na een hoop gezoek en het uitsluiten van ander problemen , ben ik toch tot de conclusie gekomen dat m`n koppakking lek is
ben hem van plan zelf te vervangen
zit alleen te dubben over de injectoren hoe die gemonteerd zitten en verwijderd moeten worden
mischien heeft iemand hier tips over of mischien zelfs wel een werkplaats hand boek over de motor van mijn auto ( eventueel tegen betaling ) ( beter eerst vragen , dan zelf gaan knoeien is mijn idee )
type motor is een tu5jp/z/l (nfz) type code anfz2
1.6 multiepoint injectie
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Kan je die niet beter laten zitten in het spruitstuk en het spruitstuk losmaken?
deze injectoren zitten niet in het demontable gedeelte van het spruitstuk , maar in de cilinderkop vlak naast de bougie`s
ik ben wel autotechnish onderlegd , maar heb nog nooit aan deze type auto gewerkt ,dus voordat ik ga modderen er mee , wil ik weten hoe die injectoren er inzitten (ingeschroefd of mischien gewoon ingestoken ? )
om eventuele schade te voorkomen
boven dien zoek ik afstelgegevens van de d-riem kopbouten enz
mischien dat oldtimer jansen me kan helpen , hij lijkt me ervaring te hebben met peugeot
18 jaar
injectoren zitten erin gedrukt, en hoeven voor een koppakkingreparatie niet los.
cil kop: 1 20nm
2 120gr
3 120gr
ik wil de kop ook gelijk laten afvlakken en afpersen
dat voorkomt dubel werk dus moet alles los , boven dienmoetje zowiezo de koppaking restanten weg halen denk niet dat het lukt wanneer alles nog aan de kop vast hangt
ik hooptoch nog dat iemand en werkplaatshandboek heeft voor me of er tegen betaling copy van alle gegegevens wil maken
18 jaar
Als de motor niet oververhit is geweest is kop vlakken meestal niet nodig.
pakkingrestanten verwijderen gaat prima zonder de spruitstukken te demonteren, en ik zou de kop ook niet vlakken.
Uitlaatspruitstuk los bij de voorpijp,3 moertjes, Inlaatspruitstuk los bij de kop, injectoren laten zitten.
Distributieriem losmaken en eerst even de pennen er in,bij het vliegwiel en in het distributietandwiel.
Bovenste waterslang verwijderen nadat de koelvloeistof is afgetapt enz enz,
kop loshalen en beide pakkingvlakken reinigen, schroefdraadgaten goed reinigen als de nokkenas lekker rond te draaien is er eigenlijk geen reden om aan de vlakheid van de kop te tweifelen.Natrekken zoals Harrie heeft aangegeven,kleppen stellen inlaat 0,20 uitlaat 0,40 mm.
Monteren in omgekeerde volgorde van demontage.
Als de distributieriem niet kortgeleden vervangen is deze vervangen, spanrol en waterpomp goed controleren.
Uurtje of 3 werk.
luitjes bedankt voor de informatie , nu nog een beetje mooi weer en ik kan aan de slag
18 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 306 of stel zelf een nieuwe vraag.
18 jaar