water uit kwam ,ook de 2 slangen van de kachel los gehaalt en daar kwam een hoop roest water uit daar na alles gemonteerd en eerst water afgevuld,en een eind gereden en geen probleem meer ,morgen al het water er uit laten en op nieuw vullen met koel vloeistof. Ik bedank ieder een die mee gedacht heeft met dit probleem. mvg H.Scholten

Top....fijn dat je een terug koppeling geeft.
Dat het voor de monteurs op deze site ook een fijn gevoel geeft.dankjewel

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 206 of stel zelf een nieuwe vraag.