Heb hier een peugeot 206 met speling op de re achterste draagarm
Dealer wil hier niet aan beginnen en zegt kijk maar op de sloop voor een goede achteras
Iemand ervaring met dit probleem
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Die lagers zijn wel te vervangen maar meestal is de as ook aangetast en moet je toch alles vervangen.
hoi ik heb laast een GTI met het zelfde probleem gehad, lagers vervangen as was nog goed geluk gehad
dus ik zo zeggen toch even kijken succes
De as overbouwen (sloop) is denk ik financieel aantrekkelijker en u loopt niet het risico dat de as aangetast is.
Eer u weet dat de as aangetast is bent u weer een aantal euroos verder. De dealer heeft u een goed advies gegeven.
ik weet niet wat een as op de sloop kost, maar ja wat heb je dan??
mischien is die over een half jaar ook kapot!
ik weet wel dat de meest monteurs nog eens niet meer kijken naar wat er kapot is, het zijn componeten vervangers kapot vervangen maar.
ik wil niet zeggen dat ze allemaal zo zijn, maar de meeste hebben nog nooit een startmotor/dynamo/hoofdrem cilinder/versn bak /ed van binnen gezien!
alleeen maar vervangen maar iets repareren nee
gelukkig word er in ons bedrijf echt alles uit elkaar gehaald en gerepareerd!
ik zou zeggen trek het even open zoveel werk is het echt niet
Als je het onderdeelopvraagt bij b.v. de onderdelenzoeker.nl krijg je meestal een aantal aanbieders en die geven dan ook de prijs dus dan weetje het wel. Of anders bart ebben of zo, een beetje serieuze aanbieder weet vaak ook nog wel de km stand.
Verder is het zo dat in sommige (dealer) bedrijven het uurloon dusdanig hoog is dat vervangen soms goedkoper is dan repareren. Dat heeft in principe niets met de technische kennis van de monteur te maken .
Is het uurloon zo hoog of bedoel je het uurtarief?
Jan nou toch,dat is toch vragen naar de bekende weg ??
Die meneer uit Zeeland , woont vlak bij Belgié, daar heet alles anders.
Haha, ik zal proberen in het vervolg beter te vertalen voor ik iets schrijf !! Ik zal in het vervolg te term uurtarief hanteren. Zo heet dat in Noorholland blijkbaar en in de rest van Nederland.
Heb ik bij een 206 nog niet meegemaakt, wel bij diverse 205's. Daar zit of de achteras vast of idd speling. Na demontage blijk dan meestal dat zowel het lager als de draagarm vesleten zijn. Dus idd een andere as monteren. Wel ff de moeite nemen om deze as uit elkaar te halen en te voorzien van nieuw vet aangezien deze waarschijnlijk al ff stil lag (meestal buiten). Dan moet je helaas wel weer de wagenhoogte opnieuw afstellen. Ideaal moment om een verlaginset te verkopen :)
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 206 of stel zelf een nieuwe vraag.
17 jaar