Hallo,
Afgelopen jaar naar de garage geweest omdat ik de melding kreeg: "Dieselfilter schoonmäken" Deze melding kwam steeds vaker totdat de melding "Storing uitlaatsgas" erbij kwam.
Hierom is uiteindelijk het roetfilter vervangen. Deze zat helemaal vol. Maar de meldingen bleven komen. Na enig speurwerk is men erachter gekomen dat er een scheur zat in de slang van de intercooler naar de turbo toe. Ook werd de luchtmassameter (LMM) vervangen.
Na het vervangen van de slang is de storing weggebleven met af en toe een melding "Dieselfilter schoonmaken" Maar dit had te maken met restvuil wat er nog in de uitlaat/turbo zat. Werd er verteld. De oude LMM werd teruggezet, omdat de storing met de scheur in de turboslang had te maken.
Sinds afgelopen weekeinde krijg ik de melding "storing uitlaatgas". Niet eens een voorwaarschuwing (als deze er al zou zijn) van "Dieselfilter schoonmaken". Deze melding komt ook direkt als de wagen een tijdje heeft stilgestaan.
Wat kan dit zijn? Kan het zijn dat de LMM toch kapot is of kan er een andere oorzaak zijn. Het vorige bezoek (oa vervangen roetfilter) heeft me al genoeg gekost, terwijl de oorzaak gewoon een slangetje was van een paar tientjes.
Vandaar dat ik wat meer info wil, voordat ik naar de garage stap.
M vr gr
Jan
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
nou je roetfilter hebben ze niet voor niks vervangen hoor door de scheur is er veel roet onstaan en het filter sneller vol geraakt.
voor de storing nu zul je toch echt weer de storing eerst moeten laten uitlezen wat er nu aan de hand is.
groetjes jan.
Is het adaptief (EOLYS) voor het roetfilter ook bijgevult + reset uitgevoerd
Is het adaptief (EOLYS) voor het roetfilter ook bijgevult + reset uitgevoerd
Deze is bij het vervangen van het roetfilter al bijgevuld.
Zojuist bij de garage geweest om de storing te laten uitlezen:
0243 Omzetting turbodrukregeling (of zoiets)
Dus gaarne uw input wat het probleem en het liefst wat de oplossing is.
13 jaar
Als de foutcode P0243 is dan is er een elektrisch probleem met het regelventiel voor de turbodruk.
[quote=oldford]Als de foutcode P0243 is dan is er een elektrisch probleem met het regelventiel voor de turbodruk.[/quote]
Is dit een kostbare zaak?
13 jaar
[quote=oldford]Als de foutcode P0243 is dan is er een elektrisch probleem met het regelventiel voor de turbodruk.[/quote]
Ik zal binnenkort nog eens laten nakijken
13 jaar
Vandaag nogmaals de foutcodes laten uitlezen. Naast de eerder genoemde code is er nu een tweede code bijgekomen:
P0243 (de bekende code)
P1435 (deze is de nieuwe)
De Bosch uitleesapparatuur geeft aan dat de storingen sporadisch voorkomen. Maar de display geeft direct na het starten de melding "Storing uitlaatgas" en het centrale motorwaarschuwingslampje gaat branden. Dus wat dat sporadische betreft.....
Heeft iemand een idee wat de oorza(a)k(en) kan/kunnen zijn?
En wat betekenen de codes?
13 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 307 of stel zelf een nieuwe vraag.
13 jaar