Peugeot 307: start niet meer, in garage geen foutmeldingen na u

Bouwjaar: 2006, Brandstof: Diesel, Motorcode: 1.6 HDI

Auto gestart met reservesleutel, kreeg een piep en een waarschuwingsdriehoekje op het dashboard en auto startte niet. Gewone sleutel gepakt, motor startte maar sloeg na drie seconden af. Auto naar garage gesleept, startte daar helemaal niet meer en gaf geen foutcodes. Monteur is nu een week aan het zoeken en heeft het nog niet kunnen vinden. Volgens monteur werken turbo, verstuivers enz zoals het hoort. Alle suggesties zijn welkom.

taling

Geplaatst door taling (0) , lid sinds 13 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Peugeot 307? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

31 Reacties

oldford (0) PRO, 13 jaar geleden

Kunnen ze een toerental uitlezen tijdens starten? Zo nee, BDP-gever. Zo ja, hoe hoog is het toerental?
Hoeveel druk is er in de brandstofrail tijdens starten?

Renaultmonteurtje (0) PRO, 13 jaar geleden

Bij het starten is er een raildruk van MINIMAAL 300! bar nodig anders worden de verstuivers NIET aangestuurt.

Is de auto door de dealer uitgelezen of universeel bedrijf?

taling (0), 13 jaar geleden

Auto is bij universeel bedrijf (toyota) uitgelezen

taling (0), 13 jaar geleden

Wat is een BDP-gever?

oldford (0) PRO, 13 jaar geleden

Een BDP-gever wordt ook wel krukaspositie- of toerental-sensor genoemd.
Het ding meet wat de positie van de krukas is (en dus waar de zuigers staan) en wat het motor-toerental is.
Als die geen signaal (of geen goed signaal) geeft denkt de computer dat de motor stil staat en doet dus niets.

Toerental kunnen ze volgens mij gewoon met een algemene EOBD-tester uitlezen in live data.

Renaultmonteurtje (0) PRO, 13 jaar geleden

laat de peugeot dealer even uitlezen en gelijk naar de brandstof druk kijken tijdens het starten

taling (0), 13 jaar geleden

Beetje lastig, staat bij toyota en rijdt niet, ik wil de monteur voorzien van jullie tips, ga hem vertellen naar de brandstofdruk te kijken. (gelukkig is dit allemaal onder garantie ;-), hij heeft wel met peugeot gebeld maar die vraagt om een foutcode, die niet uitgelezen wordt. :-(

oldford (0) PRO, 13 jaar geleden

Helemaal niet lastig. Auto op een trailer en af naar Peugeot. Overigens niet jouw probleem, maar een probleem voor de verkoper.
Die wil liever niet iemand anders betalen en daardoor duurt het allemaal zo lang.

taling (0), 13 jaar geleden

Da's ook weer waar, nu betaalt hij alleen extra overuren want ik bel natuurlijk om de dag;-)

Overigens is het niet de brandstofdruk heeft de monteur me gemeld die was ok, hij is nu bezig met het demonteren van de distributie en de compressie meten. Hij doet echt z'n best vind ik.

oldford (0) PRO, 13 jaar geleden

Welke overuren? Je gelooft toch niet echt dat ze 10 of meer uur per dag aan jouw auto werken?
Na meer dan een week mag er wel eens wat positiefs gaan gebeuren.
Je hebt toch wel een gratis leenauto nu?

Hoeveel brandstofdruk hebben ze gemeten? In bar?

taling (0), 13 jaar geleden

Nee ze werken zeker niet meer dan 10 uren per dag aan mijn auto alleen, echter ze hebben zoveel werk dat ze niet anders kunnen dan overuren maken om ook aan mijn auto te werken, anders loopt de rest van de planning in de soep ;-) En ik heb "gelukkig" wel een leenvoertuig (auto kan ik het niet noemen).

De gemeten druk was boven de 300 bar.

oldford (0) PRO, 13 jaar geleden

Tja, typische houding bij een garantie-voertuig met een lastig probleem. Wordt alleen in de vrije uurtjes aan gewerkt.
Ik weet niet hoe deze monteurs zich voelen met dit weer, maar ik ga niet overwerken nu. Maak je alleen maar fouten.

Overigens, die planning hoeft helemaal niet in de war te lopen. Ik heb het al eerder gezegd: op een trailer en naar Peugeot.

De "betalende" klanten hoeven niet 1 week of zelfs maar 1 dag te wachten op hun auto, maar jij wel?
Jij hebt ook al betaald, bij aankoop van de auto. Een deel van de verkoopprijs is voor garanties.

Renaultmonteurtje (0) PRO, 13 jaar geleden

laat de Peugeot dealer de sleutels eens op nieuw inleren, als een motor aanslaat, en ca 3 sec loopt is er een electrisch probleem, meestal met de startblokkering (leesring). Het lopen voor ca 3 sec van de motor is een indicatie voor de monteur dat de motor mechanisch goed werkt en alle basis singalen goed zijn.

taling (0), 13 jaar geleden

ik ga morgen aandringen op een verplaatsing naar Peugeot, inmiddels heeft de monteur wel een aantal dingen gedaan die de motor ten goede zullen komen zoals het goed reinigen van inlaatspruitstuk en verstuivers. Dat beschouw ik dan maar als mooi meegenomen. Morgen zal ik hem vragen alle sleutels opnieuw te laten inleren, denk zelf ook dat het niet starten komt van een probleem met de startblokkering. Op het starten met de reservesleutel kreeg ik een piep en een waarschuwingslampje op het dashboard. Met de andere gewone sleutels het starten en de drie secondenloopI

taling (0), 13 jaar geleden

nou da's ook wat ook de Peugeotdealer kan niks vinden. Nu staat hij bij een dieselspecialist in Mijnsheerenland. Ben benieuwd of die wat kan vinden. Weten jullie of de BOVAG-garantie zo ver gaat dat ze een nieuwe motor dekken?

Renaultmonteurtje (0) PRO, 13 jaar geleden

Probleem is electronisch. niet mechanisch. Hoe lang heeft de dealer gekeken? Als er uberhaubt wel gekeken is (heb je de auto daadwerkelijk gezien bij de P dealer?)

taling (0), 13 jaar geleden

heeft een hele dag bij P-dealer aan diagnose gehangen en is daar onderzocht, de dieselspecialist is TDC in Mijnsheerenland, die kijkt niet alleen mechanisch maar ook electronisch geen reden om te twijfelen aan de integriteit van de verkoper ben al een redelijk aantal jaren klant

harry4203 (530) PRO, 13 jaar geleden

ben met fordmonteurtje eens dat het probleem echt niet in de motor zelf zal zitten, dus een nieuwe motor zal wel niet nodig zijn. je twijfelt misschien niet aan de integriteit van de verkoper, maar als ze een distr demonteren terwijl je met uitlezen eigenlijk al kunt bepalen of de motor op tijd staat, en een inlaatspruitstuk reinigen en verstuivers reinigen (wat bij een commonrailverstuiver in principe helemaal niet kan) omdat een motor niet meer aanslaat ga ik toch wel een beetje twijfelen. ik vind het ook vreemd dat de peugeotdealer helemaal niks kan vinden, vraag me idd af of ze wel de kans hebben gekregen om er goed naar te kijken. ik weet dat ik vanachter mijn toetsenbord natuurlijk makkelijk praten heb, maar ik kan me bijna niet voorstellen dat er dmv uitlezen en het goed bekijken van meetgegevens niet gevonden kan worden waar het probleem zich ongeveer bevind. een mooiere storing dan eentje die permanent aanwezig is (zoals deze) kun je eigenlijk niet hebben.
maar ik wacht in spanning af wat het straks uiteindelijk geweest is.(als je dat tenminste ooit eerlijk te weten komt)

taling (0), 13 jaar geleden

Op het uitlezen komen geen foutmeldingen, niet bij de verkoper en ook niet bij Peugeot, gemeten waardes komen overeen met fabrieksinstellingen. Motor slaat wel aan maar loopt slechts 3-5 seconden en slaat dan weer af. Zelf denk ik ook dat het een computerprobleem kan zijn, of iets anders electronisch, misschien wel zoiets lulligs als een te zwakke accu. Alles wat er aan gedaan wordt gebeurt in ieder geval onder garantie, voor mijn part brengen ze hem terug naar Frankrijk, dat is helemaal het probleem van de verkoper. Wat ze nu allemaal vervangen, schoonmaken en resetten etc. komt mij uiteindelijk wel mooi uit. Als hij het straks weer doet istie helemaal binnenstebuiten gekeerd. De verkoper is in mijn ervaringen tot nu toe uiterst betrouwbaar en bereidwillig gebleken om miojn probleem op te lossen, daar heb ik alle vertrouwen in, het bedrijf loopt al meer dan 30 jaar goed, dat red je niet als je de kluit belazert. Daarmee zouden ze zelfs hun dealerschap kunnen verliezen. dat risico willen ze echt niet lopen. Het bedrijf waar ze hem nu naar toe gebracht hebben (TDC in Mijnsheerenland) is een dieselspecialist die ook de electronische kant zal en kan bekijken. Dinsdag weet ik meer. O ja, de verkoper is zo vriendelijk geweest om me een andere leenauto mee te geven die wat comfortabeler is dan de vorige ;-)

Renaultmonteurtje (0) PRO, 13 jaar geleden

Nog maals, als een motor aanslaat, en ca 3 tot 5 seconden loopt is dit een indicatie voor de monteur dat er mechanisch niks aan de hand is. Maar wel electronisch. bv de startblokkering.

Laat ze eens het contact slot +leesring demonteren en dan niet in de stuurkolom aansluiten maar er naast en dan de leesring dichter bij de sleutel houden. slaat de motor dan aan, en blijft hij lopen dan is de leesring defect.

TrafficBandit (0), 13 jaar geleden

Mijn eerste gedachte gaat ook uit naar de startblokkering. Die wordt pas een paar seconden na het starten actief door de spanning van de brandstofpomp te halen. De motor krijgt dan geen brandstof meer en slaat af. Dit komt precies overeen met jouw probleem.

Zit de transponderchip nog in je sleutels ? Is de transponderantenne (ring rond stuurslot) niet kapot ? Bij twijfel gewoon laten vervangen, is niet duur en in ieder geval een stuk goedkoper dan een monteur die een hele middag zit te zoeken en niets kan vinden. De computer van de auto zal dit overigens niet registreren als een probleem dus de enige manier om het uit te vinden is om de transponder ring te vervangen.

harry4203 (530) PRO, 13 jaar geleden

dat die antenne niet zo duur is ben ik wel met je eens, maar je kunt in meetgegevens gewoon zien of de sleutel wordt herkent. dus zomaar vervangen is echt niet nodig.

primera p11 (0), 13 jaar geleden

Ik twijfel sterk dat ze de auto bij de dealer neer gezet hebben.
Die komt er echt wel achter of alles aanwezig is om te starten.
Maar waarschijnlijk moeten ze gaan zoeken en dat gaat geld kosten.

taling (0), 13 jaar geleden

Heb de auto bij de merkdealer zelf gezien en gisteren ook bij de dieselspecialist. Ik had nl iets nodig dat er nog in lag Er bestaan echt betrouwbare zaken hoor. Ik neem aan dat een aantal van jullie mogelijk negatieve eigen ervaringen hebben die heb ik met deze verkoper echt niet, nooit gehad ook. Mij zegt dit soort opmerkingen meer over degeen die ze maakt dan over mijn verkoper.

TrafficBandit (0), 13 jaar geleden

Ik heb zelf ook een kapotte transponderantenne gehad bij een 406. Nadat ik eerst zelf gekeken had of ik het probleem kon vinden heb ik de wegenwacht er bij gehaald. Die kon ook niets vinden en heeft me uiteindelijk naar een merkdealer gesleept. Daar heeft het uiteindelijk nog een week geduurt voordat de oplossing gevonden was. Kennelijk is het toch wat ingewikkelder om dit probleem te vinden dan even de computer aansluiten en kijken wat er mis is.

taling (0), 13 jaar geleden

[quote=TrafficBandit]Kennelijk is het toch wat ingewikkelder om dit probleem te vinden dan even de computer aansluiten en kijken wat er mis is.[/quote]
Dat denk ik ook, en ach alles wat er nu aan gebeurt kost mij niets. Heb nu een wat comfortabeler leenauto dat maakt het wachten ook dragelijker. Ik laat van de week weer meer weten.

taling (0), 13 jaar geleden

Eindelijk was het lek boven: nokkenassen niet synchroon, verholpen en een lopende motor. Echter op de terugweg van het inleren van de inspuiting BONK, drijfstang er uit geknald. Nu wordt er uiteindelijk een ruilmotor ingezet met als bijkomend voordeel aanmerkelijk minder kilometers erop ;-)). Ik ben erg blij met m'n verkoper die echt tot het gaatje gaat om mij te helpen. Hij heeft geen stuiver verdiend aan de auto, sterker hij heeft heel veel stuivers op deze ingeleverd. Jullie allemaal bedankt voor de suggesties.

harry4203 (530) PRO, 13 jaar geleden

denk dat de verkoper ook wel geluk heeft met een klant met zoveel geduld, dat zie je ook niet zo heel veel meer.

Renaultmonteurtje (0) PRO, 13 jaar geleden

nokkenassen niet synchroon, dus er is een fout gemaakt met het monteren met de nieuwe D-riem, of de ketting van de nokkenassen is veel en veel te slap geweest/.

harry4203 (530) PRO, 13 jaar geleden

dat denk ik ook, maar dat is nu niet meer te achterhalen vrees ik.

taling (0), 13 jaar geleden

[quote=fordmonteurtje]nokkenassen niet synchroon, dus er is een fout gemaakt met het monteren met de nieuwe D-riem, of de ketting van de nokkenassen is veel en veel te slap geweest/.[/quote]
Het was inderdaad de ketting van de nokkenassen die het oorspronkelijke probleem had veroorzaakt,nieuwe ketting en kettingspanner zijn er in gezet en toen liep de motor weer. Weet niet waardoor de drijfstang er uit geknald is.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 307 of stel zelf een nieuwe vraag.