Hallo allemaal,
Ik heb het volgende probleem met een 306 1.4.
De motor slaat alleen af bij erg warm weer en dan krijgt de klant hem niet meer aan de praat.
Soms na een paar kilometer en soms al na 100 meter.
Heb vorige week het dubbelrelais vervangen, het is een tijdje goed geweest, maar nu vandaag met warm weer is het meteen weer mis.
200 meter gereden en sloeg meteen af en niet meer aan.
Heeft iemand ervaring met zoiets?
Alvast bedabkt voor de reacties
Hylke
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Probeer uit te vinden wát er uit valt, ontsteking of brandstof. Dan weet je en kun je wat meer.
wat marcel7031 zegt
eerst kijken wat het niet doet
oftewel proberen starten met remreiniger
start hij dan is het brandstofprobleem
start hij niet bougies kijken of ze aan vv toe zijn en of je tijdens het starten een vonk krijgt. (dit controleren met een scope en een amperetang over de bougiekabel)
ik heb het gevoel dat het meer een onstekking is.
bougie goed
bougiekabels goed (geen vonk oversprong)
verdeelhuis niet in gesleten
bobine geeft een primaire spanning (ampreretang alleen doen, en scope)
als je eventueel een pm kunt geven met de laatste 8 chassis nummer dan kan ik eventueel kijken naar een info flash als dat gegeven is
Hallo,
Bedankt voor de reacties.
Ik krijg nu de storing er niet in, het weer is wat minder warm.
Laatste 8 van chassisnr is 02186750.
Gr
Hylke
de gegeven chassisnummer kom ik uit op een 309
als dit toch klopt kom ik uit op een info flash
Middelste koolborstel van stroomverdeler met ontstoorde rotor VALEO beschadigd.
3. OPLOSSING SERIE
405 XU5MVanaf 70490001.
405 XU9MVanaf 70490001.
309 XU9MVanaf 10530001.
Montage van een roestvrij stalen veer voor de middelste koolborstel.
als dit klopt dan is de optie verdelerkap vv
dus advies de verdelerkap kijken op schade
ps ik ga nu uit van een 309 als he wel een 306 is dan klopt de chassisnr niet
verder is de systeem na de wagen gekomen
hierdoor geeft hij de motorcode niet goed weer (xugm, zal het waarschijnlijk kunnen zijn)
Hallo Werner,
Het is toch echt een 306 met 1 dis bobine.
Het kenteken is HH-FV-46
Heb de papieren van de auto er niet bij en het chassisnr is wat slecht leesbaar.
Heb je nog andere oplossingen ivm het feit dat hij geen rotor/verdeelkap heeft?
Gr Hylke
Kun je het uitvallen niet oproepen door em stilstaand warm/heet te laten draaien?
Klinkt als een gevalletje haperende bobine?
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 306 of stel zelf een nieuwe vraag.
15 jaar