Hallo, ik heb een probleem bij het starten, zowel bij een koude , als bij een warme motor.
motor draait, naar mijn idee, goed rond maar wil slecht aanslaan, moet een paar keer proberen, en een beetje helpen met het gaspedaal, als de motor loopt, werkt hij naar behoren.
ik heb inmiddels het brandstoffilter, was vrij smerig, en het luchtfilter vervangen.
het is net of de brandstofleidingen leeg zijn bij het starten.
de km stand i s ongeveer 140000.
iemand een idee?
Bvd. vr. gr. Dirk
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Omdat je aangeeft dat het net is alsof de brandtofleidingen leeg zijn, zou je een volgende keer vóór het starten eerst eens moeten ontluchten. Het is vermoedelijk een Siemens systeem, dus met een knijp-ontluchtbalgje net boven de distributie. Je voelt het waarschijnlijk al op het moment dat je in het balgje knijpt of deze een beetje hard (met iets weerstand) inknijpt. Zo niet, dan gewoon eens door blijven knijpen en dan pas starten. Gaat het aanslaan dan goed/beter, dan weet je in ieder geval iets meer. Het zou dan kunnen(!!)zijn, dat bijv. het anti-retourklepje in het balgje defect is.
Hans bedankt voor je snelle reactie, ga dit zsm proberen, weet niet of het deze week nog lukt, ivm vaarrooster, maar laat het je zeker weten, Vr. Gr. Dirk
12 jaar
hallo Hans, hier en laat antwoord, maar kon door werkzaamheden niet eerder kijken, heb het balgje geprobeerd, maar geen resultaat, na 2 a 3 x knijpen,is het hard, maar starten gaat niet echt beter, zag tijdens het lopen wel veel lucht bellen door de kunstof brandstofslang tussen filter en hogedrukpomp gaan,dus ik dacht misschien een lekke o-ring in de aansluiting van de slang,dus naar de dealer, daar vertelde zij mij dat er alleen komplete leiding te koop is,omdat dit nooit voorkomt, ook het retourklepje gaat volgens hun, bij een 2.0 hdi bijna nooit stuk, wel bij 1.4, hun gingen meer voor het aantal startomwentellingen, klinkt mij een beetje vreemd, want hij draait vrij goed rond en ik kan ook vrij lang doorstarten.
heb jij misschien nog een idee?
bvd Vr. Gr. Dirk
12 jaar
hallo Hans, hier en laat antwoord, maar kon door werkzaamheden niet eerder kijken, heb het balgje geprobeerd, maar geen resultaat, na 2 a 3 x knijpen,is het hard, maar starten gaat niet echt beter, zag tijdens het lopen wel veel lucht bellen door de kunstof brandstofslang tussen filter en hogedrukpomp gaan,dus ik dacht misschien een lekke o-ring in de aansluiting van de slang,dus naar de dealer, daar vertelde zij mij dat er alleen komplete leiding te koop is,omdat dit nooit voorkomt, ook het retourklepje gaat volgens hun, bij een 2.0 hdi bijna nooit stuk, wel bij 1.4, hun gingen meer voor het aantal startomwentellingen, klinkt mij een beetje vreemd, want hij draait vrij goed rond en ik kan ook vrij lang doorstarten.
heb jij misschien nog een idee?
bvd Vr. Gr. Dirk
12 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 407 of stel zelf een nieuwe vraag.
12 jaar