auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Peugeot Boxer 270C (2,5 L diesel): Start niet naar tevredenheid

Bouwjaar: 1999

Hallo beste gebruikers,

Vorige week heb ik de startmotor van mijn bus vervangen omdat deze zo vast zat als een huis zelfs wilde deze niet meer draaien op 2 accu's tevens heb ik het branstoffilter vervangen.
Gelukkig kan ik de bus weer gebruiken maar toch is het starten mij niet naar de zin.
Als de motor koud is dan moet ik (te Lang) doorstarten na het starten loopt de motor de eerste minuut niet regelmatig en soms slaat hij zelfs weer uit.
Tijdens dit onrelmatig draaien van de motor geeft het intrappen van het gaspedaal totaal geen effect.
Ook vind ik dat de motor tijdens het starten (of vlak na het starten) teveel zwarte rook geeft.

Als de bus warm is dan is het super goed en is er geen enkel probleem !!

De gloeibougies heb ik doorgmeten en zijn goed, deze zijn nog nooit vervangen, aangezien de bus nu iets ouder is dan 4 jaar en 170.000 km heeft gelopen is het dan toch raadzaam deze te vervangen ??

Wat moet ik hiermee aan ???
Wat kan ik nog meer doen ?? of in elk geval broberen ??






Geplaatst door

arnock (0)

al 20 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Arno komt er spanning op je gloeibougies tijdens het voorgloeien en vlak na de koude start?

T luteijn 0
badge

20 jaar

Het lijkt wel op een luchtlek in je brandstofsysteem. De klikaansluitingen van het brandstoffilter geven nog wel eens storingen, ik denk dat je het die richting uit moet zoeken.
Wanneer is de distributie vern.Staat de boel wel goed op tijd?
Succes Oldtimer.

oldtimer 0
badge

20 jaar

Hoi Toni en Oldtimer jansen,

Bedankt voor de reacties, ja er komt spanning op de gloeibougies tijdens het gloeien en na de koude start.

Oldtimer jansen ? Ik begrijp de laatste zin in uw reactie niet helemaal is dit mogelijk een foutje ?

arnock 0

20 jaar

Oké, dit is dus een dj5 motor met een distributieriem voor de brandstofpomp en de nokkenas deze moet om de 120000 km vervangen worden.Als dat niet gebeurt is er kans op grote motorschade doch,als het vervangen niet echt serieus gebeurt dan is er kans dat de motor de problemen geeft als de jouwe.

oldtimer 0
badge

20 jaar

OK Oldtimer Jansen, ik zal het zeker laten weten wat de oorzaak was als het gevonden is.Als u nog een tip of advies heeft dan wil ik dat uiteraard ook graag weten.

Bedankt ! (Arno)

arnock 0

20 jaar

Je zou het systeem eens onder druk kunnen zetten met het ontluchtballetje voordat je start,oppompen dus.Kijken of het dan verandert.

oldtimer 0
badge

20 jaar

Ja inderdaad, Ik ga dat morgenvroeg meteen proberen !!

arnock 0

20 jaar

Hallo "Oldtimer" Jansen,

De bus in kwestie is intussen 3 maal bij de garage geweest er is veel gedaan om het probleem op te lossen maar helaas heb ik tot nu toe nog geen succes gehad.

Na nog wat zoeken en lezen in de berichten van proffesionals trof ik het volgende 2 bericht aan :

--------------------------------------------------------------------------------
Geplaatst op 24 August 2001 om 11:58:14


Controleer de voorverwarming van de diesel (op het motorblok, vroeger bij BX ook wel een los, electrisch verwarmd geval). Schakel deze domweg uit door de aanvoerslang (vanaf tank) en de afvoerslang (naar filterhuis/pomp) met elkaar te verbinden d.m.v. een buisje.
Bij alle Franse diesels geeft deze voorziening op den duur problemen en hij is in Nederland niet nodig. De pijpjes gaan los zitten en dan krijg je lucht in de pomp.

--------------------------------------------------------------------------------
Wat jij schrijft heb ik al eens meegemaakt bij een Peugeot Boxer met een DJ5T motor. Deze had op de cilinderkop een soort van warmte-wisselaar zitten die valse lucht trok. Deze warmtewisselaar heb ik toen buitengesloten en het probleem was opgelost.
--------------------------------------------------------------------------------

Oldimer Jansen, Komt dit bovenstaande u bekend voor ? en denkt u dat dit bij mij ook de oorzaak zou kunnen zijn ??

Alvast bedankt voor uw reactie.

Met vriendelijke groet,

Arno






arnock 0

20 jaar

Hoe is 't eigenlijk met je verstuivers gesteld? Als je verstuiving niet goed is, zal de menging van de vernevelde brandstof tijdens inspuiting, met de door compressie verkregen hogere temperatuur van de in de cilinder aanwezige lucht aan 't einde van de compressie slag, niet van een leien daje gaan.
De motor zal heel erg zwart roken tgv de slechte ontbranding.

Zijn je verstuivers al afgeperst?

Maritieme 0

20 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot Boxer of stel zelf een nieuwe vraag.