Peugeot 308: Start niet meer, hevige rook

Bouwjaar: 2007, Brandstof: Benzine, Transmissie: Handgeschakeld, Motorcode: 5FW, Motorinhoud (cc): 1600, Vermogen (kw): 88

Hallo allemaal. Mijn vrouw kwam laatst thuis met de Peugeot 308. Toen zij het contact uitzette bleef de radio aan. Ook zegt ze dat de auto nog naar voren schokte (mogelijk nog in versnelling). Al snel hoorde ze hoge toeren, niet van de motor zelf, en begon het in het motorcompartiment heftig te roken. Gelukkig is het daarbij gebleven...

Er zijn onder de motorkap geen smeulende kabels te zien. Accu trelt elke leeg dus maakt ergens contact waarsoor hij niet uit te lezen is. Ook is de dynamo nog ok. Stuurbekrachtigingspomp los gehad en maakt nog steeds contact. Volgende stap wordt startmotor. Iemand anders nog tips of suggesties? Alles is welkom!

Johan_S6

Geplaatst door Johan_S6 (0) , lid sinds 8 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Peugeot 308? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

9 Reacties

harry4203 (380) PRO, 6 jaar geleden

accu trelt elke leeg en maakt contact waardoor ie niet uit te lezen is???????? omschrijf de klacht eens in duidelijk nederlands.

Johan_S6 (0), 6 jaar geleden

Wow, je haalt er 1 zin uit die toevallig niet helemaal klopt en je begrijpt niet wat er moet staan? Hier speciaal voor Harry in het Nederlands: accu trekt elke keer leeg en maakt contact waardoor hij niet uit te lezen is.

harry4203 (380) PRO, 6 jaar geleden

maar waarom kun je em dan niet uitlezen? laadt je de accu toch ff op. en wat bedoel je met maakt contact?

kaleido 1 (1320) PRO, 6 jaar geleden

Oke je hebt lekstroom , maar het deel , en maakt contact waardoor hij niet uit te lezen is , zullen meer mensen niet begrijpen .
Lekstroom is te meten , amperemeter tussen min klem en accupool aansluiten en 1 voor 1 de zekeringen er uit trekken , kijken wat er gebeurt , ook de B+ van de dynamo los nemen om de dynamo uit te sluiten.
De koelvin kan ze gehoord hebben.

Johan_S6 (0), 6 jaar geleden

Sorry, heb er zelf niet veel verstand van. Daarom vraag ik hier hulp. Volgens de garage maakt hij ergens sluiting waardoor de accu snel leeg is. Dynamo is het niet volgens garage. Stuurbekrachtigingspomp is nu ook uitgesloten. Ik neem aan dat er iets gefaald heeft waardoor de rook is ontstaan en er nu telkens sluiting is?

j@n-willem (0) PRO, 6 jaar geleden

Plaats de laatste 8 van het chassis nr.
Vermoed de koelfan motor en of weerstand defect kortsluiting.
Pomp van de extra koelvloeistof turbo koeling, geeft ook vaak kuren. Die zit net bij je olie filter huis stekkertje zwart 3polig.
Gr jw

kaleido 1 (1320) PRO, 6 jaar geleden

Garage heeft volgens mij niet alles gecontroleerd krijg ik het idee , zelf heb je er niet veel kennis van , maar zonder kennis komen we er niet denk ik , je zult dingen los moeten gaan halen en controleren .

dick407sw (0), 6 jaar geleden

@ J@n-willem, volgens mij heeft deze auto geen turbo, 120pk 1.6 Vti. het pompje tbv turbo koeling zal er dus niet op zitten.

Johan_S6 (0), 6 jaar geleden

Nee het is geen turbo. Ook is de garage geen Peugeot specialist maar de meeste garages zouden hier wel raad mee weten toch? Bedankt voor het meedenken tot zover. Zal het delen met de garage.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 308 of stel zelf een nieuwe vraag.