Goede middag ,
Een week of 3 geleden kwam een 307 2.0 binnen met een gat in het inlaatspruitstuk . Gebruikt spruitstuk gemonteerd en de wagen deed het weer zo als het hoort.
Na zo'n 150 km werd ik gebeld dat hij niet harder dan 20 km/u ging .
Wagen opgehaald en inderdaad de motor liep erg slecht als of hij op 3 cil. liep .
Met het uitlezen gaf hij telkens verschillende codes zodat we daar uit geen wijs konden worden .
Na verschillende raadplegingen hebben we de volgende werkzaamheden verricht :
Krukassensor , nokkenassensor en mapsensor vervangen . Distributieriem vervangen . motor geflusht en klepstoters vervangen en voorzien van verse olie(5W40) en oliefilter .Katalysator is niet verstopt . Lambdasondes werken goed .
Zodra je de motor start dan draait hij netjes maar als je boven de 2000 toeren gaat vliegt hij in de stress maar ook niet telkens .
Heb hem nu naar buiten geschopt en breng hem volgende week maar naar de dealer om te kijken of zij hem beter uit kunnen lezen .
Komt iemand dit probleem bekend voor ?
Groetjes
Fré
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
gasklep of stekkeraansluiting op de gasklep slecht? gesmolten spruitstuk kan ook een gevolg zijn van een defecte gasklep.
Het opnieuw initialiseren , inleren van de gasklep en de EGR klep geeft ook vaak een oplossing voor een EW10J4 motor . Het kost niets , alleen tijd .
Wis alle storingen .
Laat het contact 15 seconden aanstaan.
Zet het contact af : Voor het resetten van de auto-adaptieve functies (Wacht 15 seconden).
Zet het contact gedurende 15 seconden aan : Luister naar het klikken van de EGR-klep : Herhaal de procedure vanaf het begin als geen klikken hoorbaar is.
Bedien de startmotor ( zeer kort ) zodat het vliegwiel ronddraait. Dus niet laten aanslaan.
Zet het contact af (Voor het opslaan van de ingeleerde waarden) ; Wacht het einde van de Power Latch af (12 minuten).
Zet het contact weer aan ; Wacht 15 seconden en start de motor.
Laat de motor stationair draaien totdat de motorventilateurs worden ingeschakeld.
Maak een proefrit in de 2e, 3e, 4e of 5e versnelling waarbij het toerental boven de 4000 tpm komt en laat het gaspedaal los zonder te remmen om de inspuiting te onderbreken.
Succes.
Goede morgen ,
We hebben de aanwijzingen van Harry en Rene uitgevoerd maar heeft geen resultaat gehad .
Heb de wagen afgelopen maandag naar de dealer gebracht zodat zij ook hun licht er over kunnen laten schijnen .
Hebben alles doorgenomen wat softwarematig mogelijk is en kunnen ook niet uit het probleem komen .
O ja , Harry , het spruitstuk was niet gesmolten maar er was en stuk uitgeklapt .
Geen water aangezogen in het luchtfilter ?
Controleer eens de stekker op de koelvloeistof temperatuursensor ( no : 8 )
Kijk ook goed in de stekker of deze " nat " is .
Ik heb meerdere aantekeningen waarbij de elek. gasklep de oorzaak is van storingen mbt inhouden - afslaan . Dit zonder opslag van storingscode,s.
Weet u ook of de dealer de software van de motor ECU geupdate heeft ? Of in ieder geval bekeken of de laatste versie aanwezig is ?
Plaats eens de laatste 8 cijfers van het chassisnummer . Misschien kan ik iets zien in de onderhoudshistorie danwel nog gerichter zoeken in de Peugeot database.
Volgende week dinsdag ga ik hem weer halen en dan zal ik het gelijk even vragen .
De laatste acht cijfers zijn:82988174
Dank voor het VIN nummer . Ik wacht ( dinsdag ) even op uw antwoorden van mijn eerder gepost bericht . ( 64-LR-XR ).
Heb de wagen zojuist opgehaald , de software is up to date .
Ze hebben alle regelorganen opnieuw ingeleerd incl. de gasklep motor .
Maar geen resultaat .
Gaan hem morgen naar binnen halen en zullen dan de stekkerverbindingen nog eens nakijken
Alle verbindingen gecontroleerd en stekkerverbindingen op vocht gecontroleerd , allemaal goed .
Heb wel een lijstje met codes die ik al gewist had en niet zijn teruggekomen , misschien heeft iemand daar wat aan .
P0170
P1160
P1112
P1160
en
P0338
Uiteindelijk de motor vervangen door een gebruikte motor .
oorzaak was een gebroken zuigerveer terwijl we toch de compressie gemeten hadden .
Oei , bij dit type motor nog niet eerder gehoord .
Lektest volgende keer maar weer uitvoeren voor de volgende .
Bedankt voor uw feedback .
ja, das een goeie. 1 keer meegemaakt idd, maar te lang geleden om er ff aan te denken.
Zie bericht hierboven
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 307 of stel zelf een nieuwe vraag.
7 jaar