close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Peugeot 106: Stappenmotor

Bouwjaar: 1994, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.3 Rallye

Hoi mensen,

Ik rij met veel plezier in me auto maar soms heeft die een dag dattie er geen zin in heeft. Je trapt bijvoorbeeld
de koppeling in als hij warm is en het toerental valt zo laag dat hij uitvalt. Goed, ik beetje geinformeerd en grote kans
dat me stappenmotor nietmeer zo best was. (had al keer schoon gemaakt en toen was het tijdje over) nu kwam het dusweer terug..

Ik dus langs de Dealer en vragen naar een stappenmotor. deze gekocht voor 165 euro. Alleen kwam ik bij het verwisselen erachter dat mijn orginele ong 1cm langer was.. (aldus de verkoper, had ik zeker de goede voor mijn auto en kon het kloppen dat me orginele langer was want die bleef waarschijnlijk hangen).. (er was tenslotte maar 1 soort stappenmotor voor de 106 als ik het goed begreep)..

dus ik weer naar huis en geprobeert.. Maar me auto doet nu alleen maar vreemder met de nieuwe hij start en gaat al gelijk naar 3000 rpm en gaat daar beetje vaag doen.. Heb hem er weer meteen uit gehaald en me orginele geplaatst..

Hoe kan dit ?. Blijft mijn orginele wel echt hangen of heb ik gewoon een verkeerde van de monteur/verkoper meegekregen ?..

Foto: (links de nieuwe) (rechts me oude(die misschien bleef hangen ondanks dat ik dit niet echt geloof))

[img]http://www.scoothomies.nl/230220072343.j...[/img]

Geplaatst door

Mark Jonker (0)

al 17 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Hoorde overigens ook iets dat je zo'n ding moest inleren ?.. Hoe?.. moet dat misschien gebeuren bij de nieuwe dattie naar buiten komt ?..

Mark Jonker 0

17 jaar

Vraag bij de dealer even om een reset procedure. Deze kun je zonder uitleesapp. uit voeren.

205GTiGriffe 0
badge

17 jaar

Met welke stappenmotor de reset?.. Me orginele gewoon en oude terugbrengen en vragen naar een reset?.

zijn de 2 gelijk aan elkaar trouwens?.. of zijn ze voor 2 verschillende auto's ?.. snap niet dat de 1 open staat en ander dicht als dat teminste het geval is.

bedankt alvast.

Mark Jonker 0

17 jaar

De nieuwe erin doen.

en probeer dit eens, weet alleen niet zeker of dat de goede reset is maar kan geen kwaad.

contact afzetten
accuklem eraf halen.
nieuwe stappenmotor monteren
accuklem erop
contact aanzetten (2de contact) en wacht 10 sec.
start de motor
maak een proefrit van ongeveer 10 min met variabele toerentallen vooral tussen de 2500 en 3500 toeren. Een tijdje stat. laten lopen en een keer volgas rijden. Dit laatste is voor een correcte mengselregeling.

Succes
Robert

205GTiGriffe 0
badge

17 jaar

Heb het geprobeert klokje was van de tijd af dus denk dat dat goed ging. heb halve minuut gewacht en heb toen gestart. bij de start vloog die al naar 4000rpm.. heb hem toen nog een keer gestart en hetzelfde.. Kan dit normaal zijn ?.. Kvind het nogal link een koud blok en dan meteen een motor die op dat toerental schiet bij het starten.

Gewoon nogmaals proberen ? en toch gaan rijden of is dat niet aan te raden ?..

dit is trouwens hetgeen wat op mijn stappenmotors staat aan type :De orginele:b13/00 a2593 De nieuwe:b13/00 j2726

Mark Jonker 0

17 jaar

Heb je ook nog een onderdeelnummer wat op de verpakking staat?

205GTiGriffe 0
badge

17 jaar

monteer die nwe maar gewoon, en rij em goed warm. voor daarna die reset uit zoals robert schreef,en laat zeker even 10min de accupool eraf.
als het goed is, heb je ond nr 1920v7 gehad

harry4203 2655
badge vip badge

17 jaar

Ja idd 1920v7.. Dus kan eigenlijk niet missen ?.. Klopt wel dat het even een gepier is dus met monteren?..

Ik heb het volgende in gedachten..

Auto eerst warm rijden met de orginele stappenmotor.. dan weer naar huis en de stappenmotor verwisselen en dan stuk rijden.. (wil dat overigens wel alstie zo hoog stationair loopt ?)..

en dan later nog even een ecu reset via accu.. 10 min..

en op contact 2 een halfe minuut..



(na een tijdje zou de nieuwe dus ook gewoon even lang zijn als de orginele ?)

Mark Jonker 0

17 jaar

Dat nummer klopt en moet de goede zijn.

Zou best lastig kunnen wezen met monteren, zou kunnen is per motor verschillend hoe je er bij kunt.

Maar dat idee van jouw heeft geen nut.

Gewoon nog een keer proberen met de procedure die ik je gaf en laat de accuklem er wat langer af.

Halve minuut wachten alvorens te starten is nou ook weer niet nodig. Dus wat hier boven staat uitvoeren.

Robert

205GTiGriffe 0
badge

17 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 106 of stel zelf een nieuwe vraag.