Mijn airco wordt niet koud (leidingen ook niet)
recentelijk is er een nieuwe condensor(soort radiatorblok) vervangen omdat de oude lek was
Natuurlijk heeft hij daarna aan een kast gestaan om hem opnieuw te vullen waarbij hij getest is( op druk gezet en vacuum)
Pomp slaat ook aan wanneer ik de airco aanzet maar er komt geen koude lucht uit
weet iemand misschien de oplossing??
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
[quote=bobeeh]waarbij hij getest is( op druk gezet en vacuum)[/quote]
Dan hebben ze het systeem toch niet helemaal volledig getest, tenzij het wel goed gewerkt heeft na die reparatie??
Hoe warm (of koud) is de uitstroomtemperatuur bij benadering in de auto? Warmer dan ca. buitentemperatuur? Zo uit je andere reactie te lezen gaat het om een gescheiden systeem = bestuurderszijde en passagierszijde onafhankelijk in te stellen. Voelen beide kanten qua temp. gelijk aan? Voel je wel verschil tussen low en high temp. instelling? Je geeft aan dat tandwielsetjes al geplaatst zijn, maar k'heb ook al meegemaakt dat de borgvertanding van het vaste tandwieltje welke op het warm/koud motortje vast zit, afgebroken waren. Hierdoor komt het tandwieltje naar buiten, en loopt dan naast het gemodificeerde tandwieltje, dus blijft die kant warme(re) lucht geven.
alvast bedankt voor je reactie
nee hij heeft na de laatste vulling niet meer gewerkt
de uitstroom temp is buitenlucht temp en inderdaad is het een gescheiden regeling en aan beide kanten is de temp gelijk en ik kan hem wel warmer instellen maar niet koud.
Dus buiten die set tandwieltjes voor links en rechts is er nog een tandwiel?
13 jaar
[quote=bobeeh]Dus buiten die set tandwieltjes voor links en rechts is er nog een tandwiel?[/quote]
Ja, want het is een tandwieloverbrenging, dus tandwieltje op de kachelhuis-klep warm/koud (eventueel met het modificatie-tandwieltje) en ook een tandwieltje op/aan het motortje die deze klep bedient.
Maar als je wél gewoon de temperatuur links en rechts voelbaar kunt veranderen, dan zullen deze klepbedieningen niet de oorzaak zijn en zal het toch elders gezocht moeten gaan worden.
Omdat je aangeeft dat de compressor wel inschakeld (zeker te weten????) zou je bijna gaan vermoeden dat de compressor zelf inwendig defect is, maar dat is een dure gok.
Is de reparatie uitgevoerd bij een vakkundig bedrijf?
zeker weten dat de compressor inschakeld je hoort duidelijk de klik. ja de reparatie is uitgevoerd bij een peugeot garage. wat zou zo'n geintje kosten(inschatting) van zo'n compressor
13 jaar
ik heb net bij winparts gekeken daar kost een compressor 430 euro incl btw
13 jaar
@bobeeh, er kunnen tal van oorzaken zijn waardoor de airco niet werkt.
Ik snap één ding niet waarom heeft de garage je niet geinformeerd na de reparatie van de condensor dat de airco niet koelt, ze zullen toch iets moeten onderzocht/ontdekt hebben.
De drukken van het systeem bij werkende airco zijn zeer belangrijk, als die niet kloppen (te laag/hoog of gelijk) zal verder gekeken moeten worden.
De mogelijkheid bestaat dat de compressor schade (bezig met een burn-out) heeft opgelopen bij de vorige lekkage doordat er te weinig koudemiddel in het systeem zat, moest dit straks aan het licht komen ? kun je weer een nieuwe condensor laten monteren, omdat de filter/droger (cartridge) geïntregeerd zit in de condensor.
Laat om te beginnen het systeem opnieuw controleren bij inwerking zijnde airco, en dan gelet op de lage/hogedruk (aantal bar) van het systeem.
[quote=TheoStek]Ik snap één ding niet waarom heeft de garage je niet geinformeerd na de reparatie van de condensor dat de airco niet koelt, ze zullen toch iets moeten onderzocht/ontdekt hebben.[/quote]
Kan me ook niet voorstellen dat dit niet geconstateerd c.q. gemeld zou zijn.
Voor de rest zal het uitdraaien op een juiste diagnose door een deskundig bedrijf.
is niet gemeld of geconstateerd dus wat ik moet doen is terug naar de garage en de druk opnieuw laten testen
13 jaar
Terug naar de garage gaan en de druk opnieuw laten meten bij in werking zijnde airco, vraag naar die drukken en het liefst dat je het met eigen ogen wilt zien.
Heren en eventueel dames hartelijk dank voor het meedenken . probleem is dat de compressor zijn werk niet doet. koudemiddel zat er genoeg in , is nu wel getest en ik heb er bij gestaan hij bouwt geen druk . dus er zit niets anders op dan een nieuwe compressor en het systeem laten spoelen.
13 jaar
die probleem heb ik ook gehad het was niet exact de zelfde probleem maar er is daar een reparatie set voor tekoop want de regeling van je tempratuur voor de kachel word door een tandwiel geregeld en die wil weleens doordraaien de tandwielen versleten.
en er is daar een reparatie set voor te koop kost ong. 25,- euro de bijrijderskant is zo gedaan maar de bestuurderskant zit rot achter een stuk vande dashboard die niet weg is te krijgen ze zitten trouwens allebei onder de dashboard.
hoop dat je aan mij oplossing heb.
13 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 307 of stel zelf een nieuwe vraag.
13 jaar