expert dw10ted, motor slaat koud redelijk vlot aan, maar als de motor een keer heeft gelopen is ie daarna bijna niet meer aan de gang te krijgen. geen storingen aanwezig. opvoerpomp is in orde, zowel druk als opbrengst, bdp en nokkenassensor zijn vervangen, retour van verstuivers is gecontroleerd, hd-pomp en distributie zijn vervangen.(dus motor staat keurig op tijd) volgens meting gegevens duurt het te lang voordat de min brandstofdruk om de motor aan te laten slaan wordt bereikt.(ook in vergelijking met andere hdi"s) andere sleutel is ook geprobeerd. begin zelf toch aan de verstuivers te twijfelen, als de motor loopt, draaid ie netjes, en rijdt verder ook prima. (houdt niet in of zoiets. misschien iemand nog een leuke tip??
grt, harry
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Motor desynchroniseren.(nokkenassensor lostrekken) en starten. Met de pps in meting gegevens de hogedruk bekijken. moet rond de 300 bar zijn. Als het te laag heb je grote kans dat de verstuivers de boosdoenders zijn.
Ik ga er vanuit dat de lage en hogedruk pomp en verstuivers in orde zijn zoals je schrijft.
nog een paar "leuke tips".
Temperatuur waarneming Ebe?
Is het starttoerental hoog genoeg?
Tijdens slecht aanslaan luchtbellen in aanvoer leiding?
Afstelling nokkenas tov nokkenassensor (luchtspleet)?
Uitlaat verstopt?
meneer luteijn, zo heb ik inderdaad de druk gecontroleerd, en hij komt er ook wel aan maar het duurd veel te lang. (bij een willekeurige andere hdi zie je tijdens het starten de gelijk op ong 300 bar staan, terwijl de druk bij deze auto langzaam oploopt van 15tot300 bar. hij geeft bij meting gegevens wel ogenblikkelijk synchr tussen krukas en nokkenas. ook het starttoerental is goed. vreemd blijft toch ook dat ie ijskoud wel aanslaat, maar als je de motor op toeren houd en daarna afzet en ong 2 min wacht wil ie bijna niet meer aanslaan. uitlaat is volgens mij ook niet verstopt(auto loopt als een speer)
dat er na 1tot 2 min al lucht in het systeem zit terwijl ie het koud wel doet lijkt me ook onwaarschijnlijk.
grt, harry
Krijgt de motor wel genoeg brandstof? Zit te denken aan een aanvoerleiding die gekneld zit oid. Of misschien zuigt de tank wel vacuum en bepaalt dit het verschil tussen koud en warm. Maar het blijft een vreemde storing. Sjaak.
ik heb keer gehad dat start blokkerring achter op branstofpomp
defect is er af gehaald en allen de elect.afsluit klep weer aan gesloten en alles was weer inorde
deze zit met breekboutjes gemonteerd
DW10TED heeft geen afsluitklep zoals hierboven omschreven. word geregeld doo ecu.
zit misschien het probleem daar wel in.
afsluitklep zit onder het startblokkeering
motorebe wordt gelijk vrijgegeven, als je de sleutel omdraaid. het probleem zit zeker niet in de startblokkering.
als ik meer weet laat ik het horen, grt harry
we hebben uiteindelijk toch de verstuivers vervangen, met het beoogde resultaat,
grt, harry
Sorry dat ik zo laat reageer. Geweldig dat je dit opgelost hebt. Blijkbaar reageert de verstuiver in koude toestand anders dan in warme toestand.
grt. TL
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot Expert of stel zelf een nieuwe vraag.
18 jaar