Beste mede forummers,
Onlangs reed ik op de snelweg en zag dat de temperatuur richting de 100 graden liep. Ik ben gestopt bij het tankstation, en daar bleek het reservoir van de koelvloeistof helemaal leeg te zijn.
Het bleek dat de slang vanaf het reservoir was losgeraakt. Ik heb hem vastgezet en bijgevuld, maar ik ben er nog niet gerust op.
De slang zit vast direct op het reservoir, met een soort borgpennetje. Mijn vraag is: wat is de correcte manier om dit goed vast te zetten?
Voor de monteurs onder ons is dit vast een simpel iets, maar ik heb geen idee, en ik ben er niet gerust op om er zo mee te rijden.
Alvast bedankt!
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
de correcte manier is borgpen wegnemen slang er goed opdrukken en borgpen er weer indrukken eventueel borgpen wat samen knijpen zodat ie wat strakker zit,maar kan ook zijn dat de rand waarachter deze borgclip valt wat is afgesleten ,even naar laten kijken is beter.
Het is inderdaad een borgveertje en het veertje hoort achter het opstaande randje van het pijpje onderaan het reservoir te vallen. Methode om dit te monteren: controleer of het veertje incl. gleufje in de slang nog in goed staat is evenals het randje van het pijpje waar veertje achter moet haken. Plaats het veertje correct in de gleuf van de slang. De 2 oogjes aan het veertje moeten aan de nadere kant van het gleufje uitsteken. Eventueel een weinig vet aan het pijpje, en nu druk je de slang compleet met veertje terug op het reservoir, zover dat beide pootjes van het veertje achter de borgrand van reservoir-pijpje vallen. Controleren door met beleid trekkracht op de slang uit te oefenen en kijken of het veertje nog aan beide zijde in de gleuf zitten.
Kan ook andersom, dus eerst slang op reservoir en dan het veertje er op zien te martelen.
Neem het elastiek voor bevestiging reservoir los, draai de 3 moertjes van het frame los, verwijder reservoir uit frame, en trek frame los uit de gaten van de carrosserie. Met een beetje manouvreren kun je het frame er tussen uit krijgen. Nu heb je meer ruimte om te prutsen. Let wel op dat als je het frame weer terug gaat plaatsen, je niet weer het veertje eruit wipt met de onderzijde van het frame, want zo is het waarschijnlijk ook gekomen!!
Heren, bedankt voor de antwoorden. Het probleem is inmiddels opgelost, het was wel een gedoe om er goed bij te kunnen, daarom idd maar eerst het frame losgemaakt.
13 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 206 of stel zelf een nieuwe vraag.
13 jaar