Peugeot 306: KOELWATER VERLIES

Bouwjaar: 1994

ik heb hier een 306xr met gas instalatie , die koelwater verliest
m`n eerste vermoeden was de koppakking , maar twijvel daarover omdat ik geen druk opbouw heb in het koelsysteem tijdens het rijden
ook heb ik geen olie in koelwater , wel is er een beetje sludge op de onderkant van de vuldop , maar dit kan van korte ritjes komen
mijn vraag is kan het koelwater via de verdamper verdwijnen ?en zo de motor ingaan ? , en klopt het dat wanneer de koppakking lek is dat je dan meer druk in het koel systeem hebt , op dit moment heb ik namelijk in het geheel geen druk , ik kan namelijk na een tijd rijden gewooon de watervuldop los draaien zonder dat er water uit spuit of lucht , de slangen voelen slap aan net als in koude toestand
motor loopt verder prima en geen start problemen , wel lijkt er wat veel waterdamp uit de uitlaat te komen , maar dan kan ook verbeelding zijn met dit weer
graag hoor van jullie sugestie`s enz
alvast bedankt

gebakje1

Geplaatst door gebakje1 (0) , lid sinds 19 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Peugeot 306? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

3 Reacties

oldtimer (0) PRO, 18 jaar geleden

Alles wat je zegt kan heel goed en is logisch, ik zou het koelsysteem gewoon eens even goed af (laten) persen, misschien zit er wel ergens gewoon een extern lek.

flow (0), 18 jaar geleden

als het de verdamper is kun je het zien aan de slang die van de verdamper naar de spruitstuk gaat daar zie je dan resten van koelvloeistof en de slang is aan de binnenkant vettig.

gebakje1 (0), 18 jaar geleden

heb de verdamper er tussen weg gehaald ( was toch vanplan om de gas instalatie te verwijderen)
ik heb nu minder damp uit de uitlaat,en ietsjes druk in het koelsysteem
lijkt er op dat het de verdamper is
heb nog 2 vragen
de sludge boven in de motor kan dat ook komen van de verdamper ?,aangezien de slang van de verdamper vlak bij de carter ventilatie eindig op de luchtfilter huis , met andere woorden dat condens via die leiding onder de kleppen deksel kan komen
en vraag 2
motor start goed op bezine , toerental normaal , alleen als ik gas geef lijkt het of de motor een moment teweinig branstof krijgt om te acceleren ,als ik het gas pedaal ineens helemaal in duw , wil hij ook wel eens ploffen ,het lijkt dat de branstof injectie telaat reageerd , ik heb het gehele gas syteem nog niet verwijderd , alleen elektrisch verbroken zodat hij allen op bezine loopt , mischien dat dit invloed heeft hier op
de motor is een 1600 multipointinjectie van 94
weet iemand het ?
alvast bedankt voor de reeds ontvangen antwoorden
oja mocht iemand intresse hebben in een gas installatie , die mag hem komen halen (gas tank nog 1/3 vol)
het is een vaille
type en bouwjaar weet ik niet

off grid hutje in het bos

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 306 of stel zelf een nieuwe vraag.