close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Peugeot 106 XR 1.1 CRYSTAL: Start niet/spuugt koelvloeistof

Bouwjaar: 1995, Brandstof: Benzine, Transmissie: Handgeschakeld, Motorinhoud (cc): 1124, Vermogen (kw): 44

Mijn lieve schoonvader gaf mijn vriendin laatst een peugeot 106. Toen hij hem kwam brengen kreeg ie pech dus hebben ze m het laatste stuk gesleept. Wat ze mij vertelde is dat de kachel het niet meer deed en hij uitviel. Het viel mij op dat er geen olie in het blok zat en als ik hem nu probeer te starten spuugt ie koelvloeistof uit de vulopening.
Het is niet heel veel informatie maar ik hoop dat iemand hier er iets mee kan. Het enige waar ik aan kan denken is een lekke koppakking maar er zijn vast meer mogelijkheden?

Ideeën iemand???

Geplaatst door

Hajo93 (0)

al 11 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

inmiddels start hij weer, heb hem 1 keer gestart met een beetje remreiniger direct op de gasklep. nu start ie al is het niet van harte en niet zonder gas te geven. na een tijdje blijft ie ook stationair draaien. het dopje van de oliepeilstok is eraf, daar komen nu uitlaatgassen uit. als ik deze dichthoud krijgt ie t even moeilijk maar hersteld zich dan. hij gooit er nog steeds koelvloeistof uit.

Hoop op een paar leuke/nuttige reacties

Hajo93 0

7 jaar

tja, als het verder nog een prachtige auto is, en verder in goede technische staat zou ik er een ander torretje in schroeven van de sloop, kun je dat zelf niet, zou ik er heel snel afscheid van nemen.

Elke reactie in deze situatie is financieel niet leuk , koppakking ligt er uit en motortje lijkt me niet echt gezond meer , snelste is weg doen , of zoals harry voorsteld een ander motortje er in .

bedankt voor jullie reactie's heren!
Er staat pas 95000 op dus ik had gehoopt dat ie nog even mee kon.
Waaruit maken we op dat het motortje niet gezond meer is? Met alleen een ander pakking is het probleem niet opgelost?

Hajo93 0

7 jaar

Het zou best kunnen dat de motor ooit te heet is geweest.Mogelijk zelfs ongemerkt. Daardoor zou de kop krom zijn getrokken met als gevolg een kapotte pakking. Dus, met alleen een pakking ben je binnen no time terug bij af. Met een koprevisie, of een andere gereviseerde kop zou je mogelijk nog een tijd kunnen rijden.
Meer valt er op afstand niet te zeggen.

voyager 0

7 jaar

oke top dankjewel. ik ga eens overwegen wat ik zal doen.

Hajo93 0

7 jaar

Er zat geen olie meer in het blok , en het koppakking verhaal , geeft te denken over de staat van de motor , grote kans op verborgen schade.
ook al heeft hij 95000 km gelopen , ook een motor met lage km st. overleeft zoiets vaak niet.

[quote=Hajo93]Het viel mij op dat er geen olie in het blok zat... [/quote]

Controleer je dat niet regelmatig dan...of wacht je altijd tot er wat mis gaat?

Hans4040 1240
badge vip badge

7 jaar

ik wel maar m'n schoonvader kennelijk niet.. jammer genoeg anders had er nu een prima autotje gestaan denk ik

Hajo93 0

7 jaar

Voor €250,= heb je een ander blokje...
www.onderdelenlijn.nl

Hans4040 1240
badge vip badge

7 jaar

[quote=Hans4040]Voor €250,= heb je een ander blokje...
www.onderdelenlijn.nl[/quote]

weer bedankt, ook dat zal ik overwegen, geen ervaring met het uitwisselen van een motorblok maar zou een leuk en leerzaam project kunnen zijn.

Hajo93 0

7 jaar

Helaas is het probleem met een gereviseerde kop en een nieuwe pakking wel minder maar niet opgelost. Had ik nou maar geluisterd naar harry en kaleido!
maar ach t was een leuk/leerzaam projectje

Hajo93 0

7 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 106 of stel zelf een nieuwe vraag.