close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Peugeot 307: Stratmotor 307sw zekering

Bouwjaar: 2006, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.6

Hoi, ik zit met het volgend probleem:

2 weken geleden ben ik gestrand met pech. De auto wilde niet starten, allerlei relais waren aan het kliiken, lampjes knipperden, rare piepgeluiden onder het dashboard. De auto is toen weggesleept naar een Peugeot garage waar ze de accu vervangen hebben.
Vorige week wilde ik de auto starten, maar er gebeurde niets. Je hoorde alleen een klik onder het dashboard en verder niets. De startmotor deed helemaal niets. Ik had toen wel overal spanning en ben toen zelf op onderzoek gegaan en kwam een kapotte 20A zekering tegen in de zekeringkast onder de motorkap. Volgens het boekje zat hier alleen de startmotor op. Deze zekering vervangen en de startmotor deed het. Vandaag echter weer hetzelfde, weer de 20A zekering defect. Deze weer vervangen. Bij de Peugeot garage langsgeweest en kreeg hier het advies een iets zwaardere 25A zekering te plaatsen (hier zet ik toch grote vraagtekens bij), maar het toch gedaan.
Hierna vandaag nog zeker 3 x probleem gehad met starten, de startmotor doet het niet, je hoort alleen een klik onder het dashboard. Na een paar keer proberen doet hij het opeens wel (de zekering van 25A is dus nog heel). Heeft iemand een idee waar ik het moet zoeken? De startmotor? Een slecht contact? Iets anders?

groeten

Jack

Geplaatst door

Reube (0)

al 14 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

startmotor inwendig defect.

Een startmotor trekt toch wel meer dan 20A of 25A? Is die zekering niet om het startrelais af te zekeren?

sgm 0

13 jaar

is inderdaad alleen startrelais
de motor zelf wordt kortgesloten op de accu (geen zekering tussen)
echter bij nieuwere motoren komt het voor dat ze hier wel een zekering voor gebruiken 100A ga je dan al snel naar toe
dit komt overeen met 1.2kw er zijn startmotoren die zelfs 2 tot 3kw leveren hier wordt dus veel zwaardere zekering voor gebruikt

zwaardere zekering kan wel zolang je maar 1 stap gaat en niet meer
draden kunnen het wel aan, berekend om meer aan te kunnen dit omdat deze zekeringen trage zekeringen zijn
20A zekering kan even 40A aan zonder grote problemen maar 1 minuut lang maar 22A bijvoorbeeld

Enig idee waar dit relais precies zit? Onder het dashboard of zit dit op de startmotor?
Dan ga ik het deze week vervangen.

Jack

Reube 0

13 jaar

Grote kans dat het startrelais op de startmotor stuk is. Deze schuift de bendix van de startmotor in de starterkrans van de motor en schakelt de startmotor in. De contacten zijn dan ingebrand.

Je zult de startmotor moeten demonteren en vervolgens laten reviseren. Het is niet een kwestie van even een relais erop drukken. Daar komt bij dat als de startmotor er toch af is het verstandig is om deze helemaal even onder handen te nemen.

Succes

Brum1467 0

13 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 307 of stel zelf een nieuwe vraag.