Ik heb een ag holland g3 installatie in mn auto liggen. Sinds een tijdje heb ik het probleem dat hij tijdens het rijden stotterd en soms ook helemaal niks meer doet. Ook regelt hij na een stukje stevig doorrijden het stationair toertal niet goed af waardoor de motor geregeld afslaat. Ik heb al een nieuwe verdamper gemonteerd (type DGC 2010), nieuwe bougies, nieuwe bougiekabels, kleppen gesteld, alle contacten gecontroleerd en de massa punten goed schoongemaakt. Nog steeds blijft het probleem. Wie kan mij helpen?
MVG Luke
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
moet je de stappenmotor op het verdeelhuis even nakijken deze gaan vaak stuk. kun je controleren door te kijken of de stift wel op en neer wil bewegen.
mvg. jan
Is dit bij rijden op benzine of LPG of op allebei?
19 jaar
Bedoel je de stappenmotor op de verdamper of die van de lucht? Want die van de verdamper is namelijk nieuw(zat bij de nieuwe verdamper). En het is ook alleen bij het rijden op Gas. Het komt regelmatig voor dat het hele systeem uitvalt en dat ik dan over moet schakelen op benzine en dan rijdt hij wel normaal.
19 jaar
19 jaar
Dit betreft een DGC installatie en niet een DGI!
Ergens terug op de topics van particulieren staat een oplossingsrichting aangedragen door Hakeem the dream. De gascomputer zorgt bij het overschakelen op gas ervoor dat de benzineinjectoren worden uitgeschakeld. Als deze schakeling niet goed werkt (moe is)gaat de motor op gas en benzine lopen. Weliswaar niet permanent, maar het geeft wel deze verschijnselen. Zoek het topic op, en wellicht wordt je hiervan wijzer. Anders wil Hakeem misschien reageren, met een betere uitleg dan die van mij.
19 jaar
Luke,
zie ook de extra opmerking bij de vraag op de profesinonal site.
Cees
19 jaar
Luke,
Ik heb het item gevonden. Kijk bij de site van citroen ZX 1997 LPG problems datum 26-8-2005.
gr.
Cees
19 jaar
Cees, hartelijk dank voor je reactie. De injectors blijven inderdaad gewoon hun werk doen ook als het gassysteem is ingeschakeld. Ik heb heb hakeem gemaild maar nog geen reactie gehad. Daarom heb ik nu rob wessels gemaild (die dat probleem voorheen ook had). Ik hoop dat hij mij een beschrijving kan geven hoe ik dit probleem kan verhelpen. Of weet u ook hoe ik dat moet doen.
gr Luke
19 jaar
Luke,
Net wat Rob heeft gedaan, de kabelboom pellen en kijken of er twee lossedraden zijn.Wacht op zijn bericht, hij weet wellicht de kleurcodes. Het wil niet altijd zeggen dat je een gascomputer hebt met twee schakelaars! Hopen en bidden want een computer kost ook zo 300 euro. Ik weet er van mee te praten, want dit is het enige gassysteem waar ik echt geduvel mee heb gehad.
gr.
Cees
19 jaar
Bedankt voor jullie reacties. Cees heeft me met de beschrijving van hakeem de goede richting in gestuurd. Het was inderdaad iets met het onderbrekings signaal. Ik zit in het laatste leerjaar motorvoertuigen techniek, en heb het probleem aan mn leraar micro-electro voorgelegt. Die heeft de soldeerpunten van de printplaat van de gas-computer even allemaal opnieuw gesoldeerd en probleem opgelost! De soldeernaden begonnen los te laten. Iedereen hartelijk dank! groeten luke
18 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 306 of stel zelf een nieuwe vraag.
19 jaar