auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Peugeot 406: Startproblemen bij vorst

Bouwjaar: 2000

Peugeot 406 HDI,
Bij meer dan 3 a 4 graden vorst wil de auto niet meer starten, als we hem aanslepen loopt hij direct.
Accu is nieuw, ze hebben hem al uitgelezen maar kunnen niets vinden.
Wie weet wat dit kan zijn .
Bij voorbaat dank

Geplaatst door

Steven11153 (0)

al 19 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Gloeit hij wel?

oldtimer 0
badge

19 jaar

Draait de startmotor dan wel?

306 cabrio 0
badge

19 jaar

Steven hoe is het met de massa verbinding en de bendix klikt die wel bij het starten?
Je zal iets meer info moeten geven voor dat er een goede inschatting gemaakt kan worden.
Draait de start motor wel en normaal of langzaam?
Zitten de accu polen wel goed vast en schoon?
Geen vocht of olie bij de start motor aansluiting of roest?
Ik hoop je hiermee wat te helpen graag een antwoord hoe of wat.
B.V.D. GR WILLEM.

w.vries28 0

19 jaar

De startmotor draait gewoon maar de motor slaat niet aan. Bij 1 of 2 graden vorst moet ik lang doorstarten voor hij aanslaat maar bij een graad of 4 vorst slaat hij helemaal niet meer aan.
Als ik hem op contact zet en ik de spanning op de gloeibougie meet geeft die een fraktie van een seconde even wat spanning, het maakt niet uit of de motor warm of koud is. de meter komt niet verder dan 6 - 7 Volt dan is de spanning al weer weg.
De weerstand over de gloeibougies is ongeveer 15 Ohm, is dit een goede waarde?
Volgens de garage was gloeien voor een HDI motor niet noodzakelijk.
Ik hoop dat jullie nu wat meer info hebben.

Steven11153 0

19 jaar

Je komt af met waarden van 6 a 7 volt maar ik zie nergens hoeveel ampere de gloeibougies trekken normaal moet dat rond de 80A liggen. De hdi moet gloeien vanaf dat het enkele graden onder nul is. Maar omdat een hdi weinig voorgloeit is dit moeilijk te testen in de garage of de gloeibougies werken, er is wel een manier om deze te testen. Hiervoor moet je de groene stekker van de koelvloeistoftemperatuur (zit ergens bij de thermostaat) losmaken dan zouden deze lange tijd moeten voorgloeien en dan met amperemeter testen hoeveel amperes de gloeibougies trekken

mvg tom

Skylimit 0
badge

19 jaar

Hij moet zo wie zo wel gloeien,dus daar het eerst naar kijken en dan eens in meting gegevens kijken of hij z'n druk wel haalt in de common rail.en naar de injectietijd of hij wel injecteerd. Als dat goed is,compressie meten. En kijken naar het starttoerental,als dat te laag is slaat hij ook nooit aan.

oldtimer 0
badge

19 jaar

Ik denk dat oldtimer hier de beste tip gegeven heeft. Wat betrefd het gloeien, er rijden m.i. zat HDI`s rond met defekte gloeistiften. En ze slaan allemaal aan zonder problemen. Die dingen dingen zitten er voornamelijk in om aan de emissie normen te voldoen bij koude motor. Het is n.l. geen voorgloeien maar nagloeien wat ze voornamelijk doen. Vandaar dat het geen invloed heeft op het wel of niet aanslaan van de motor. We hebben hier toch te maken met een direkt ingespoten dieselmotor.
15 OHM voor een gloeistift is geen goede waarde, moet ongeveer 0.8 ohm zijn.

T luteijn 0
badge

19 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 406 of stel zelf een nieuwe vraag.