auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Peugeot 207 2009: Start niet na uitgebreide tests

Bouwjaar: 2009, Brandstof: Benzine, Transmissie: Handgeschakeld, Motorinhoud (cc): 1

Mijn Peugeot 207 1.4 vti 16V (ja, met die beruchte 'slechte motor ooit gebouwd') wil niet starten. Hij slaat bijna aan, maar het lijkt net alsof de ecu ingrijpt en hij niet mag starten.
Er zijn geen OBD2 storingen (alleen een C1335 storing m.b.t de ABS, dus niet relevant) en ook alle sensoren komen door de test in de OBD software (Car Scanner). Er was eerst wel een P0172 storing maar na het schoonmaken van de Lambda sensoren is die weg.
Ik heb vandaag de meeste sensoren schoongemaakt: twee lambda sensoren, 2 nokkenas sensoren, 2 timing solenoids, nokkenas positie sensor. Alleen niet de variable valve timing actuator en de injectors.
Ook werkt de brandstofpomp naar behoren.
Startonderbreking zou het niet kunnen zijn aangezien het dezelfde sleutels en ecu zijn en het altijd heeft gewerkt.

Heeft iemand nog een goede suggestie? Ik weet het niet meer zo goed.

Geplaatst door

ProblemPeugeot +85

al 1 week lid

Reacties

Loopt 2 seconden en stopt dan ?

Nee, hij wil helemaal niet aanslaan, maar het voelt 'op het nippertje'.

Krijgt hij wel brandstof en is er voldoende druk , min. 3.5 bar dan en blijft hij vonken.

Dat ga ik nog even checken, even een setje bestellen. Meet ik dan de druk in de benzine aanvoerleiding of moet ik de druk in de cilinder meten via het bougiegat? Er kwam i.i.g. wel onder redelijk wat druk benzine uit de aanvoerslang vlak voor de injectors, maar de exacte druk dus niet gemeten.

Dank voor je reacties en info. Druk is exact 3,5 bar en de bougies vonken? Nog meer ideeën? MAF en MAP sensor checken?

Ik bedoelde een uitroepteken achter 'de bougies vonken'! Geen vraagteken dus..

Compressie in orde ?

Ga ik checken. Dank!

Cylinder 1; 5,5 bar
Cylinder 2 en 4; 6 bar
Cylinder 3; 6,5 bar
Uiteraard is dit de druk tijdens het starten, want hij wil niet lopen.
Verder de MAF en MAP schoongemaakt met oxygen sensor cleaner.
Alle stekkers en connectoren losgehaald en vastgezet.
Maar helaas.... Hij zit echt op het randje van starten en als hij koud is loopt hij zelfs een halve seconden ofzo. Nog altijd geen meldingen in OBD2 en alle sensoren geven waardes aan waar mogelijk. Ik weet niet meer zo goed waar ik verder kan kijken. Ik heb wel eens begrepen dat deze motoren problemen kunnen hebben met de variable timing shaft.
Dank alvast weer voor het meedenken!

Als de meting goed is gedaan dan is dit veel te laag.
Vrees dat je distributie van tijd is en de zuigers de kleppen geraakt hebben.

Met goede tester eerst alle fouten resetten, adaptiewaarden resetten /inleren, en kijken wat ie dan doet.

Welke software of welk apparaat raad je aan voor de reset van de adaptiewaarden? Ik gebruik nu Carscanner pro op de iphone via een ELM327 adapter maar die heeft nogal wat beperkingen voor een peugeot.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 207 of stel zelf een nieuwe vraag.