Vandaag stond er bij ons een 307 met een ew10j4 motor in de wpl.
motor had op 3 cil gedraaid volgens de klant. Bij het uitlezen bleek er storing op de verstuiver nr 1 geweest te zijn ,dwz eigenlijk 2 storingen te weten;
tijdelijke storing aansturing cil. nr 1 circuit onderbroken
tijdelijke storing aansturing cil nr1 kortsluiting met+ P0262.
Volgens de EOBD lijst is 0261 injektorcircuit low en 0262 injektor circuit high.
Nu komt mijn vraag, is 0262 het voeding circuit dus de plus van de injektors en 0261 het massa(schakelende circuit)de injektors ?
Ik heb overigens alle 2 de circuits gemeten en in geen van de circuits een een afwijking ontdekt. (logisch toch, het waren tijdelijke storingen)
Dus heb ik maar een injektor besteld.
Laat nog weten hoe het afloopt.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Dit is niet één van de bekendere storingen dus ik denk dat je een goeie kans maakt maar heb je nog wel even gebeld? Of blijf je onder het bedrag?
Manchester was weer niet te bereiken vandaag, Ik vraag me af of ze wel eens terug bellen als je inspreekt. Ik had 1.5 uur zoektijd dus wat dat betrefd zat ik nog binnen het bedrag.
Manchester schijnt weg te gaan. Er komt een nieuwe helpdesk in Saarbrucken.Daar schijnen vanuit Nederland mensen op te worden gezet. Maar ze lieten vrijdag nog niet het achterste van hun tong zien i.v.m.nog te tekenen contrakten.
Oldtimer, hoe kom je toch aan al die informatie ?
Ik ben ook maar gewoon ts er maar je moet wel je oren open houden.
Auto komt vrijdag a.s. voor een nieuwe injektor. Daarna is het weer maar afwachten. De frequentie van de storing is erg laag!
Lampje, inleerprocedure is al meerdere keren uitgevoerd,ook na de laatste software versie en het vernieuwen van het elektr. gasklephuis. klepstoters lijkt mij ook wel logisch
Afgelopen maandag heb ik een nieuwe injektor gemonteerd. Na 2 dagen stond de klant al terug met de zelfde klacht! Echter nu geen storing codes. Kon het zelf niet konstateren maar de klant zegt dat het verschijnsel zich alleen voordoet na de koude start.
We gaan binnenkort maar eens compressie meten met koude motor.
Heb je de inleer procedure (motor <30 graden celcius!)tbv motorbediende gasklep reeds uitgevoerd? Als dit hierna toch nog zo is dan denk ik dat je nieuwe klepstoters kunt monteren.
Als ik mijn mening over deze wagen mag geven, als ik de historiek hoor denk ik dat u een probleem heeft met de uitlaatkleppen van cilinder nr 1. Deze wagen heeft EOBD en lokaliseerd aan de hand van de krukassensor of de motor wel degelijk op alle 4 cilinders even mooi draait. Met de nokkenassensor (sequentiele injectie = cilinder per cilinder volgens de ontstekinksvolgorde 1342 )kan het injectie perfect lokaliseren welke cilinder hapert, bijkomend kan de injectiecomputer enkel elektrische fouten opsporen, waar hier volgens mij geen sprake van is, anders had u een bijkomende foutmelding gehad. Het probleem met de moderne motoren is dat het allemaal bijna multikleppers zijn, kleine kleppen en dus ook KLEINE (denk minder krachtige)KLEPVEREN. Omdat de katalysator zo kort mogelijk bij de cilinderkop moet staan om een snellere opwarming van de kat. te verkrijgen is de uitlaatdruk voor de katalystor te groot, waardoor de uitlaatgassen proberen langs de klepstelen een weg te zoeken naar het drukloos karter. Het gevolg hiervan is krasaanslag op de uitlaatklepstelen waardoor deze vast komen te zitten en de klepveren zijn niet sterk genoeg om de klep tegen de zitting te trekken. Gevolg : geen compressie dus ook geen verbranding voor die betreffende cilinder - EOBD - lokalisering van de cilinder - diagnose lampje brandt.
Meestal bij wagens die korte afstanden rijden hebben hier meer last van. Indien je op de autostrade eens voluit gaat gedurende 20 kms, dan zal het probleem tijdelijk opgelost zijn.
Als u dacht aan een verstuiver, dan had je die betreffende verstuiver toch kunnen wisselen met een andere cilinder, en dat had de fout zich verplaatst. Dat is toch beter dan altijd maar nieuw plaatsen als je niet 100% zeker bent.
Ik ben er van overtuigd dat indien je een bougie plaats in deze wagen met de elektroden tegen elkaar geklopt je dezelfde foutcode krijgt.
Besluit : kop eraf en uitlaatklepstelen bekijken, je gaat er gegarandeerd kras op terugvinden.
Succes !!!!!!!!!
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 307 of stel zelf een nieuwe vraag.
20 jaar