Op 13 februari 'smorgen sloeg hij aan en meteen weer uit, in de week voorafgaand was dit ook al eens gebeurd maar toen kreeg ik hem na een minuut of 2 doorstarten weer aan de praat.
Het gaat om een 206 sw
Met een Autel gs 400 scanner esp uitgelezen maar die geeft geen storingen aan het motormanagement en als je het kontakt aanzet hoor je ook de hogedrukpomp piepen dus deze werkt.
Ook het mil brand niet.
Pompen met de handopvoerpomp helpt ook niet, hij krijgt op een of andere manier geen brandstof.
zit er ook nog een lagedrukbrandstofpomp op of zou het kunnen zijn dat hij de sleutel niet meer herkent?
Als het opnieuw inleren wordt, kunnen ze dat dan ter plaatse of moet de auto naar de garage gesleept worden?
Kan het ook zijn dat er een electrische brandstofafsluiter op zit, dit zit op veel typen peugeot en zo ja waar zit deze dan?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
De lagedrukvoorziening zit bij dit type in de hogedrukpomp en is 1 geheel met de pomp.
Wil je meer controles, zoals brandstofdruk tijdens starten, systeem wel of niet vrijgegeven (startblokkering), synchro tussen nokkenas en krukas enz. enz., dan zul je toch moeten kijken naar diagnose gereedschap die deze metingen/controles hebben, of anders zorgen dat de wagen bij een dealer komt.
Dan zou ik toch in ieder geval wel brandstof moeten krijgen als ik deze oppomp met het handopvoerpompje, maar dit is ook niet het geval dus dacht ik aan een afsluiter die op veel types peugeot voorkomt en bij een aanrijding er voor zorgt dat de brandstoftoevoer wordt afgesloten want de testapparatuur die ik heb test ook alle sensoren en deze geven geen storing.
Maar ik heb gezocht in het hele motorcompartiment en kan zoiets niet vinden en als er een leiding lek is zou je toch diesel moeten ruiken dus daaraan denk ik ook niet.
14 jaar
Wat me net opviel is dat het rode ledje bovenop het dashboard tussen de schakelaar deurvergrendeling van binnenuit en de noodknipperschakelaar blijf knipperen ook al staat hij op kontakt en normaal is dat uit als je kontakt aanzet.
14 jaar
waarschijnlijk brandstofleiding doorgeschuurd op kleppenkast. de leiding bevindt zich onder luchtfilterhuis. ge moet de leidingen maar eens goed aftasten, je zal ergens een inkeping voelen in de leiding en daar is de leiding doorgesleten.
Morgen weten we het, bij peugeot dachten ze ook aan een doorgesleten brandstofleiding, zeker omdat er totaal geen druk op het handopvoerpompje komt.
Set is besteld en komt op 71 euro incl. handopvoerpompje en retourleiding vanaf de verstuivers.
Beiden alvast bedankt voor de tips.
14 jaar
Morgen weten we het, bij peugeot dachten ze ook aan een doorgesleten brandstofleiding, zeker omdat er totaal geen druk op het handopvoerpompje komt en de auto zelfs met sleutel in het kontakt na 30 sec. op ecomode gaat.
Set is besteld en komt op 71 euro incl. handopvoerpompje en retourleiding vanaf de verstuivers.
Beiden alvast bedankt voor de tips.
waar zit overigens de ontluchtingsnippel?
14 jaar
ontluchten gaat automatisch. gewoon op pompje knijpen. je zal wel merken wanneer de pomp harder wordt.
Leidingset geplaatst is opgezocht op chassisnummer, lekt nog steeds diesel bij de hogedrukpomp.
Is het mogelijk dat de hogedrukleiding kapot is of zou ik een verkeerd leidingset gehad kunnen hebben?
De diesel zit op de kabelboom die daar door het motorcompartiment loopt.
14 jaar
Lekt NOG STEEDS diesel bij de hogedrukpomp? Was dit dan voor het vernieuwen van de leiding-set ook al?
Lastig hoekje om te constateren waar de lekkage vandaan komt. Proberen te reinigen met bijv. remmenreiniger en dan zien te achterhalen waar de lek door veroorzaakt wordt.
Nee Hans, dat heb ik pas opgemerkt toen ik de oude set verwijderde.
Deze vertoonde op verschillende plaatsen ook inkepingen en ik nam dus aan dat dit de boosdoener was.
Maar nu de nieuwe leidingen geplaatst zijn is hiet nog lekkage, ze hebben dit set verstrkt aan de hand van mijn chassisnummer maar het wijkt wel iets af van wat er eerst opzat.
Volgens de dealer was dit ter vervanging van de oude set, deze wordt niet meer geproduceerd.
Ik haal morgen alles er weer af en ga met beide sets terug, als er namelijk verschillende sets zijn kan het volgens mij ook zo maar dat de maten van de aansluitbussen uiteenlopen en dat ik daarom nog steeds lekkage heb, wel zonde van al dat werk en een uur voor niks staan pompen.
Ben van huis uit monteur maar doe er al 30 jaar niks meer mee vandaar dat ik qua nieuwe techniek wat achterop loop.
14 jaar
De maten van de aansluitbussen zijn doorgaans standaard diameter bij peugeot en zo gemaakt dat de grotere diameters niet vast te krijgen zijn op de kleinere pijpjes, en natuurlijk gaat het andersom helemaal niet. Dus het is niet zo dat er per verschillende set, verschillende diameter aansluitingen opzitten.
M.a.w. er zijn inderdaad verschillende onderdeelnummers voor de motor-leidingset (even zonder chassisno. gekeken) maar als de dealer dit opgezocht heeft op chassisno. kan het natuurlijk een keer verkeerd gaan, maar of dit dan gevolgen heeft voor andere diameter aansluitingen lijkt me sterk.
Toevallig hebben ze eergisteren bij ons ook een soortgelijke klacht binnengekregen van 206 DV4 met gelijk afslaan en daarna moeilijk aan de praat te krijgen en óók nat aan de achterzijde t.h.v. de pomp. Er is gisteren op die auto ook een nwe leidingset gegaan, maar kweet nog niet of de lekkage en het aanslaan ook verholpen is........dat gaat maandag pas worden.
Zit een ander leidingset op, bij de onderste aansluiting was in het vorige set in de snelkoppeling de afdichtring weg.
Ben al een uurtje of twee aan het pompen geweest met dat balgje maar krijg hem niet op druk, alle leidingen nagelopen maar nergens lekkage.
Bij de dealer zeggen ze lucht in de tank blazen zodat de brandstof sneller naar voor stroomt, maar ik heb hier geen compressor.
14 jaar
Hij loopt weer!!!
De oplossing was, met een deel van het oude leidingset de brandstof opgezogen naar de retourleiding tot je daar in het stukje doorzichtige leiding brandstof ziet dan loskoppelen een keer of 5 pompen met het balgje en starten en lopen.
Beiden nog bedankt voor de oplossingen die jullie hebben aangedragen en Hans, hoe is het nog afgelopen met de 206 bij jullie in de werkplaats die ook het zelfde probleem had, nl. ook nat bij de brandstofpomp?
14 jaar
Die auto is toevallig door ziekte van de eigenaar gistermiddag pas weer opgehaald, dus we hebben em een aantal dagen kunnen testen en controleren en in orde bevonden. Slaat gelijk aan en geen lekkage meer gevonden.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 206 of stel zelf een nieuwe vraag.
14 jaar