De auto begint te stotteren en houd in, slaat vervolgens af, start daarna nog een maal, slaat dan weer af en vervolgens niets meer.
Ze hebben de auto uitgelezen, zoveel storingen gevonden, veel al brandstof.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Weet je toevallig ook welke storingen/P-codes?
En je bedoeld waarschijnlijk niet meer aanslaan i.p.v. niet meer starten?
idd hij slaat niet meer aan. De motor draait wel rond, en goed ook.
Geen idee wat de p-codes zijn, volgens de monteur zijn het er een groot aantal.
Er wordt gedacht in de richting van de brandstofpomp.????
13 jaar
Zit er op een brandstofpomp van een 307 van 2006 ook elektronica??
Of is alles mechanisch.
13 jaar
Heb inmiddels de p-codes.
Hou je vast, P-1351, P-2408, P-0088, P-0193, P-1445 en P-1639
Hopelijk kan iemand mij verder helpen.
13 jaar
P1351 heeft te maken met de gloei-inrichting = hoogstwaarschijnlijk 1 of meerdere gloeibougies defect.
P2408 is een fout in de tankdop-sensor = additiefsysteem, evenals P1445 = teveel additief in reservoir. M.a.w. het additief systeem zal niet correct werken. Dit kan met de/een defecte tankdop-sensor te maken hebben, maar moet vrij simpel te achterhalen zijn m.b.v. dealer-diagnose-apparaat.
Deze 3 storingen kunnen eigenlijk niet voor de aanslaan problemen zorgen.
P0088 kan ontstaan door meerdere oorzaken, zoals niet up to date software EBE, slechte brandstof, vervuiling brandstof-systeem (denk aan brandstoffilter!!!) verstuivers, hogedrukpomp en service-centrale van de motor (= grofweg gezegd de zekeringskast in de motorruimte). Verder kunnen slechte stekkeraansluitingen van deze componenten P0088 veroorzaken.
P0193 is storing in de hogedruksensor of EBE
P1693 is circuit voeding- relais inspuitsysteem onderbroken. Dit is een interessante storing. Oorzaak zou ook weer die service centrale in de motorruimte kunnen zijn.
De laatste 3 storingen zullen te maken hebben met het niet aan willen slaan. Voor een duidelijke oorzaak zal er toch het 1 en andere gecontroleerd en gemeten (eventueel m.b.v. juiste diagnose-app.) moeten gaan worden. Wil je een gokje wagen, dan zou de service-centrale van de motor eens gewisseld kunnen worden. Is redelijk eenvoudig dit te doen.
Hans,
Hartelijk dank voor de info.
Ga kijken of ik de reparatie tijd kan verkorten.
Kosten besparing !
Misschien kan ik zelf de tankdop sensor vervangen??
Zit de sensor in de dop of extern van de dop.
Groeten.
13 jaar
Ik zou zelf eerst zeker willen weten of er geen mankementen in de brandstoftoevoer van de motor zitten,dus het filter is 100% schoon etc,kijk ook s op dit topic : http://www.problemcar.nl/viewtopic.php?p....
Niet helemaal hetzelfde,maar er komen wel weer dingen overeen.
13 jaar
[quote=Cooldj]Misschien kan ik zelf de tankdop sensor vervangen??
Zit de sensor in de dop of extern van de dop.[/quote]
De sensor zelf zit bovenaan tegen de buitenkant van de vulhals van de brandstoftank. Om deze sensor domweg te gaan vervangen lijkt me niet de methode. Zoals aangegeven kan een dealer m.b.v. hun diagn. app. zo zien of de tankdop op aanwezig of op afwezig staat.
In de tankdop zelf zitten in de zijkant van de dop 2 magneten tegenover elkaar. Dit kun je natuurlijk zelf heel simpel controleren door de tankdop even los te nemen en te kijken of beide magneten aanwezig zijn.
Deze magneten zorgen voor "verbinding" met de tankdop-sensor als de tankdop op de vulhals zit, dus gesloten is.
Het volgende is er aan de hand volgens diagn. is de brandstofpomp defect.
13 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 307 of stel zelf een nieuwe vraag.
13 jaar