👉 Waarom lid worden?
Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!
Help
Ik heb onlangs een nieuwe (oude) 306 gekocht (benzine). Echter slaat deze regelmatig af bij stationair toerental. Het is niet dat deze te laag is afgesteld. Nou zegt de monteur, dat er "valse lucht" binnenkomt. Wat is dit? Het lijkt mij duidelijk dat het tweede probleem relateert aan de eerste: zodra ik van 900 naar 1100 rpm ga, vervolgens weer naar 900 rpm, de motor weer afslaat. Moet ik het zoeken in een lekkage van luchtslangen/pakkingen? of eventueel (als deze aanwezig is) de map-sensor? en is dit misschien een veel voorkomend probleem bij de 306 uit 94. Help mij aub. iedere info is welkom, want garantie....
koop anders een bus remreiniger en spuit tijdens stationair lopen alle leidingen en slangen in, verandert het toerental dan zit daar je lek. ik hoop dat je bougie kabels niet overslaan! suc6.
heb de leidingen gecontroleerd, echter geen lekkage gevonden, die het probleem veroorzaakt. Bij het overslaan van de bougie kabels, moet de motor (lijkt mij) moeilijk gaan doen, "pruttelen". Dat doet deze niet, gaat gewoon "ineens" uit. Echter als ik normaal rijd, in laag toerental, doet de motor wel soms moeilijk, alsof deze inderdaad een ontsteking mist. Echter gebeurt dit niet bij hogere toerentallen. Dan heb ik de ontsteking uitgesloten toch???
Hoe groot en waar zit de map-sensor, wat doet deze, en hoe kan ik meten of die normaalfunctioneert?
Bvd, mourik
19 jaar
Al gekeken naar stappenmotor?
19 jaar
controleer even je klepspeling.en anders toch een andere bobine proberen op de sloop.of wat Kim tra zegt stappen motor schoonmaken.
19 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 306 of stel zelf een nieuwe vraag.
als het valse lucht is.en sat is goed mogelijk moet men de vaccuum slangen controleren, hoor je niks sissen bij lopen van de motor dit kan op een lek duiden.
succes jan
19 jaar