Peugeot 207 SW 2007: Start niet

Bouwjaar: 2007, Brandstof: Benzine, Transmissie: Handgeschakeld, Motorcode: 8FS, Motorinhoud (cc): 1400, Vermogen (kw): 70

Beste allemaal,

Ik heb een Peugeot 207 SW 1.4 VTi die niet meer start (+/-154000 km). Mijn vriendin heeft hem de laatste keer gestart, heeft toen 10 seconden gelopen, is afgeslagen en daarna niet meer gestart gekregen. Tijdens het starten draait de startmotor voldoende rond en de motor wil soms een paar slagen aanslaan. We hebben de volgende dingen geprobeerd om hem aan de praat te krijgen:

- Een aantal jaar geleden heeft zich hetzelfde voorgedaan. Toen was het na lang zoeken een accu die niet 100 % volgeladen was. Hij startte toen weer na een nacht aan de lader te hebben gehangen. Dit uiteraard nu weer geprobeerd maar bleek niet te helpen. Zelfs met een nieuwe accu, tweede volledig opgeladen accu en degelijke startkabels lukt het niet.
- 3 sleutels geprobeerd incl. de “master”
- Benzine druk gemeten 3.5 bar en bezine pomp geeft voldoende volume.
- Uitgelezen met Snap On Solus Edge tool: Enige foutcode is P0053, Heated O2 Sensor (HO2S) heater resistance (Group 1, Sensor 1). Van diverse kanten krijg ik te horen dat dit niet de oorzaak zou van het niet starten probleem zou moeten zijn.
- Met het uitlezen zie ik ook dat het toerental gemeten wordt wat erop duidt dat de krukas sensor functioneert
- En de computer en de zekeringen kast naast de accu los gehad en gecontroleerd op corrosie in de stekkers (koelwatersensor probleem). Dit zag er allemaal netjes uit en met contactspray terug geplaatst. Alle zekeringen waren OK.
- Op het moment van starten vonkt hij niet en spuit hij niet in is, fysiek en via het uitleestool waargenomen.
- Via het uitleestool zien we dat de startblokkering niet vrijgegeven wordt en af en toe een puls komt dat deze vrijgegeven wordt. Het lijkt erop dat met deze puls de motor even aanslaat.

Het laatste punt lijkt het probleem te zijn maar hoe kan ik dit zeker weten en meer in detail welk onderdeel ik moet vervangen. Vervangen van het complete startonderbrekersysteem (Computer, alle sloten, contactslot, zekeringkast) is in verhouding met de waarde van de auto te veel geld als ik er daarna achter kom dat dat niet de oorzaak was. Zijn er ervaringen dat de ring die de sleutel leest rond het slot kapot is? Of is toch de lambda sensor de boosdoener?
Wie kan me verder helpen? Of is er een garage in Zuid Limburg die niet meteen begint met onderdelen te vervangen tot ze het probleem gevonden hebben?

Alvast bedankt,

Peter

Peter Lemmens

Geplaatst door Peter Lemmens , lid sinds 5 maanden geleden

1 Reactie

kaleido 1 PRO, 5 maanden geleden

Als ik het verhaal zo lees , denk ik richting startonderbreker , uitlezen bij de dealer of met gelijkwaardige apparatuur, van daaruit verder .

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 207 SW of stel zelf een nieuwe vraag.


Gesponsord

Met een groots assortiment in de beste auto-onderdelen, aanbiedingen en merken vind je altijd een optimale mix tussen A-merken en aanbiedingen. Voor iedere automobilist weet Carpardoo de juiste auto onderdelen of auto-accessoires te vinden.