Peugeot 206: Stadslicht en achterlicht branden niet LV&LA

Bouwjaar: 2003, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.6

Stadslicht en achterlicht branden niet.

Knipperlicht, remlicht werken wel.

Is in 2009 ook al behandeld maar die opties bieden helaas geen oplossing.
http://www.problemcar.nl/viewtopic.php?i...

tjarkstar

Geplaatst door tjarkstar (0) , lid sinds 10 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Peugeot 206? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

12 Reacties

sjaak14 (0), 10 jaar geleden

Als alle 4 niet werken en je weet zeker dat het geen zekering is, dan probleem in de knipperlicht multischakelaar zoeken.

edit: Ik ziet net dat het alleen om LV en LA gaat. Je zult een schema moeten zien te bemachtigen en gaan meten. meten = weten.

tjarkstar (0), 10 jaar geleden

[quote=sjaak14]Als alle 4 niet werken en je weet zeker dat het geen zekering is, dan probleem in de knipperlicht multischakelaar zoeken.[/quote]
Nee dat is het niet, hoop ik.

Zoals vermeld is alleen Links Voor en Links Achter.
En daar zit geen zekering voor bij.
Schijnt rechtstreeks vanuit de BSI gestuurd te worden.

Oudere modellen hebben er inderdaad wel zekeringen voor.

sjaak14 (0), 10 jaar geleden

9 van de 10 keer is het de BSI. je geeft aan dat die opties in de andere topic geen oplossing hebben geboden. Is de BSI dan al uitgesloten?

tjarkstar (0), 10 jaar geleden

[quote=sjaak14]9 van de 10 keer is het de BSI. je geeft aan dat die opties in de andere topic geen oplossing hebben geboden. Is de BSI dan al uitgesloten?[/quote]
Op zich sluit ik dat nog niet uit, maar heb hem geprobeerd te resetten op onderstaande manier.
Maar dat mocht helaas niet baten.

Put the driver's window down, lift the bonnet and ensure all equipment is switched off.

Ensure all doors are closed and remove key from the ignition.

Wait for 3 minutes, disconnect the vehicle battery and wait 15 seconds.

Reconnect the vehicle battery, wait a further 10 seconds (do not open doors.).

Switch on the side lights through the driver's window.

Switch on the ignition and check system's functionality.

Hold lock button on key down for 10 seconds.

Remove key open & close door test central locking system.

Start the engine and complete the system's check.




Dank trouwens voor uw reacties.

sjaak14 (0), 10 jaar geleden

Je hebt de BSI gereset maar dat sluit een eventueel defect niet uit.

Stadslichten(parkeerlicht) voor gebruik je toch niet of bedoel je dimlicht? Achter kun je misschien solderen om niet veel kosten te maken? Die lampjes kun je in serie zetten. Gewoon een draadbrug solderen vanaf de kant die het wel doet en netjes wegwerken. De kabels zijn dik genoeg voor 2x het vermogen van een achterlicht. verdient niet de schoonheidsprijs maar zo kun je in ieder geval rijden in het donker.

hans4074 (0) PRO, 10 jaar geleden

Stadslicht Lv krijgt z'n voeding uit de BSI via de 16voudige groene stekker pootje/positie 13 en het achterlicht L krijgt eveneens z'n voeding uit de BSI via de 16voudige zwarte stekker pootje/positie 15.
Als je op het schema de BSI inwendig bekijkt, komen zowel Lv stadslicht als La licht van hetzelfde punt IN de BSI, m.a.w. de aftakking zit in de BSI. Als je m.b.v. een voltmeter geen spanning meet op bovengenoemde positie 13 van 16voudige groene stekker en positie 15 van 16voudige zwarte stekker, is de kans groot dat de BSI defect is.

tjarkstar (0), 10 jaar geleden

[quote=sjaak14]Je hebt de BSI gereset maar dat sluit een eventueel defect niet uit.

Stadslichten(parkeerlicht) voor gebruik je toch niet of bedoel je dimlicht? Achter kun je misschien solderen om niet veel kosten te maken? Die lampjes kun je in serie zetten. Gewoon een draadbrug solderen vanaf de kant die het wel doet en netjes wegwerken. De kabels zijn dik genoeg voor 2x het vermogen van een achterlicht. verdient niet de schoonheidsprijs maar zo kun je in ieder geval rijden in het donker.[/quote]
Daar had ik inderdaad ook over zitten denken maar was bank dat hij dan teveel vermogen zou trekken en ook in storing zou gaan.
Ga ik wel proberen dan.
Dank je

tjarkstar (0), 10 jaar geleden

[quote=hans4074]Stadslicht Lv krijgt z'n voeding uit de BSI via de 16voudige groene stekker pootje/positie 13 en het achterlicht L krijgt eveneens z'n voeding uit de BSI via de 16voudige zwarte stekker pootje/positie 15.
Als je op het schema de BSI inwendig bekijkt, komen zowel Lv stadslicht als La licht van hetzelfde punt IN de BSI, m.a.w. de aftakking zit in de BSI. Als je m.b.v. een voltmeter geen spanning meet op bovengenoemde positie 13 van 16voudige groene stekker en positie 15 van 16voudige zwarte stekker, is de kans groot dat de BSI defect is.[/quote]
Maar in mijn optiek zou niks meer werken toch?

hans4074 (0) PRO, 10 jaar geleden

Heb je de voltmeter/multimeter al eens gepakt om te meten? Je zou met de gegeven posities uit het schema eerst eens kunnen gaan meten. Wellicht was het duidelijker voor je geweest als ik had geschreven dat dan het gedeelte voor de aansturing van beide lichten in de BSI hoogstwaarschijnlijk defect is.

tjarkstar (0), 10 jaar geleden

[quote=hans4074]Heb je de voltmeter/multimeter al eens gepakt om te meten? Je zou met de gegeven posities uit het schema eerst eens kunnen gaan meten. Wellicht was het duidelijker voor je geweest als ik had geschreven dat dan het gedeelte voor de aansturing van beide lichten in de BSI hoogstwaarschijnlijk defect is.[/quote]
Mulitimeter zal ik binnenkort even aanschaffen om te meten.
Neem aan dat ik de + op de connectie op de BSI doen en de - op de carroserie?

Ik vind het alleen apart dat het opeens gebeurt zonder echte aanleiding.

Is de oplossing van Sjaak ook een optie of moet ik dan gelijk de hele BSI vervangen worden?

Alvast hartelijk dank voor de tips.

tjarkstar (0), 10 jaar geleden

Nou het is opgelost:

Bleek kabelbreuk in de + kabel naar mijn stadslicht aan de voorzijde.

Maar waarom het achterlicht het dan ook niet doet is mij een raadsel, tenzij ze in serie zitten.

Gelukkig geen BSI probleem :)

Beiden hartelijk dank voor de tips en het meedenken.

kaleido 1 (1620) PRO, 10 jaar geleden

Systeem meet waarschijnlijk weerstand , bij een verkeerde waarde brandt er niets in het systeem.

off grid hutje in het bos

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 206 of stel zelf een nieuwe vraag.