We hebben volgende probleem,
auto start goed koud en warm, loopt goed stationair alle parameters kloppen dan ook lambda pendelt netjes rond 1,
totdat je gas wilt geven, als je het toerental voorzichtig opvoert gaat het nog goed tot +/- 2000 rpm maar als je dan ook maar iets gas bijgeeft smoort de motor enorm en loopt te arm, we meten dan lambda 1.9 aan de uitlaat.
alles parameters geven dit dan ook aan, mapsensordruk loopt op lambdaregeling zegt arm, inpuittijd gaat van
2ms naar 15ms dus zou het mengel moeten verrijken, alle andere waarden zoals temp. toerental, gasklepstand enz. kloppen gewoon.
brandstofdruk blijft mooi op 4bar,
Verder geen foutcodes
Uit en inlaatsystemen zijn gecontroleerd en open
inlaatsysteem krijgt geen valse lucht, ook niet via vacuumbekrachtiger of dampafzuiging.
ook geprobeerd met andere bobine.
als je extra benzine in de inlaat spuit geeft dit ook geen verbetering.
Systeem is Sagem S2000-2A
Wie heeft nog suggesties ?
Bij voorbaat dank.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
http://www.problemcar.nl/viewtopic.php?i...
Wellicht de moeite waard?
Nokkas timing is OK maar ben al wel iets verder,
inspuitijd verlengt wel maar de inspuitfrequentie gaat omlaag als het probleem zich voordoet,
ga eerst de ECU maar eens laten testen.
AC tronics heeft ECU getest en goed bevonden.
Iemand nog suggesties ?
heb je al eens nieuwe bougies gemonteerd, zijn de injectors al eens getest?
Volgens mij doet de ecu wat er gevraagd wordt, want hij is te arm, lamdasensor geeft dit door, de injectie verlengd, maar blijft arm.
dus is er een extern probleem. die lucht komt ergens vandaan, of je benzine druk is niet voldoende, filter verstopt?
benzine druk van 4 bar wanneer gemeten?
dirk
Onderste afdichtringetje van een injector defect?
Draai eens de lambda sonde eruit en even proberen, toch lijkt het op een -deels- verstopte uitlaat of kat.
Altijd even snel te proberen toch?
heel theoretisch zou je te weinig benzine krijgen toch?? met teveel lucht (valse) zal de map dit corrigeren. dus dan map sensor uitwisselen en injectoren ff laten testen. het is toch niet zo dat ie op moment van smoren maar op 2 cilinders loopt he? peugeot gooit er nog wel eens 2 cilinders uit als er een "misfire"storing op zit. dan lijkt het of ie erg inhoud, maar dan loopt ie op 2. en aangezien peugeot en injectoren niet echt de beste vrienden zijn...
Benzine filter niet verstopt?
Controleer de massa op het chassis en op de motor eens. Verder zou ik de voeding en de massa van de mapsenosr controleren. Heb je 12 volt op injektoren als ze niet bedient zijn en blijft de voding spanning stabiel bij lopende motor tijdens de storing. ?
als je extra benzine in de inlaat spuit geeft dit ook geen verbetering zegt amil.
(Zo haal ik langs de weg een smoorprobleem door bv benzinegebrek eruit. Meestal resulteerd dit in een verstopping ergens, vandaar mijn opmerking.)
Dat zou aangeven dat het géén benzinetekort is Tim.
Is het probleem er plotseling in gekomen? Toch zou ik goed naar de timing kijken, en niet met de merktekens maar anders, bv timinglamp of bdp bepaling door een bougie eruit te halen.
Het heeft even geduurd maar wilde zeker zijn dat het probleem niet meer terug kwam,
nadat de motor ECU en de BSI zijn teruggeplaatst loopt hij weer goed, kortom nadat alles spanningsloos is geweest
is het systeem waarschijnlijk gereset en werkt weer OK.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 206 of stel zelf een nieuwe vraag.
11 jaar