close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Peugeot 307: vermogen valt weg bij het optrekken

Bouwjaar: 2002, Brandstof: Diesel, Motorcode: 2.0 hdi 90pk

Hallo iedereen,

Ik heb hier een peugeot 307 2.0hdi 90pk staan, bij het rijden trekt de auto zeer slecht op... Ik moet ook echt de tijd nemen om op snelheid te komen en zeer lang in dezelfde versnelling rijden in de 1e zelfs tot 20km/u.
Ik krijg totaal geen enkele foutmeldingen op de boordcomputer, als ik de auto stationair laat draaien en dan plankgas geef merk ik dat deze tot +-2500 toeren komt en dan voel ik dat de motor begint te schokken, het lijkt wel alsof de motor verder in toeren wilt gaan maar dat het ergens geblokkeerd wordt.... af en toe werkt ie wel weer mee en dan krijg ik em tot dik over de 5000 toeren....
Graag hoor ik van jullie wat allemaal het probleem kan zijn voordat ik em binnenbreng bij peugeot....

Mvg,
Nordin

Geplaatst door

Nordin2211 (0)

al 14 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

uitlezen, en meetwaardes controleren. al het andere is gissen.

harry4203 2495
badge vip badge

13 jaar

Hallo Harry,
uitlezen is al gebeurd en er kwam niks uit??? geen storingen niks....

Nordin2211 0

13 jaar

Lijkt op een turbostoring. De turbodruk wordt bij deze niet bewaakt door de computer. Als er iets mee is dan lees je geen storingen uit.

Controleer de binnenzijde van de flexibele turboslangen, soms komt het voor dat de binnenste laag loslaat en dan wordt het inlaat kanaal (gedeeltelijk) blokkeerd.

Verder zou ik het 1 2 3 niet weten. Testaaparatuur er aanhangen en live data bekijken op het moment van de storing.

Klinkt als een turbo die geblokkeerd word. Heb je inlaatslang op de turbo al losgehaald om de turbo inwendig te controleren? Het lijkt erop alsof de turbo is vastgelopen waardoor de motor geen lucht genoeg krijgt.

eendmans 0
badge

13 jaar

hey allemaal,
Bedankt voor de snelle reacties.. Toevallig vandaag is de turbo al nagekeken en daar was niets op aan te merken.. Zelf heb ik al rond gekeken naar anderen met hetzelfde probleem en lees dat t ook vaak de luchtmassameter kan zijn. Heb ergens gelezen dat t ook iets kan zijn met de katalysator die verstopt kan zitten??
Even ter verduidelijking, vanuit stilstaand vertrekken trekt de auto echt supertraag op waardoor ik bijzonder lang in dezelfde versnelling moet blijven rijden, als ik eenmaal wat op snelheid kom dan valt t probleem even weg en kan ik goed doortrekken maar zodra ik snelheid minder dan gaat alles weer heel traag...
Graag hoor ik nog van jullie!
mvg

Nordin2211 0

13 jaar

hoi iedereen,
Ik ga es uitproberen om de egr klep af te sluiten, iemand hier ervaring mee??

Nordin2211 0

13 jaar

zit de uitlaat niet verstopt?

antoonio 60

13 jaar

hey antonio,
Van de uitlaat, dat zou kunnen... Moet nog naar gekeken worden...
Ik wil eerst natuurlijk es de simpele dingen wegstrepen voordat ik naar peugeot ga voor verdere checks....

Nordin2211 0

13 jaar

als er een roetfilter/fapfilter onder zit kunnen er stukjes afbreken en deze verstoppen dan de uitlaat succes

antoonio 60

13 jaar

er zit geen roetfilter op... Maar heb wel begrepen dat het binnenste van de katalysator los kan komen te liggen en dan alles kan blokkeren, waardoor er de ene keer wel genoeg vermogen is en de andere keer weer niks....

Nordin2211 0

13 jaar

[quote=Nordin2211]er zit geen roetfilter op... Maar heb wel begrepen dat het binnenste van de katalysator los kan komen te liggen en dan alles kan blokkeren, waardoor er de ene keer wel genoeg vermogen is en de andere keer weer niks....[/quote]
kan beide zaken zijn

antoonio 60

13 jaar

er zit geen roetfilter op... Maar heb wel begrepen dat het binnenste van de katalysator los kan komen te liggen en dan alles kan blokkeren?? waardoor er de ene keer wel genoeg vermogen is en de andere keer weer niks....

Nordin2211 0

13 jaar

brandstoffilter op tijd vervangen of is dit lang niet gedaan
dit omdat je zegt dat het schokkerig wordt bij vollgas 2500rpm
net alsof dat hij niet voldoende diesel aankan zuigen
verder luchtfilter niet te erg vervuild
kort gezegd is de grote beurt laatst goed gedaan en hoeveel km geleden, wat is km-stand nu

egr verwacht ik niet zo dit ivm je dan storing op hem hebt en ook stationaair slecht lopen
bij hoge km-stand 250.000 of meer controleer eventueel ook de retour van de verstuiver

katalysator dat los zit hoor je door een keer tegen de uitlaat de slaan (beste natuurlijk als je onder de wagen staat) dan kun je dit horen
echter heb ik dit alleen meegemaakt met auto's die verkeerde verbranding hebben gehad door lekke verstuiver of lekke injectoren

hi truckerowner,
Bedankt voor je reactie!
De wagen heeft op dit moment 155000 km gereden, hij staat wel al een tijdje stil omdat ie nog op buitenlandse papieren staat en dus nog ingevoerd moet worden.. laatste onderhoud is een kleine 20000 km terug gebeurd.....

Nordin2211 0

13 jaar

Probleem opgelost, was de LMM

Nordin2211 0

9 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 307 of stel zelf een nieuwe vraag.