close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Peugeot : startprobleem

Bouwjaar: 2000, Brandstof: Benzine, Transmissie: Handgeschakeld, Motorinhoud (cc): 1800, Vermogen (kw): 81

Laatste weken startproblemen met mijn Peugeot, als ik wil starten en contact op zet, geen reactie, zelfs geen klik, Uiteindelijk toch kunnen starten na even wachten en met auto iets voor en achteruit te duwen, mijn man dacht aan vliegwiel wat niet juist stond, nadien relais op starter vervangen 3 weken terug en probleem leek verholpen tot vorige week: zelfde probleem, bij opzetten contact: geen klik, weer even gewacht, auto open en dicht gesloten, wat aan gewaggeld en kunnen starten na 5 minuten. Mijn man denkt aan contactschakelaar stuurslot, maar dat kan je nergens op onderdelen website vinden van Peugeot, bij Peugeot wel te bestellen, over de 200 euro, maar daar zit dan cilinder erbij terwijl ik die niet nodig heb.
Mijn man wou ook de relais vd starter eens checken en contacten opschuren. Iemand een idee waar die relais zit bij een 406, onder motorkap bij gedeelte bsi, of naast batterij of in wagen in zekeringskast ? Of iemand een idee wat er nog zou kunnen schelen ? Wagen start soms zonder problemen, je rijdt er paar meters mee, legt hem stil en opnieuw niet meer aan de praat te krijgen, mijn man denkt misschien dat er ergens een slecht contact is... het voertuig is dan ook al 18 jaar oud.

Geplaatst door

ciliman (0)

al 11 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

ik vermoed dat op deze auto een startonderbreker zit welke hapert. Het opschuren van een relais zal niets oplossen. Natuurlijk kan een slecht contact de oorzaak zijn. Ik denk dan aan een aansluiting van het contactslot.

dank voor het antwoord, mijn man wou eigenlijk de relais vd starter vervangen en rest vd contacten eens opschuren.

ciliman 0

6 jaar

Ik gok op een slechte startmotor....

Beste .
Uw voiture is inderdaad voorzien van een elektronische startbeveiliging .
Echter zal indien hier een storing in aanwezig is , uw motor altijd starten maar niet aanslaan . Dit kunt u dus uitsluiten .
Gokken op een startmotor doen we in een loterij . Hier meten we eerst.
Bij deze stuur ik u het elektrisch schema voor de bediening van de startmotor .
Tijdens het starten , en wanneer de motor dus niet start , dient u op draad D01 van het contactslot op de 3 Voudige blauwe stekker te controleren of hier accuspanning opstaat .
Indien geen accuspanning , contactslot defect . Accuspanningen naar het contactslot behoeven niet gemeten te worden , immers u schrijft niets over dat er bij aangezet contact geen lampjes op uw instrumentenpaneel branden . Dus aanvoervoeding is goed .
Indien tijdens de startpoging wel spanning bij het contactslot , controleer dan of er ook spanning komt op de BM34 ( relais/ zekeringkast bij de accu ) en dan op draad D01 van de 16 voudige grijze stekker aansluiting 1 .
Indien geen spanning , draadbreuk van draad D01 .
Indien wel spanning , controleer dan of er ook uitgaande spanning komt op draad 100 van de 2 voudige zwarte stekker .
Indien geen spanning , BM34 defect .
Indien wel spanning , controleer dan tijdens de startpoging of er ook spanning aanwezig is op het relais van de startmotor .
Indien geen spanning , draadbreuk van draad 100 .
Indien wel spanning , relais defect.
Succes.

Rene, eerst en vooral, heel erg bedankt voor het schema, mijn man zal het straks proberen, we hebben hier 2 verschillende starters liggen en wanneer deze op batterij onder stroom worden gezet, slaan deze dadelijk aan dus kunnen we dat al uitsluiten en zal het waarschijnlijk in bedrading of in die bm34 liggen. Ik laat nog iets weten.

ciliman 0

6 jaar

Rene, mijn man heeft de kast geopend naast de accu, ik heb er een foto van genomen, kan niet zo direct de gelijkenis vinden met het schema dat u had doorgestuurd dus weet niet zeker welk de BM34 is. Die 3-voudige blauwe stekker waar u van spreekt, zit die ook in diezelfde zekeringskast ?

ciliman 0

6 jaar

Ik zie geen foto .
Nee , de 3 voudige blauwe stekker vind u bij het contactslot .

Foto is nu toegevoegd

ciliman 0

6 jaar

Rene, kan u me vertellen waar de fijne draad die ervoor zorgt dat de relais inspringt, naartoe loopt, waar loopt die draad naartoe, naar een hoeveelpinnige relais en waar bevindt zich die, in de kast naast de accu, zitten er 2 zwarte, zie op foto naast starter, er zit stroom op maar misschien is relais zelf stuk., is 1 van deze 2 zwarte 5 pins relais vd starter ?

ciliman 0

6 jaar

Alles is opgemeten onder stuurslot, de dikke blauwe draad is blijkbaar verantwoordelijk voor het effectief starten en deze heeft stroom. Verderop gaat die draad over naar geel. Weet u naar welke relais die gele draad loopt, bevindt deze relais zich in kast naast accu ? En waar bevindt zich die Bm 34 ?
Dank voor uw antwoord.

ciliman 0

6 jaar

Volgens mijn man zit er overal stroom op de bedrading onder de motorkap die iets te maken heeft met het starten, terug naar af dus, zit het probleem dan toch effectief bij starter zelf, maar ja, wel raar dat beide starters die we hier liggen hebben aanslaan als we ze op batterij aansluiten. Had even contact gehad met peugeot garage hier in de buurt en zij spraken van fout of storing in de bsi ?

ciliman 0

6 jaar

Ondertussen heeft mijn man de startmotor er terug af genomen en de nieuwe relais er af gehaald, hij had blijkbaar ook wat kopervet er aan gesmeerd, is hiervan misschien wat in de borstels terecht gekomen ? Want nu bleef die starter toen hij hem op batterij hing, ook effe haperen, hij gaat nu proberen om die nieuwe relais op gedeelte te plaatsen wat we hier nog liggen hebben, was indertijd ook maar een startmotor vh autokerkhof, van een citroën zx.

ciliman 0

6 jaar

Dank aan iedereen voor jullie reactie en hulp, auto start weer met andere startmotor die hier nog lag en daar nieuwe relais op gemonteerd, hopelijk is het de olie en het vet die mijn man in de lagers had gedaan, die in het gedeelte waar de borsteltjes zitten was gedrongen, die de storing veroorzaakt hebben. Toen hij de relais er af haalde, kwam er overal nogal tamelijk wat olie en vet uitgelopen....achteraf bekeken zou hij dit niet meer doen.

ciliman 0

6 jaar

Prima , opgelost . Bedankt voor uw feedback .

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot Overig of stel zelf een nieuwe vraag.