hoi
tijdens rijden vooral na terugschakelen geef je gas niemand thuis motorlamp licht op, gas los motorlamp uit en bij weer gasgeven kun je gewoon rijden, geen foutcodes ook niet met uitlezen zonder motor uit te zetten
inmiddels al vervangen van donor auto: bobine, gasklephuis, bdp sensor, relais onder ECU
magneti marelli inspuit computer zit erop, (vermoed zelf dat het daarin zit)
Ooit iemand zoiets meegemaakt???
Alvast bedankt mannen
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
nee niet gehad. gekke is dat je wel het lampje brand maar geen storing heeft.
of je moet met 2man rijden en op moment dat je ziet dat lampje aangaat, even zo houden en dan direct de andere op uitlezen drukken. kan is aanwezig dat je dan wel iets ziet.
simpel gezegd als lampje brand dan moet hij ook storing melding geven.
tenzij je bij terugschakelen de voeding van de motorecu weg valt en dat hij daarna wel weer krijgt.
blijft hij op zo'n moment met terugschakelen ook stationaair lopen of valt hij dan uit.
hoi werner
klopt wat je zegt ik vind het ook raar, dat doen we bij ford ook weleens aleen hier heb ik geen dtcs, lijkt me sterk dat het iedere keer exact zelfde moment weer verbinding tot stand komt na gasloslaten als het draadbreuk zou zijn
Als ik computer wil vervangen door een gebruikte moet ik ook contactslot vervangen met bijbehorende sleutel en zit er nog meer tussen of is dit alles??
Als je andere computer wil in hangen dan moet er een nieuwe computer(motor ebe ) in
dit ivm bsi en motor ebe zijn gepaard met elkaar. nieuwe computer kan je zonder probleem paren met de bsi.
maar de 2de hands computer van andere auto kan niet. Dit moet je dan opsturen en dan laten maken dat hij wel in te leren is.
wat je wel kan doen is de motor ebe, bsi en de instrumentenpaneel tijdelijk overzetten van andere auto. waarom deze drie.
hierin wordt de km-stand opgeslagen.
doe je 1 van de onderdelen vervangen of tijdelijk aansluiten, dan ziet hij alle 3 de km-standen en pakt de hoogste km-stand en kopieert die in de andere eenheden. dan kun je dus problemen krijgen met je km-stand
Kan het niet zo zijn dat de uitleeslaptop geen merkspecifieke codes kan uitlezen?
Waarmee heb je uitgelezen?
HOI
1e had peugeot dealer hem uitgelezen en gezocht maar kon geen oplossing geven, vervolgens met autocom uitgelezen,
vandaag hoorde ik van klant dat probleem begon na defecte bobine, hierdoor wordt mijn vermoeden (defecte ECU) bevestigd (ecu op zn donder gehad door defecte bobine)
gezien de kosten en bouwjaar auto denkt klant nog na over ECU vervangen
IN IEDER GEVAL IEDEREEN VRIENDELIJK BEDANKT VOOR MEEDENKEN
Over het algemeen wel vaker een defecte bobine gezien, tot hede nog nooit gezien dat daardoor de ecu overleden was. maar zeg nooit, nooit.
wat ik wel gezien heb is dat er koelvloeistof via lekkendde kvs sensor zo naar de computer is gelopen, dat is de enige rede dat ik ze hem zien sneuvelen.
naast dat wel door defecte egr dat eindtrap in de computer gesneuveld is, maar dat is andere type motor
je zou de computer na kunnen laten kijken door diverse bedrijven, daar zitten nog wel wat kosten aan. als ze goed werk leveren dan krijg je wel de informatie of hij goed is of niet.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 206 of stel zelf een nieuwe vraag.
10 jaar