Hallo,
Ik heb nog niet zo lang geleden een peugeot 406 automaat gekocht uit 1998 (november). De bak heeft 4 versnellingen. Ik vind het een heerlijk rijdende auto maar heb het volgende probleem:
Wanneer ik de auto start of stilsta en ik de pook verschuif in D/N/R of P krijg ik een storingsmelding. Dat wil zeggen de S en * gaan beurtelings knipperen. Wanneer ik de auto uitzet en ik start deze opnieuw is het knipperen soms verdwenen maar niet altijd. Rijden gaat nog gewoon.
Bij de garage hebben ze mij verteld dat de elektrokleppen van de bak het wel eens willen begeven en dat deze vervangen dienen te worden. Na uitlezen kwam men tot de conclusie dat de selectorschakelaar een foutmelding gaf en hebben ze de versnellingshendel opnieuw afgesteld. Hierna is het probleem een maand of 3 weggeweest. Toen het opnieuw de kop op stak gaf men aan dat en dat de selectorschakelaar vervangen dient te worden. Omdat dit een dure reparatie is en ik gewoon kon doorrijden omdat het probleem weer was verdwenen heb ik hier even mee gewacht.
Nu is het probleem echter weer terug en vraag ik mij af wat ik het beste kan doen. Zelf denk ik dat het vervangen van de bakolie, de bak schakelt soms ook wat schokkerig, zou kunnen helpen en als dit helpt de schakelaar te vervangen. Weet iemand wat dit ongeveer moet kosten en of je dit ook goed kan laten doen door een witte garage?
Zijn er nog mensen met andere ideeen?
Alvast dank voor de moeite!
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
is de bak al eens bij de dealer uitgelezen op storingen
bakolie alleen verversen als nodig is als deze zwart is is het einde oefening
zijn er meerdere chauffeurs op de auto de huidige bakken leren zich in op stijl van chauffeur en als er dan een chauffeur met een totaal andere rijstijl op komt geeft dit wel eens problemen met schokkerig rijden
De Bak is uitgelezen op storingen. De precieze storing/code weet ik helaas niet. De dealer (Citroen/PSA) gaf aan dat de selectorschakelaar zou moeten worden vervangen. Met betrekking tot de olie, bedoel je als deze zwart is vervangen of bedoel je dat de bak dan aan zijn einde is. Lijkt mij met 75.000 wat aan de vroege kant dus dat hoop ik niet. Dat verhaal van die electrokleppen zou dat kunnen kloppen?
17 jaar
Ik zou eerst de selectorschakelaar laten vervangen, daar komt de storing uit voort.
17 jaar
Ik zal eens informeren wat dit ongeveer gaat kosten bij mijn garage. Denk dat ik dat dan maar moet laten doen. Wanneer ik er nog een tijdje mee doorrij is dat schadelijk? Met andere woorden moet ik het nu meteen laten doen of niet?
17 jaar
Nou de auto staat volgende week bij de garage. Ik heb tevens contact gehad met autrans Transmissions, Parts en Sevices te Dronten. Die weten alles van PSA automaten. Zij hebben mij het advies gegeven om de olie om de 80.000 km te laten vervangen, dus dat laat ik zeker doen.
17 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 406 of stel zelf een nieuwe vraag.
17 jaar