Heb onlangs een originele sloten set van peugeot gekocht,die is van het merk valeo.
Nu reeds sloten gemonteerd in portieren,tankdop,handschoenen kast,alles ging vlot.
Nu nog alleen nog de stuurslot.
-Is er ergens te vinden hoe de montage gebeurd
-De bijgeleverde set sleutels,hoe herken dat er daar een transponder in zit.
-Kan ik het zelf of beter laten monteren bij een officiële peugeot verdeler
-Wat wil de barcode bij de geleverde sleutels betekenen.
Alle tips welkom
dank bij voorbaat
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Om het contactslot te verwijderen moeten eerst de stuurkappen eraf, maar dat begrijp je al wel denk ik? Rond het contactslot zit de antenne van de startblokkering geklikt = losnemen.
Het contactslot zit in de houder vast d.m.v. een zogenaamde breekbout. Bij montage met/van een breekbout, breekt de zeskante kop van de bout als deze voldoende is vastgezet, en blijft er alleen een rond stukje van de kop zitten. Om het contactslot eruit te krijgen, moet je dus het restant van de breekbout (de bout zonder kop) verwijderen/er uit halen en zorgen dat contactslot niet op stuurslot staat.
Voor wat betreft transponder ja of nee....als het een zwarte platte sleutel is, is het lastig te zien.
Kun je de houder en stift niet losnemen? Dus nieuwe sleutelstift overzetten op de oude houder met transponder? Ik dacht dat de stift geklemt zat in de houder? Dan zou het zonder sleutels inleren lukken. Anders moet je naar de dealer voor inleren nieuwe sleutels ( en dus nog even wachten met montage nwe contactslot!!) en dan weet je gelijk of de nwe sleutels voorzien zijn van transponder.
Oh ja...de barcode is volgens mij de "keepjes" code van de stift van de sleutel.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot Partner of stel zelf een nieuwe vraag.
15 jaar