Heren techneuten,
Gisteren viel de motor uit van mijn 205 GTI. Motor slaat niet meer aan. Uitgelezen met TEP> geen storingen. Geen Benzine , geen vonk. Voedingen,massaas van Motor EBE en ontstekingsmodule zijn in orde. Kabel test met AC>storing massa ontstekingsmodule en storing geen signaal ontsteking. Moduul gecontroleerd>is goed. massa moduul is in orde, bobine is goed. bij de start test via AC 92 > geen signaal startkrans ? bedrading BDP sensor na gemeten > is goed. Weerstand BDP sensor 545 K OHM Bij starten wekt deze maar 10 m Volt op ? Zo te zien is hij stuk, maar weet iemand de exakte waardes van deze sensor ? Hij ziet er anders dan de bekende. Hij is van RVS of aluminium of zoiets. In elk geval krijg ik hem er niet uit, hij zit blijkbaar vastgeoxideert in het aluminium koppelingshuis.
Groeten, T Luteijn
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Heb je een scope meting op de BDP Sensor kunnen doen?Dan weet je nl. direkt of hij wel of niet funktioneert.Je probleem lijkt er verdacht veel op dat deze de booddoener is.Vaak helpt ook schoonmaken, maar dan moet je hem wel eerst loshebben.
Siem, ik had met de scope gemeten, gaf wat rare puntjes op het scoopbeeld maar geen sinusvorm, max 10 m Volt. Ik heb er er nu uit,gat was inderdaat geoxideert. Daardoor zat hij klem.Sensor was overigens niet vuil. Morgen heb ik een nieuwe, er lag er nog een incourant bij een dealer.
Dat zal het wel zijn Toni,volgens mij geeft zo'n ding bij starttoerental minimaal 5 volt P-P wisselspanning.Ga je hem trouwens op zaterdag monteren? Nee toch,anders wordt alles wat je extra doet zo normaal.Groeten Oldtimer.
Het is mijn eigen auto Oldtimer. Daar heb ik alleen op zaterdagmorgen tijd voor !
Wel een leuke auto, voor erbij, want om alle dagen in te rijden?
Liever iets soepelers.En bewaren ,ik denk dat het klassiekers worden.
Het is mijn tweede auto Oldtimer,ik gebruik hem op dit moment alleen maar om naar mijn werk te rijden, 20 km per dag. We hebben nog een 406 break op lpg voor de familie en de lange afstanden. Vroeger toen we nog zonder kids waren gingen met de 205 naar zuidfrankrijk op vakantie, dat was altijd een feest in de bergen daar,alleen jammer dat mijn partner altijd zo snel wagenziek werd! Ik heb hem al 11 jaar. kmstand nu 250 d kilometer. Ik ben ook van plan om hem te bewaren.
controleer het dubbel relais eens
gr
Deze auto heeft geen dubbel relais Paul. Er is een hoofdrelaisboven de hoofdremcilinder en een benzinepomp relais(in het dashbordkastje) ze worden allebij niet aangestuurd door de EBE zolang er geen toerental signaal is. Voedingen van de relais zijn overigens in orde.
Doet I het al weer?
het wordt zondagmorgen vrees ik Oldtimer, vandaag te veel familiaire verplichtingen gehad. Ik rijd zolang in de auto van de zaak !
Kijk maar uit Toni,want zoals ze daar in Zeeland zeggen "zondags werk wordt niet sterk".
Ha Ha, in dat gedeelte van Zeeland woon ik niet.
Goeiedag,
De weerstand gemeten tussen pootje 47 en 48 op EBE stekker moet zijn 490 tot 600 Ohm. Bij startmotor inschakelen spanning moet groter of gelijk zijn dan 2,5 V (wisselspanning). Nieuwe BDP sensor dus.
Gr. Robert
Bdp sensor zit er in , hij loopt weer.Ik heb nog nog wel het hoofdrelais(bij de hoofdremcil) schoongemaakt. Bij het storing zoeken was er slecht kontakt ontstaan, motor sloeg nog niet direkt aan. Kontakten schoongemaakt en ingevet en relais in naast gelegen doosje geplaatst(had de fabriek m.i. moeten doen).
Iedereen bedankt voor het meedenken
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 205 of stel zelf een nieuwe vraag.
19 jaar