close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Peugeot 406: Slecht starten Peugeot 406 1.8

Bouwjaar: 1998

Mijn Peugeot 406 Break met 8-kleps motor op LPG G3 van nov. '98 moet ik steeds vaker 2x starten. Vaak start hij de eerste keer niet, doorstarten helpt dan ook niet. Soms slaat hij aan maar na een paar omwentelingen slaat hij dan weer af. Motor koud of warm maakt niet uit. Injectiereiniger via benzine hielp niet. In Duitsland een half uur op maximum snelheid rijden op benzine ook niet.
De motor loopt best regelmatig stationair, kleppen zijn onlangs goed afgesteld en bougies zijn ook onlangs vervangen als het goed is. Het probleem wordt langzaam erger, soms moet ik een derde keer de sleutel omdraaien.
Kan het misschien aan de benzine toevoer (lucht, vervuiling) liggen?
Heeft iemand een idee?

Geplaatst door

th0mas (0)

al 19 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

zou een lekke gasinjector kunnen zijn welk merk instalatie ligt er in?

oldtimer 0
badge

19 jaar

Nou, ik ben niet zo heel (auto)technisch maar bij het starten draait een G3 installatie toch nog niet, hij start toch op benzine? Er zit een AG installatie in.
Als hij niet meteen aanslaat helpt het doorstarten (startmotor laten draaien) niet, als hij even aanslaat en dan weer afslaat wel, kennelijk komt het motormanagement er wel aan te pas.

th0mas 0

19 jaar

Hij start als het goed is op benzine.
Dus daar zit het probleem.
Het benzine systeem vervuild langzaam.
Hij loopt te kort op benzine om het schoon te houden.
Als de motor na een paar keer starten loopt, loopt tie dan goed op benzine?.
Of start je hem zolang door dat tie al op gas over is gegaan.
En daardoor goed loopt.
Hoe oud is de benzine?.
De boel gaat op den duur verkleven door veroudering van de benzine.
Of de benzine injector lekt doordat tie niet meer goed afsluit.
Waardoor de auto min of meer verzuipt.

primera p11 0

19 jaar

Na de start loopt ie prima op benzine, iets mooier dan op gas in ieder geval. Ik tank altijd voor ca ¤ 25,- als de benzinetank haast leeg is juist vanwege de veroudering van de benzine, de laatste keer was 3 weken geleden, toen heb ik hem volgegooid en bij gebrek aan lpg-stations onderweg in Duitsland heb ik er kort 175 km/u (192 op de teller, 14"wielen;-))mee gereden en meer dan een uur ca 150 km/u (met injectiereiniger in de tank) dus me dunkt dat ie niet zo vuil meer kan zijn.
Het hele jaar door rijd ik regelmatig even op benzine ook is dat wel erg duur:-(.
Bij koud starten loopt de motor natuurlijk een paar minuten op benzine en zo lang start ik toch echt niet...

th0mas 0

19 jaar

Dan denk ik idd dat oldtimer jansen met een lekke gasinjector wel eens gelijk kan hebben.

primera p11 0

19 jaar

Volgende week gaat hij naar de garage, ik ben niet a-technisch maar weet beslist meer van pc's dan van automotoren. Kan iemand mij uitleggen hoe dat zit: je start op benzine maar op dat moment heb je last van een lekke gasinjector?
En is een lekke gasinjector gevaarlijk?
Ik neem ook aan dat je wat meer gasverbruik hebt dan, met 1 op (bijna) 10 met Nieuwe Rijden-rijstijl (maar dan met wat vlotter optrekken) dacht ik dat hij nog vrij netjes reed.

th0mas 0

19 jaar

Het is alleen het gas naar en in de injector wat er uit lekt.
De gas toevoer is verder afgesloten.
Omdat tie op benzine start is dat samen met het al aanwezige gas een te rijk mengsel.
vandaar het moeilijke aanslaan.
Vooropgesteld dat het inderdaad een lekke gasinjector is.

primera p11 0

19 jaar

Wel, het lijkt erop dat jullie gelijk hebben: ca 10 keer goed, dus in één keer gestart als ik tevoren de motor even op benzine laat draaien voor ik hem afzet. Hoewel ik vind dat het nog wel een beetje lang duurt voor de motor aanslaat. Één keer echter sloeg hij pas na een keer of zes starten aan. Morgen voor kapotte uitlaat, later in de week hiervoor naar de garage.

th0mas 0

19 jaar

Update: garage kan niets vinden, heeft injectors gecontroleerd; hij startte daar ook steeds in 1 keer. Ik wilde vanmorgen demonstreren dat hij afsloeg maar dat deed hij nu niet als hij op gas weggezet werd. Intussen toch al weer vaak meegemaakt dat hij na 1 keer afsloeg maar dan alleen nog met koude motor. Er is geen gas te ruiken bij de motor.
Ik had voordat ik de auto naar de garage bracht 2 slangen die op de injectorslangen drukten wat beter gelegd maar ik kan me niet voorstellen dat dat uit mag maken.

th0mas 0

19 jaar

Meneer Jansen had toch gelijk! Het heeft even geduurd door drukte en andere redenen voor ik naar de gasspecialist ben gegaan, deze moet er een nieuwe injector inzetten als die weer leverbaar is (in decemeber:-( ). Wel 260 euro ex btw....

th0mas 0

19 jaar

Welnu, een beetje laat, maar de injector zit erin (totale kosten bijna 370 euro...) en hij start nu beter, heb zelfs een paar pk meer lijkt het.

th0mas 0

18 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 406 of stel zelf een nieuwe vraag.