Peugeot 306: slechte verbinding massa.

Bouwjaar: 2001, Brandstof: LPG, Motorcode: 1400

slechte verbinding massa maar waar zitten de massa aansluitingen allemaal, kan iemand me daar mee helpen.

norwich

Geplaatst door norwich (0) , lid sinds 18 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Peugeot 306? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

9 Reacties

306 cabrio (0) PRO, 17 jaar geleden

Wat is jouw probleem, er zitten zoveel massaverbindingen.

Cor1822 (0) PRO, 17 jaar geleden

Hangt van de fout af, maar de hoofdmassa verbindingen zijn van de accu naar chassis, en van de accu naar motorblok.
Een van deze die teveel weerstand heeft kan een hele reeks fouten geven.
Dan de bedrading van dynamo/accu.

Succes

norwich (0), 17 jaar geleden

Het probleem is dat de temperatuurmeter oploopt als ik het licht aanzet, als ik rem enz. als ik stroom gebruik loopt de temperatuurmeter op.

Cor1822 (0) PRO, 17 jaar geleden

Meet eens op de accu en van de massa op het chassis/pluspool accuspanning.
Met en zonder verlichting aan, de spanning zal iets dalen met verlichting maar als ie meer daalt met de min pen op het chassis en de plus pen op de pluspool van de accu als met de min pen op de min van de accu is er wat loos met de massastrip.

Bovendien kan er in het instrumentenconsole ook een slecht massacontact zitten.

sytze (0) PRO, 17 jaar geleden

Ben ervan overtuigd dat je een slechte massa verbinding op het motorblok hebt.
Daar zit tenslotte je temperatuur zender. Gewoon voltage meten tussen massa op accu en massa motorblok, en dan wel belasten. Start ie wel goed? of draait de startmotor ook slecht rond?

Sytze

harry4203 (400) PRO, 17 jaar geleden

zoals sytze zegt, de massakabel van de accu naar de versnellingbak is zeker slecht, of waarschijnlijk zelfs boven op de bak afgebroken.

norwich (0), 17 jaar geleden

Cor1822 I

norwich (0), 17 jaar geleden

Cor1822 In ieder geval vast bedankt voor de tip de accu klemmen goed schoon gemaakt en bij de - pool een nieuwe opgezet, het scheelt voor de helft hij loopt niet verder op dan 100 graden, eerst stond de pijl in het rood.
Bart

Cor1822 (0) PRO, 17 jaar geleden

In ieder geval toch wat succes, blijkt het toch een massa/slecht contact te zijn.

Normaal zal koelwater ongeveer 90 graden zijn.
Je kan eens de werkelijke temperatuur meten van het koelwater en verifieren of de meter in het dashboard nu klopt.
Zo niet, dan is er nog een slecht contact.

Groet,
Cor

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 306 of stel zelf een nieuwe vraag.