Peugeot 306: slecht stationair, foutcodes p1128 p1239

Bouwjaar: 1998, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1600 8v tu5jp

Hallo,

Mijn auto loopt stationair heel erg slecht. Beetje bokkerig maar wel bover de 1000rpm.
Op benzine loopt hij stationair beter dan op gas. Op gas zit hij rond de 850rpm en loopt hij
nog bokkeriger en valt net niet uit. Nu heb ik met de obd2 kabel de computer uitgelezen en daar
kwam dit uit.
P1128 Upstream Heated O2 Sensors Swapped
P1239 Speed Fuel Pump Positive Feed Fault

Weet iemand wat ik nu moet maken, welke sensoren.... Het enige dat ik veranderd heb is een nieuwe
gasverdamper installeren. Ik rijd er nu al een tijdje mee door maar nu ik heb uitgelezen heb wil
ik het probleem toch wel verhelpen.

dennizzz

Geplaatst door dennizzz (0) , lid sinds 20 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Peugeot 306? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

14 Reacties

oldford (0) PRO, 14 jaar geleden

Ik denk dat je deze beter door de dealer kunt laten uitlezen.
Ik geloof nooit dat deze 2 lambda-sondes voor de kat heeft en die kunnen dan ook niet verkeerd aangesloten zijn.
De uitleg is overigens voor Ford, en niet voor Peugeot.

dennizzz (0), 14 jaar geleden

Ik heb wel de lambda sonde vervangen. Zou dat de 1e foutcode p1128 kunnen veroorzaken.
De 2e foutcode... wat houdt die in dan , vondt dit net op internet

ODII GLOBAL CODE P1239 : MANUFACTUR CONTROLLED AIR/FUEL CONTROL CIRCUIT

This code appears when there is a fuel related issue with the vehicle. This can be fuel pressue cause by a clogged
fuel filter of a failing fuel pump. In some cases it can also be a clogged return line or failing fuel pressure regulator. In
most vehicles that have a secondary fuel delivery system, the second or high pressure pump has failed and will need
to be replaced.


Maar een high pressure pomp... Op lpg is er geen pomp,alles staat al onder druk. De benzinepomp werkt prima.

oldford (0) PRO, 14 jaar geleden

Zijn allemaal voor een bepaalde fabrikant en die fabrikant is niet Peugeot.
Kortom, door de dealer laten uitlezen.

dennizzz (0), 14 jaar geleden

volgens de obd specifieke lijst die ik heb voor citroen/peugeot betekend het ook
daadwerkelijk dat:

P1128 Upstream Heated O2 Sensors Swapped
P1239 Speed Fuel Pump Positive Feed Fault

Ik zal eens kijken of het er straks nog in staat na een week rijden, heb het gewist in het ecu.

oldford (0) PRO, 14 jaar geleden

Dan moet je de stekkers van de lambda-sondes omwisselen.

VG392 (0), 14 jaar geleden

Hallo Denniz,

Welk merk en type gasinstallatie zit er in je Peugeot?
Is de druk van de nieuwe verdamper wel goed afgesteld?

dennizzz (0), 14 jaar geleden

HEt is een AG installatie, type dgc2010. Ik heb de verdamper nog niet af laten stellen.
Ik moet zeggen dat de foutcodes niet meer terug zijn gekomen na 100km.
Ik kan ook zeggen dat hij stationair pingelt op zowel benzine als lpg,vaak als de motor warmer is.
Hij schiet dan van 1000rpm naar 500rpm en valt dan net niet uit en gaat zich dan herstellen naar de 900rpm.

Ik zit te denken aan een defecte bobine, dat is een geheel bij deze auto, dus geen kabels op losse bobine maar 1 unit.
Als ik de unit eruit haal, hoor ik wel wat gerammel erin. Weet niet of dat hoort,maar ik denk het zelf niet.

UNIVERSEEL11698 (0) PRO, 14 jaar geleden

De omschrijving bij deze codes kloppen id niet.
99% van de code omschrijvingen van peugeot (die je vind op het internet) zijn fout.

Peugeot
P1128 Een luchtklep waar iets mee is???(welke klep weet ik helaas niet)
P1239 Deze foutcode heeft wel iets te maken met je gasinstallatie vlgs mij.

Ik zou eerst nog niets vervangen maar de auto even laten uitlezen bij de dealer.
Voorkom je dat je voor niets onderdelen gaat vervangen.

Oiram

dennizzz (0), 14 jaar geleden

Ik heb trouwens even naar mijn bobine gekeken, dit is 1 geheel bij mijn wagen.

Nu rammelt er iets in dat ding, zou het kunnen dat dat niet hoort en dat hij
defect is. Misschien vonkt hij slecht op een bepaalde bougie ,daardoor kan hij wellicht slecht
(stationair lopen).

VG392 (0), 14 jaar geleden

Hallo Denniz,

Een AG DGC verdamper is niet af te stellen, maar ik ging er even vanuit dat het een DGI installatie betrof.
Als de auto zowel op gas als benzine pingelt zou ik eerst even kijken naar een vaccuumlek en het gasklephuis.

peugeottechnieker (0) PRO, 14 jaar geleden

Dennizzz, welk merk bobine heb je ? Je hebt elektrofil en sagem. De sagem heeft een rechte achterkant en de elektrofil een afgeronde achterkant. Het merk staat er ook op. De sagem bobines veroorzaken allerlij storingen voornamelijk ook stationar toerental problemen. De elektrofil geeft meestal geen problemen. Als die er nog niet op zit dan zou ik die monteren of in elk geval proberen als je de mogelijkheid hebt.

dennizzz (0), 14 jaar geleden

1. Een AG DGC verdamper niet af te stellen? Zit daar geen computer of regelapparaat op. De gasboer die mij
de nieuwe verdamper leverde zei "je moet hem in laten regelen bij een gasspecialist voor optimaal gebruik." Tot zover
heb ik dat nog niet gedaan.

2. Bobinemerk, uhmm morgenochtend even kijken. U hoort het snel van me.

Alsnog bedankt voor de reacties

VG392 (0), 14 jaar geleden

Met het afstellen zal de leverancier bedoelen het inleren van de gascomputer.

dennizzz (0), 14 jaar geleden

Ok, ik heb even gekeken naar mijn bobine, dit is van het merk electrofil. Als ik deze schud hoor ik wel wat rammelend geluid.
Ik zal morgen weer verder op ontdekking gaan, ben de hele dag vrij. Kan ik deze bobine misschien doormeten, of is dat geen optie.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 306 of stel zelf een nieuwe vraag.