close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Peugeot 206: slaat af na starten

Bouwjaar: 2001, Brandstof: LPG, Motorcode: 1400

hallo,

Mijn peugeot 206 gaat zodra ik hem start gelijk overschakelen naar gas.
Het lijkt dan of hij twee brandstoffen tegelijk krijgt.
Als ik de gasinstallatie uitschakel ,dan start hij perfect op benzine. Als ik daarna de schakelaar weer op gas zet, blijft hij wel de eerste kilometers op benzine lopen,om daarna normaal naar gas over te schakelen.
Het is een AG installatie SGI type 1. De auto is uitgelezen, maar daar kwam niets uit. Ik heb de temperatuur sensor nog vervangen maar zonder resultaat. Wie weet waar ik het in zoeken moet.

gr. Frans

Geplaatst door

f.kOERHUIS (0)
badge

al 19 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

niemand die iets van autogas afweet ?

f.kOERHUIS 0
badge

9 jaar

Hallo, ik heb hetzelfde probleem. Ik heb een Peugeot 307 2003 met 3G installatie. Hij slaat niet altijd af. Als hij afslaat is het bij overschakelen naar gas wanneer ik bijv. stil sta bij een stoplicht, weg wil rijden uit een parkeerplaats, of achteruit probeer in te parkeren. Ik heb de druksensor laten vervangen en probleem blijft. Garage heeft me geadviseerd om er een nieuwe gasinstallatie in te zetten, maar dit vindt ik nog te duur. Ik hoop dat iemand weet waar het probleem vandaan komt?

Dnike159 0

9 jaar

Beste Coen heb je de klepspeling al gecontroleerd dit is bij koude motorerg belangrijk. de overschakeltijd van een AG instalatie is instelbaar je kunt de tijd instellen met een laptop of kleine
handheld computer waar de a,g installatie mee wordt uitgelezen / bij sommige gasverdamper zit en onderin de verdamper een aftapschroef om sludgeaf te tappen doe dit nooit met warme motor of draaiende motor /de verdamper moet wel handwarm zijn ivm de sludge anders loopt deze er niet uit. succes ik hoor het wel.jan.

pievo86 0
badge

9 jaar

heeft deze AG gasinstallatie ook nog een eigen temperatuur voeler misschien ?

f.kOERHUIS 0
badge

9 jaar

Beste heer koerthuis de ag installatie heeft 2 temp meters n.l een keer meet hij de temp via het motor management draadje temp voeler en ook nog in het verdeelblokdit is alleen zichtbaar met de uitlees computer waar het ag programma op staat hij meet ook de temp van het gas via het verdeelblok waar de dikke lpg slang op zit en er 4 kleinere slangentjes uit komen. de verdamper druk kun je ook meten deze moet liggen tussen 0.3 en 0.5 bar voor een goede werking van het geheel
het verdeelblok is aan een zijde genummerd deze gaan weleens stuk-- de overschakeltijd is ook af te stellen zorg er wel voor dat de auto op Benzine goed loopt en storing vrij anders heeft het allemaa lgeen zin daar de lpg installatie signalen aftapt van de bezine computer met vriendelijke groet jan.

pievo86 0
badge

9 jaar

Beste heer koerthuis de ag installatie heeft 2 temp meters n.l een keer meet hij de temp via het motor management draadje temp voeler en ook nog in het verdeelblokdit is alleen zichtbaar met de uitlees computer waar het ag programma op staat hij meet ook de temp van het gas via het verdeelblok waar de dikke lpg slang op zit en er 4 kleinere slangentjes uit komen. de verdamper druk kun je ook meten deze moet liggen tussen 0.3 en 0.5 bar voor een goede werking van het geheel
het verdeelblok is aan een zijde genummerd deze gaan weleens stuk-- de overschakeltijd is ook af te stellen zorg er wel voor dat de auto op Benzine goed loopt en storing vrij anders heeft het allemaa lgeen zin daar de lpg installatie signalen aftapt van de bezine computer met vriendelijke groet jan.

pievo86 0
badge

9 jaar

Jan bedankt voor je tips.
Ik ga er dit weekeinde weer mee aan het werk en hoop dat er iets uit komt.

f.kOERHUIS 0
badge

9 jaar

Hallo,

ik heb de installatie laten uitlezen, en de druk is goed. Verder geeft de uitlees computer geeft ongeveer 65 graden aan als hij op bedrijfstemperatuur is.
ook het verdeelblok lijkt in orde. Wat me wel opviel is dat het uitlaatspruitstuk een haarscheur heeft, zou dit misschien van invloed kunnen zijn op het overschakelprobleem ? Het lek/scheurtje is niet hoorbaar en geeft ook geen melding.

f.kOERHUIS 0
badge

9 jaar

ondertussen het uitlaatspruitstuk vervangen maar nog steeds het probleem.
iemand nog ideeen ?

f.kOERHUIS 0
badge

9 jaar

de Overschakeltijd van benz naar lpg kan ook worden ingesteld via de ag computer je kunt bijvoorbeeld deze tijd iets ruimer zetten zodat de motor al ietd warmer is en het overschakelen naar lpg beter wordt / controleer ook eens de inlaatbboutjes die in het spruitstuk worden geschroefdwaarop de lpg injectoren worden vast geklikt deze willen nog weleens los trillen ik zet deze altijd vast met een klein beetje locktite een scheurtje in je UITLAATspriutstuk is nooit goed want dan loopt de bezine computer langzaam uit zijn regel gebied vervang dit spruitstuk je moet er voor 100procent van uit kunnen gaan dat het benzine systeem in orde is daar de lpg computer diverse signalen aftapt van de bezine computer anders blijf je zoeken dan kun je ook dingen wegstrepen van je zoeklijstje zodat de oorzaak op lpg gevonden kan worden succes/jan

pievo86 0
badge

9 jaar

hallo Jan,
bedankt voor je tips.
Bedoel je de gas computer in miin auto voor het instellen van de overschakeltijd, of bedoel je dat hij aan de labtop moet?
Het uitlaat spruitstuk is nu al vervangen en op benzine loopt hij ook zonder enig probleem.
De inlaat boutjes heb ik nog niet gecontroleerd,(kan er ook haast niet bij) dus hier ga ik nog eens goed naar kijken.

f.kOERHUIS 0
badge

9 jaar

Met jan ja ik bedoel inderdaad de gas computer voor het instellen van de overschakeltijd vaak als je deze iets langer zet slaat de auto niet meer af dit gaat echter alleen met de ag uitlees computer of iemand die dit veel heeft ingebouwd en nog deze handheld computer heeft . voor wat betreft de kleine boutjes in het inlaat spruitstuk zet de auto op benzine pak een bloemenspuit met wat zeepsop erin en spuit deze langs de boutjes in het inlaatspruitstuk als het toerental van de motor veranderd dan heb je een lekkage gebeurd dit niet dan is dit oke je hoeft hiervoor dus niets te demonteren succes /jan

pievo86 0
badge

9 jaar

Het lijkt of het probleem is opgelost, de druksensor zat niet goed vast omdat een boutje was afgebroken.
Deze heb ik gerepareerd ,en tot nu toe gaat het overschakelen goed.

f.kOERHUIS 0
badge

9 jaar

professionals hebben vaak zelf ook een auto .

f.kOERHUIS 0
badge

9 jaar

Misschien moeten we elkaar wat minder de maat nemen, CCP ? Ook andere leden die soortgelijke opmerkingen plaatsten hebben gemaakt dat ik normaliter niet mee reageer.

E.T.Wiersum 0

9 jaar

De grens van wat wel of niet een prof is, is moeilijk aan te geven en wordt aan iedereen zelf overgelaten. Onnodig om daar een punt van te maken vind ik. Elke prof heeft ook zijn sterke en zwakke punten. Niemand weet alles en fouten maken we allemaal. Anders hoefden profs hier ook geen vragen te stellen. Ben onder andere zelf gediplomeerd automonteur en zou mezelf dus prof kunnen noemen, maar doordat ik de laatste jaren tot mijn pensioen er weinig aan gesleuteld heb , ondanks heel veel technische kennis op dit en aanverwant gebied , noem ik mezelf geen prof. Mijn keuze. Discussie gesloten wat mij betreft.

E.T.Wiersum 0

9 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 206 of stel zelf een nieuwe vraag.