Peugeot Partner: Stotterede DW8B motor, 1.9D Peugeot

Bouwjaar: 2003, Brandstof: Diesel, Motorcode: DW8, 1.9D

Hey,

Ik heb al een paar maanden last van een stotterende diesel. Vooral in de lagere toeren voelt hij soms dood aan en ineens een snok en weg is hij...(voor zover dat zo'n plat dieseltje optrekt :-) )
Ook maakt hij na 20km rijden een dieselklop geluidje, niet fel hoorbaar. In ieder geval het motortje maakt meer lawaai als normaal...
Dit is lastig om mee te rijden en nu na 1 jaar ben ik het beu aan het worden, het wordt altijd een beetje erger en erger...
Wat is er al gedaan:
Kleppen zijn onlangs gesteld, inclusief nieuwe distributie riem, waterpomp, rollen,...
EGR klep is uitgeschakeld en proper.
Diesel filter heb ik zonet vervangen door een nieuw bosch filtertje.
Geen lucht in de brandstofleidingen.
Aanzuigfilter dieseltank ik nog proper...

Kilometer stand 130.000km
VF3GBWJYB96020992

Aan wat zou dit stotteren kunnen liggen?

Bijvraagje: Mijn afzonderlijk ingebouwde autoradio verliest altijd zijn zenders, vroeger was dit niet, Kan ik hier iets aan doen zodat dit weer is zoals vroeger, en dat ik niet iedere keer mijn radio moet instellen :-)

Alvast bedankt,

Kiteboy

Geplaatst door Kiteboy (0) , lid sinds 15 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Peugeot Partner? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

3 Reacties

arjankempeneers (0) PRO, 11 jaar geleden

Volgens mij zit er op een verstuiver een draad met een stekker (naaldpositiesensor). Deze stekker wil wel eens slecht contact maken.

Kiteboy (0), 11 jaar geleden

eens wat zitten prutsen :-)
Sensor verstuiver werkt nog, je hoort het verschil bij het loshalen en met contactspray weer in elkaar gezet.
Ook stekkers aan injectie pomp eens wat contactspray gegeven en motor gaat al veel beter.

Morgen ga ik draden aan elkaar solderen. En dan bollen maar...

Super dikke merci voor de tip! Dit was dus het probleem :-)

Kiteboy (0), 11 jaar geleden

En ik heb super leuk nieuws... Hij stottert weer bij gewoon bvb 50Km/uur cruisen....
Kan het zijn dat die potentiometer op de lucas injectie pomp rot is?

Ik heb eventjes mijn ohm meter genomen en heb volgende waardes
Tussen draad 1 en 3 4K5
tussen draad 1 en 2: Van 1K75 tot 6K2
tussen draad 2 en 3: van 6K2 tot 1K75

ik snap niet echt hoe die 6K2 hoger kan zijn als 4K5 dus ja, weer denkwerk om mijn kopje over te breken... Zaterdag eens naar de sloop gaan.

Update: Probleem gevonden :-)
Symptomen: Wagen in 3 de of 4 de zetten aan 1500 toeren en dan plankgas geven. Als wagen 2200rmp heeft komt er veel rookontwikkeling uit en stijgt motor toerental nauwelijks. beetje spelen met gaspedaal en dan is hij weg na 1 km... Of gewoon pas bij 4000 toeren schakelen rijdt hem nog vlot.

Wagen binnengebracht bij diesel technieken en oplossing is nieuwe lagers in Injectie pomp steken dus dinsdag mag hij onder het mes :-)
Volgens technieken is rest motor in zeer goede staat en injectie pomp beter als nieuwe rommel dat ze er in steken dus hij zou ze zeker herstellen.

grt,
Ce

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot Partner of stel zelf een nieuwe vraag.