Deze auto start s'ochtends niet erg snel. Je moet de auto geheel laten uitgloeien en daarna gas bijgeven om hem aan de praat te krijgen. De auto rookt dan ook erg.
km stand is 86000 km (nap klopt) er zit wel iets speling op de koude start hevel kan het daardoor komen. Bij Lasaulec zeiden ze dat de motor versleten was maar dat lijkt mij stug.
Het gloeisysteem hebben wij gecontroleerd en dat is goed.
De kleppen hadden wij reeds gecontroleerd maar dat heeft ook niets geholpen het moet iets anders zijn.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Controleer eerst de klepspeling de inlaatkleppen staan
soms geheel dicht. Als je dan lang doorstart slaat hij wel
aan en loopt daarna goed soms is de speling zelfs negatief
Dan kun je de auto in de versnelling zo door de compressie duwen.
kleppen stellen is inderdaad vaak de oplossing. Zelfde geldt voor Expert Diesel.
Als de klepspeling goed is Controleer de gloeikaarsen stuk voor stuk ,de draad eraf en met een startkabel even op het puntje van de kaars Als het dan vonkt is hij meestal goed
Controleer ook op lucht ,probeer het met een slang direct vanaf de tank op de brandstofpomp
De knijpbal of het filterhuis kunnen lekken
Ooit al van een ampere en ohm meter gehoord om gloeibougies uit te meten
een gloeibougie die in kortsluiting geeft ook vonken
Natuurlijk,maar kortgesloten gloeikaarsen heb ik bij peugeot nog nooit meegemaakt als je dan gloeit brand hij waarschijnlijk
door een veel te hoge stroom alsnog door.
Meestal zijn ze onderbroken.
Haal gewoon de gloeibougies eruit.
Wel een beetje werk maar dan kun je het tenminste zien!
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 106 of stel zelf een nieuwe vraag.
22 jaar