dat lagertje kun je idd simpel los vervangen, maar dat geratel komt van een defecte homokineet en niet van dat tussenlager. ik zou dat reactierubber in die steun waar de as doorheenloopt wel vervangen.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Mijn Peugeot 206 uit 2001 benzine zonder ABS heeft een probleem met de aandrijving, nl. af en toe een geratel als ik naar links stuur in een bocht. Al eerder dacht ik een geluid te horen van iets wat niet helemaal lekker loopt, als een mechanisch geluid, geruis. NA onder de auto te hebben gekeken met een monteur van een DHZ garage bleek de ophanging van de motor steun versleten (rubber) en het steunlagerhuis dat hieraan vast zit. De as loopt hierdoor nl. Volgens de monteur is het lager van dit steunlager versleten en niet de aandrijfas zelf. Maar onduidelijk is of dit steunlager nu los te vervangen is of niet. Het steunlager hangt nu met de motor door in de bochten waardoor het geratel ontstaat. Het steunlager zit om de aandrijfas rechtsvoor en de as is ook anders dan linksvoor. Volgens de monteur is het lager wel te vervangen apart maar lastig en hij adviseerde mij op een ruilas compleet met dit lagerhuis te vervangen als geheel. En een nieuwe as heeft geen steunlager erop? Hoe zit het nou precies met dit lager en de aandrijfas ?
Lager is gewoon los te vervangen .
Ruilas is natuurlijk het makkelijkst , monteurs zijn het tegenwoordig niet meer , maar componentenwisselaars.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 206 of stel zelf een nieuwe vraag.
8 jaar