De stank is eerder zoetig/weeig maar wel scherp en indringend. Interieurfilter al ´n paar x vervangen. Er komt inderdaad gewoon wat water na stilstand. Volgens de dealer is het spul overal ingekomen. Om de boel open te maken moet het halve dashboard eruit....en dat kost nogal wat zegt-ie....Vandaar dat ik hem maar niet meer gebruik, maar dat is natuurlijk niet altijd prettig.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Zodra ik de airco ´n keer aangezet heb (en altijd enkele km´s vóór thuiskomst weer uit) dan stinkt het enorm bij de eerstvolgende keer dat ik start terwijl de airco nog uit staat. Dit blijft dan tot na 2 tot 3x. Daarna, bij langere tijd zonder airco gebruik gebeurt er niets, maar zodra hij maar 1x heel even aan heeft gestaan is het meteen weer raak. Intussen is er 2x spul tijdens het draaien van de kachelventilator in de opening onderin gespoten. En 1x spul dat met een slangetje in de kachel zelf is gespoten. Een radiatorbedrijf meldde dat de kachelradiator vervangen moet worden omdat deze vrijwel zeker lekt. Een andere garage zette er druk op en bezweert dat deze niet lek is. Uiteindelijk gebruik ik de airco maar niet meer, maar vind dat wel jammer. Het is echter de enige manier om de stank niet meteen weer te moeten ruiken. Verschillende dealers geraadpleegd, maar die kunnen niets anders dan "ook dat spul er in spuiten". Toch wil ik graag van die stank af.....
Wat is de stank , een zoettige weeige lucht , of een muffe natte hondenlucht ?
Interieurfilter is al eens vervangen ?
Wil je dat de verdamper en de lekbak onder de verdamper echt goed schoon worden , dien je er voor te zorgen dat het reinigingsmiddel echt op de juiste plek komt , met overal het in te spuiten kom je er niet.
De boel open maken en reinigen.
De afvoer is wel open , bij gebruik van de airco loopt er wel water onder de auto uit ?
Zoetig/weeeig zou ik toch denken dat je kachelradiateur lek is , verlies je koelwater ?
Verdamper is ook bereikbaar door delen van het buizensysteem weg te halen.
Vreemd dat de P.dealer zegt dat het halve dashboard eruit moet om erbij te kunnen, vind je niet?Het vreemde vooral is dat ná de akties met reinigingsspul inspuiten eerst ´n dealer koelvloeistof toevoegde nadat de airco minder koud werd (deed het toen weliswaar meteen iets beter), vervolgens ´n airco specialist zei dat de kachelradiateur dan vrijwel zeker lek is, en daarna ´n andere garage druk erop gezet heeft en me garandeerde dat hij absoluut niet lek was omdat de druk niet terugliep en nergens met de UV-lamp sporen te vinden waren. Weer ´n ander zei dat als de radiateur lek zou zijn dit niets te maken heeft met de stank.
Dit alles maakt het dus zo moeilijk om beslissingen te nemen die alleen maar leiden tot dure reparatie zonder enige zekerheid dat het dan werkelijk opgelost is.
8 jaar
Koelvloeistof ? in het koelsysteem van de auto of in het airco systeem.
Voel eens aan de onderkant van je kachelhuis en kijk eens bij de aansluitingen van het kachelradiateurtje bij het gaspedaal dacht ik dat ze zitten of je daar koelvloeistofsporen ziet of poederachtige uitslag.
Als de kachelradiateur lek is , is dat meestal zo minimaal dat je geen terugloop van druk ziet , als je wel terugloop ziet heb je binnenin de auto een waterval.
We praten hier ook over 2 verschillende systemen , een uv lamp gebruik je om koudemiddellekkages in het airco systeem op te sporen.
Ze zijn met 2 verschillende dingen bezig , of je hebt koudemiddellekkage in je airco systeem of je hebt koelvloeistoflekkage in je motorkoelsysteem , wat is het?
Sorry foutje! Was natuurlijk geen koelvloeistof maar dat speciale gas. Het gaat dus niet om het motorkoelsysteem maar de airco radiator. Daar kon hij met de UV lamp geen sporen ontdekken.
Als ik je zo lees dan zou dus tóch de airco radiator lek kunnen zijn? Mijn probleem daarbij is dan dat de dealer zei dat dit NIET de stank kan veroorzaken. Zou hij ernaast zitten en geeft zo´n lekkage wél stank in de auto zelf?
Zo te zien was er niets loos bij het gaspedaal, maar ik zal nog weer dubbelchecken.
By-the-way: dank voor je reacties tot dusver!
8 jaar
Zo gaande weg , zijn er eigenlijk dus 2 problemen ?
Een airco met onvoldoende vulling ? bijvullen gaat trouwens niet , systeem dient leeg gehaald te worden en opnieuw op gewicht afgevuld te worden , korte versie qua uitleg.
Lek zoeken is vaak een hoop geklungel , de meesten hebben er geen verstand van.
Koelsysteem van de auto veroorzaakt de weeige/zoetige lucht en dit is een lekkage waarschijnlijk in je kachelradiateur of aansluiting daarvan in de auto.
De airco werd toch wel ´n keer bijgevuld met een soort 5-liter-brandbusachtige-bus met een slangetje aan het koelsysteem. Kosten 9 tientjes. Hij werd daarna wél meteen een stuk kouder.
Als ik je zo lees dan zou het misschien tóch een lekkende kachelradiateur kunnen zijn (?). Dan moet ik dus de gok maar nemen om hem á € 300+ te laten vervangen. "de halve voorkant moet er nl. af" vlgs de garage.
8 jaar
Pas op voor producten waarmee u zelf de airco kan bijvullen, deze werken zo dat u uw eigen systeem kan bijvullen via de lage druk zijde van uw airco systeem, dit kan schadelijke gevolgen hebben.
Het systeem kan te vol raken, het moet namelijk eerst ontlucht worden door het leeghalen en vacumeren, en dan pas vullen, ook zitten er anti lekstoffen in de spuitbussen, hierdoor kan het systeem verstopt raken, uw airco installatie is dan totall loss.
Als u de voorwaarden van de leverancier leest komt u er achter dat u geen aanspraak kan maken op schade. Deze producten worden aangeboden op Marktplaats en door aircobijvullen.com.
De kosten van goed vullen van een airco systeem zijn net zo hoog als het kopen van een spuitbus.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 206 of stel zelf een nieuwe vraag.
8 jaar