Hallo,
De beschreven Peugeot heeft de aparte storing snel af te slaan tijdens het optrekken vanuit stilstand. De auto rolt gemakkelijk en loopt stationair niet onregelmatig of rookt. Acceleren is eenmaal rijdend geen probleem maar van uit stilstand net een lichte benzinemotor. Ik heb de distributie timing gecontroleerd maar alles staat goed. Wat zou het kunnen zijn?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
onderdruk-sensor?
bedoel je de map sensor?
13 jaar
ja,die bedoel ik inderdaad,die meet de druk in het inlaatspruitstuk,vandaar dat ik hem onderdruksensor noem,ik weet niet precies wat er in een 106 gebruikt wordt.
13 jaar
Heeft een tud5 die dan? Ik zal eens compressie gaan meten, kijken of daar iets mee is. Bedankt voor de reactie Sieto
13 jaar
Ik zie inderdaad nergens een vermelding van een dergelijke sensor,de enige die ik kan vinden is een impulsgever op de krukas,en een temperatuursensor.Misschien dat de brandstofpomp vervelend doet.
13 jaar
Beste martin en de rest, ik (eigenaar vd peugot) ondervind nu wat meer problemen, hopelijk kunnen jullie hier iets mee:
Nu het wat kouder is heeft de beschreven peugeot erg veel moeite om aan te slaan wanneer deze koud is. Je moet flink gas bijgeven en soms wel 2 of 3x starten en tijdens de start is er erg veel rookontwikkeling. De eerste 50 meter is hij erg hokkerig en stoterig. Wanneer de motor ook maar een klein beetje op temperatuur is loopt hij als een zonnetje.
Tevens wanneer de motor koud is loopt hij erg hoog in de toeren stationair. Ik denk wel tussen de 2000 en 2500 toeren (geen toerenteller)
13 jaar
Is de klepspeling al eens gecontroleerd. Een andere oorzaak zou ook nog een luchtlekje in brandstofsysteem kunnen zijn, maar dat zou redelijk simpel als 1ste globale indicatie te controleren zijn, door gelijk na het aanslaan en lopen van de motor te kijken of er luchtbellen te zien zijn in de doorzichtige brandstofslang vanaf filterhuis naar brandstofpomp. Mocht dit geen doorzichtige slang zijn, dan kun je tijdelijk even een stukje doorzichtig slang plaatsen.
In dit geval (afslaan) misschien een mogelijkheid dit even met z'n 2tjes te doen. 1tje starten, de ander koekeloeren naar de mogelijke belletjes.
Ik heb het brandstoffilterhuis vervangen omdat er inderdaad luchtbelletjes in de slang zaten, trok lucht bij de waxstift door alu. corrosie. Toch start ie nog slecht, veel roken en loopt niet op alle cilinders. Zal nu gaan kleppenstellen.
13 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 106 of stel zelf een nieuwe vraag.
13 jaar