Als ik tussen de 110 en 130 km/u rijd, gaat het stuur trillen.
Op zich een normaal probleem (banden in onbalans) maar bij mij doet zich daarbij weer iets raars voor;
Als ik op voornoemde snelheid rijd, trilt het stuur ongeveer maar 150 meter. Vervolgens trilt hij ongeveer 150 meter niet, en dan weer 150 meter wel?????
Als de banden in onbalans zouden zijn, moet het stuur toch continue blijven trillen? Dat is bij mij dus weer eens niet het geval...
Wie weet wat ik nu weer aan m'n fiets heb hangen????
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
ophang punten en dan met name de radiale fuseekogel speling controleren
deze speling geeft dit probleem vaak
Mogelijk veroorzaakt door trillingen van achteruit.
De trillingen planten zich met een bepaalde resontiefrquentie naar voren voort en laten de voortrein en stuur ook meetrillen.
[quote=Beunhaas]Mogelijk veroorzaakt door trillingen van achteruit.
De trillingen planten zich met een bepaalde resontiefrquentie naar voren voort en laten de voortrein en stuur ook meetrillen.[/quote]
Resonantiefrequentie.
Hans
ER was hier laatst iemand die ook een 307 had met hetzelfde probleem. De oplossing waren twee nieuwe voorbanden als ik het goed onthouden heb. Als je even de zoekfunctie gebruikt heb je het zo te pakken.
15 jaar
[quote=Hans4037][quote=Beunhaas]Mogelijk veroorzaakt door trillingen van achteruit.
De trillingen planten zich met een bepaalde resontiefrquentie naar voren voort en laten de voortrein en stuur ook meetrillen.[/quote]
Resonantiefrequentie.
Hans[/quote]
Ick can nied so choet tieben
andere banden erop en het probleem was opgelost.
bedankt
13 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 307 of stel zelf een nieuwe vraag.
15 jaar