Als ik m'n Peugeot start slaat hij de eerste keer direct weer uit. Meestal blijft hij even stationair lopen, maar pruttelt dan langzaam uit. Ook als ik op dat moment veel gas geef, slaat de motor gewoon af. Soms slaat hij gelijk heel vlug weer af. Vaak als ik de tweede keer start, blijft de motor lopen en kan ik wegrijden. Het komt ook vaak voor dat ik hem na het uitvallen haast helemaal niet meer krijg gestart. Ben al 4 keer naar Peugeot-dealers geweest, maar elke keer komt het probleem weer terug. Bobine, dubbelrelais, stappenmotor, bougies en brandstoffilter zijn vervangen.
Nadat hij bij de garage is geweest lijkt het probleem te zijn opgelost, maar het komt iedere keer weer terug. In het begin is het beperkt, maar dan wordt het probleem steeds erger. Soms heb ik het een aantal maanden niet en van de één op andere dag komt het opeens weer terug.
Ik weet niet wat ik ermee aanmoet. Kan iemand me helpen?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
het lijkt er op dan de stationaire toerenregeling dan niet goed werkt, heeft de peugeot garage nog iets gezegt over een storing die is uitgelezen, hij loopt toch niet op gas hé.Ik denk dat er eerst meer informatie nodig is om dit probleem te tackelen.
Ik heb vandaag de garage gebeld en gezegd dat het probleem niet is opgelost en een nieuwe afspraak gemaakt. De garage heeft de bougies vervangen en het brandstoffilter. Ze willen gaan kijken hoe het brandstoffilter er nu uitziet. Ze denken aan vuil in de tank?? Met een legere tank lijkt het probleem wel erger te zijn. Maar als er vuil in de tank zit, zou ik er tijdens het rijden toch ook last van moeten hebben en niet alleen bij het starten?
Het is een 1400 cc en loopt op benzine. Ik tank euro 95 ongelood.
Ik heb gevraagd of er misschien een storing kan zitten in de computer, maar ze hebben de auto doorgemeten en geeft geen storingen aan.
Als ik 'm echt haast niet gestart kreeg, haalde ik de accu los en werd het probleem tijdelijk minder, maar werd vervolgens ook weer steeds erger.
Na het plaatsen van m'n bericht ben ik een stuk gaan rijden en de auto een aantal keer langs de weg gezet en 'm opnieuw gestart na ongeveer een minuutje. Toen was er niets aan de hand. Daarna heb ik 'm ergens neergezet en heb een minuut of 10 gewacht. Daarna weer gestart en na ongeveer 20 seconden sloeg de motor weer heel langzaam af. De 2e keer starten was er weer niets aan de hand.
Eerder op die dag heb ik 'm opgehaald bij de garage en had ik hetzelfde. 4 keer gestart en niets aan de hand. Toen ging ik een boodschap doen en weer een minuut of 10 weggeweest. Toen starten en de 1e keer pruttelde de motor na 20 seconden uit. 2e keer starten niks aan de hand. De garage heeft 'm ook een aantal keren gestart en hadden het probleem niet.
De vorige keren dat ik de auto naar een garage heb gebracht en het één en ander vervangen was leek het probleem ook elke keer weg te zijn, maar kwam terug en werd dan steeds erger.
21 jaar
vraag: zou het niet de brandstofpomp kunnen zijn?. stel dat hij zn werk niet goed doet, maar zodra de auto loopt de motor de brandstof wel aanzuigt? of zou dat niet kunnen?
21 jaar
Hallo,
Misschien helpt dit.
Er zou vocht in de tank kunnen zitten.
Koop een flesje van dat spul bij een automaterialen zaak welke je injectie systeem cq. carburatie reinigt en ook het eventuele vocht in de tank oplost.Kost maar een paar euro's en is het proberen waard.
Als dit geen verbetering geeft is het in ieder geval geen vocht, cq. condens, maar wel een mogelijkheiod uitgesloten.
20 jaar
Kijk eens of er misschien een inertieschakelaar op zit (rode rubberen dop onder motorkap) eens na, deze schakelt bij aanrijding de benzinepomp uit en kan je terug opduwen.Deze durven na enige jaren wel eens een slecht kontakt krijgen
20 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 106 of stel zelf een nieuwe vraag.
21 jaar