Hallo allemaal. Mijn vrouw kwam laatst thuis met de Peugeot 308. Toen zij het contact uitzette bleef de radio aan. Ook zegt ze dat de auto nog naar voren schokte (mogelijk nog in versnelling). Al snel hoorde ze hoge toeren, niet van de motor zelf, en begon het in het motorcompartiment heftig te roken. Gelukkig is het daarbij gebleven...
Er zijn onder de motorkap geen smeulende kabels te zien. Accu trelt elke leeg dus maakt ergens contact waarsoor hij niet uit te lezen is. Ook is de dynamo nog ok. Stuurbekrachtigingspomp los gehad en maakt nog steeds contact. Volgende stap wordt startmotor. Iemand anders nog tips of suggesties? Alles is welkom!
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
accu trelt elke leeg en maakt contact waardoor ie niet uit te lezen is???????? omschrijf de klacht eens in duidelijk nederlands.
Wow, je haalt er 1 zin uit die toevallig niet helemaal klopt en je begrijpt niet wat er moet staan? Hier speciaal voor Harry in het Nederlands: accu trekt elke keer leeg en maakt contact waardoor hij niet uit te lezen is.
6 jaar
maar waarom kun je em dan niet uitlezen? laadt je de accu toch ff op. en wat bedoel je met maakt contact?
Oke je hebt lekstroom , maar het deel , en maakt contact waardoor hij niet uit te lezen is , zullen meer mensen niet begrijpen .
Lekstroom is te meten , amperemeter tussen min klem en accupool aansluiten en 1 voor 1 de zekeringen er uit trekken , kijken wat er gebeurt , ook de B+ van de dynamo los nemen om de dynamo uit te sluiten.
De koelvin kan ze gehoord hebben.
Sorry, heb er zelf niet veel verstand van. Daarom vraag ik hier hulp. Volgens de garage maakt hij ergens sluiting waardoor de accu snel leeg is. Dynamo is het niet volgens garage. Stuurbekrachtigingspomp is nu ook uitgesloten. Ik neem aan dat er iets gefaald heeft waardoor de rook is ontstaan en er nu telkens sluiting is?
6 jaar
Plaats de laatste 8 van het chassis nr.
Vermoed de koelfan motor en of weerstand defect kortsluiting.
Pomp van de extra koelvloeistof turbo koeling, geeft ook vaak kuren. Die zit net bij je olie filter huis stekkertje zwart 3polig.
Gr jw
Garage heeft volgens mij niet alles gecontroleerd krijg ik het idee , zelf heb je er niet veel kennis van , maar zonder kennis komen we er niet denk ik , je zult dingen los moeten gaan halen en controleren .
@ J@n-willem, volgens mij heeft deze auto geen turbo, 120pk 1.6 Vti. het pompje tbv turbo koeling zal er dus niet op zitten.
6 jaar
Nee het is geen turbo. Ook is de garage geen Peugeot specialist maar de meeste garages zouden hier wel raad mee weten toch? Bedankt voor het meedenken tot zover. Zal het delen met de garage.
6 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 308 of stel zelf een nieuwe vraag.
6 jaar