👉 Waarom lid worden?
Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!
Hallo beste forumleden,
Ik heb 3,5 jaar geleden een prachtige witte Peugeot 308 gekocht bij een vakgarage met 74000 op de teller. Na enkele maanden begon de koppeling door te slippen vooral bij inhaalactie, terugschakelen en gas geven. De klachten werden steeds erger totdat ik zelfs niet meer op cruise kon rijden. De vakgarage heeft weliswaar schoorvoetend de koppeling met vliegwiel bij ongeveer 81000 km vervangen, maar ik vond het wel heel erg snel, en gaf de schuld aan de vorige eigenaar. Nu bij 150000 begint het probleem opnieuw. Zelfde klachten zelfde probleem.
Het verhaal wordt nu nog mooier, ik heb namelijk de Peugeot dealer de historie van de auto laten opzoeken en die wist mij te vertellen dat de koppeling en vliegwiel bij 16000 km onder garantie was vervangen en bij 25000 nog een keer. Dat betekend dat nu dus binnen 150000 km de koppeling voor de 4e keer vervangen moet worden. Wat is hier aan de hand en waarom is een Peugeotdealer niet in staat geweest het probleem te verhelpen?
Of het aan mijn rijstijl ligt? Ik denk het niet. Hiervoor 307 gereden, gekocht met 72000 en ingeruild met 380000 nooit koppeling vervangen en er waren ook geen klachten over. Verder rijdt ik prive en zakelijk ongeveer 45000 p/j en ook met auto van het werk nooit problemen. Verder rijd ik vrijwel nooit file.
Heb ik nou een rampenauto van Peugeot gekocht? Waarom hebben ze dit ding bij 25000 niet van de weggehaald? En wat kan ik het beste doen. De geraamde kosten zijn 1800-2200€ verder moet over 4 maanden de DBriem, roetfilter en koppakking vervangen. Ben hier wel een beetje klaar mee Peugeot!
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 308 of stel zelf een nieuwe vraag.