ik heb een peugeot 307 2.0 HDI, leuke auto maar toch enige problemen ermee.
wanneer ik een stuk ga rijden geeft hij 9 van de 10 x aan "dieselfilter schoonmaken".
deze heb ik afgelopen weekend(gelijk met grote beurt) en ook vorig jaar laten vervangen maar de storing blijft terug komen.
"storing uilaatgas" geeft hij ook regelmatig aan, de auto gaat dan inhouden en maakt niet meer dan 2000-2500 toeren.
erg vervelend als je net een auto inhaalt op de snelweg en hij zakt terug naar 110-120 km/u.
heb afgelopen weekend ook de roetfilter laten regenereren en storingen gereset.
van de week zijn beide storingen weer terug gekomen.
weer naar de garage geweest en uit laten lezen, de volgende foutmeldingen gaf de computer aan:
-1447
-1448
-partikelfilter vol.
heb nu een bedrijf gevonden op deze site die roetfilters helemaal schoon/leeg maakt.
ik ga daar binnenkort even langs om in ieder geval de foutmelding "partikelfilter vol" uit te sluiten.
deze zit trouwens wel in Harderwijk, dat is vrij ver rijden voor mij.
weet iemand zo'n bedrijf in de omgeving Utrecht?
kan iemand mij helpen met de andere foutmeldingen /storingen voor dat ik alweer een berg geld naar de garage breng?
heb gelezen dat meerdere peugeots hier last van hebben maar iedere auto is weer anders lijkt mij.
mvg, peuggie
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
ik weet niet of je in staat bent om er zelf de uitlaat er onder uit te halen? maar ik zou eens kijken of je uitlaat niet gewoon dicht zit omdat er stukken van je roetfilter zijn afgebroken en deze de uitlaat verstoppen.
is niet gewoon de drukverschilsensor van het roetfilter stuk ?? Dat komt nl wel eens voor.
Trouwens Uw garage is dat wel een dealer ??
Goeie service en diagnose is mi niet mogelijk zonder de uitleesapperatuur van Peugeot.
Het drukverschil voor en na het roetfilter wordt gemeten door een drukverschilsensor m.a.w. Als het roetfilter (teveel) verstopt is = drukverschil te groot, dan zal deze drukverschilsensor een te grote afwijking "proeven" en zal het systeem in storing gaan. Als het roetfilter in orde is, dan bestaat de mogelijkheid dat de drukverschilsensor zelf defect is.
Beide zaken kunnen m.b.v. dealer-diagnoseapparaat gecontroleerd worden.
Ohw......lol
En laat die bedrijven links liggen die aan je filter gaan zitten prutsen,zo moeilijk is het allemaal niet.
Die bedrijven gaan vaak zaken verwijderen en software matig de boel zitten foppen met alle gevolgen vandien.
En idd,alleen peugeot diagnose kan de boel resetten en sensoren uitlezen.
13 jaar
het is inderdaad geen peugeot dealer, heb vrij slechte ervaringen met de service van de peugeot dealer bij ons uit de stad.
maar zo te horen lijkt het me verstandig om toch maar weer eens naar de peugeot te rijden en daar uit te laten lezen.
voorlopig laat ik dan ook maar het bedrijf links liggen die aan mijn filter gaat lopen prutsen.
bedankt alvast en ik hou jullie op de hoogte.
13 jaar
net bij de peugeot dealer geweest en het is een aardige waslijst geworden:
-roetfilter vervangen
-additief vervangen
-druksensor vervangen
-drukleidingen vervangen
-druklager vliegwiel vervangen
er zit denk ik niet veel anders op dan maar alles te laten maken, dat gaat een hoop geld kosten.....................
13 jaar
Roetfilter + addaptief = onderhoud
Druksensor zal wel ivm een storing
Druklager = slijtage
tja als het samenvalt is het een duur geintje
[quote=peuggie]er zit denk ik niet veel anders op dan maar alles te laten maken, dat gaat een hoop geld kosten.....................[/quote]
Tja...
Zeg Hans, krijg ik ook een bonus als ik 5000 berichten heb :D
Ja hoor...als het zinnige bijdragen zijn, wel..
Is het meer en deel toch ?
jawel...ik weet wel wat jij bedoeld, maar ik bedoel dat autorijden niet gratis is.
Helaas, en zeker franse auto's weten de de weg naar je portemonnee goed te vinden.
Maar ja, als het rijd rijd het fijn.
13 jaar
Je peugoet garage heeft gedeeltelijk gelijk, maar je hoeft niet direct je roetfilter te vervangen. Je storing kan veroorzaakt worden door:
Te lage vloeistof niveau van je Eolys vloeistof (kan je garage voor je chekcen en bijvullen), kan ook met PAT Fluid (=goedkoper), en dan altijd je computer laten resetten.
Het kan ook nog zijn dat je druksensor van je roetfilter kapot is, of je speciale injector voor de Eolys vloeistof kapot is.
Als je dit hebt gecontroleerd en vervangen zou ik eerste een flink stuk gaan rijden (let wel op de max snelheid limiten).
Groet,
Mike
13 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 307 of stel zelf een nieuwe vraag.
13 jaar