Onze Peuqeot 307 start 's ochtends heel moeilijk. Je moet de sleutel een tijdje vasthouden en dan start hij pas. Ondertussen komt er een grijze rookwolk uit de uitlaat. Als de motor warm is, dan start hij direct.
Hij heeft al 11 dagen bij een garage gestaan en ze kunnen het probleem niet vinden. De computer geeft geen storing aan en ze hebben o.a. de gloeipluggen, het brandstofjectiesysteem en het luchtsysteem helemaal nagekeken en opnieuw afgesteld, maar het lijkt alleen maar erger te worden.
Ondertussen zijn we al honderden euro's kwijt! Wie weet de oplossing??
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Is er al naar het starttoerental gekeken, dit is voor een HDI belangrijk dat dit hoog genoeg is.
Voor deze motoren zijn zwaardere startmotoren op de markt vraag hierna bij de dealer.
De raildruk moet ook hoog genoeg zijn anders slaat de motor niet aan.
Gr.Bert
Bedankt voor de reacties. De auto staat inmiddels bij een ander garagebedrijf, maar zij kunnen het probleem ook niet oplossen. Heeft iemand nog een idee?? Het ligt niet aan de startmotor.
15 jaar
ik weet niet wat ze je hebben wijsgemaakt dat er is afgesteld, er valt weinig tot niks af te stellen. belangrijk bij deze motoren is idd het starttoerental en ook de conditie van de verstuivers. en in meetgegevens kijken of er gelijk een synchronisatie is tussen krukas en nokkenas, en of de brandstofdruk meteen voldoende hoog is.( er zal waarschijnlijk wel een slechte verstuiver in zitten. allemaal dingen die door een dealer met de testkast en een beetje goede wil vrij eenvoudig zijn te controleren. deze klacht moet bij zo een relatief eenvoudige motor voor een beetje garage toch op te lossen zijn.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 307 of stel zelf een nieuwe vraag.
15 jaar