lastig te doseren koppeling , koppeling en dubbelmassa vliegwiel bij kmst 194.00 kompleet vervangen
nu bij kmst 214.000 is koppeling vanuit stilstand heel erg lastig te doseren
met name bij langdurig file rijden geeft dit nogal problemen .
geen zichtbare lekkage van koppelingscilinder
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
hebt u die vervangen? Of hebben ze bij Peugeot uw dubbelvliegwiel vastgelast?? Dit durven ze wel meer doen met uw probleem als gevolg!!
alles is nieuw . originele delen
ze hebben je dan blijkbaar toch niet verteld dat je een vast vliegwiel moest monteren. Is kit beschikbaar bij Valeo hiervoor.
[quote=jhl]ze hebben je dan blijkbaar toch niet verteld dat je een vast vliegwiel moest monteren.[/quote]
Dealers willen hier doorgaans ook niets van weten, ook wel begrijpelijk er kleven nogal wat nadelen aan een vast vliegwiel wat niet iedereen er bij verteld. Ook leveranciers zijn hierin heel erg terughoudend geworden.
Gr. paul
Nochtans wij hebben er geen problemen mee toch groot "jolijt" van de klanten die een pak geld en miserie uitsparen. Je moet maar eens de kits van Valeo bekijken. Voor een Mercedes Sprinter scheelt dat al gauw 400 euro aan stukken, enz...
Meerdere peugeotdealers monteren in de 307 een vast vliegwiel. En meerdere garages lassen het oude dubbelvlieg gewoon vast met de bovenvermelde problemen tot gevolg..............................
Bij een 307 is een vast vliegwiel probleemloos te monteren. Sterker nog Peugeot heeft 307´s rondrijden met dezelfde motor en bak met afwisselend 2- massa vliegwielen en vaste vliegwielen.
Echter vastlassen heb ik nog niet gehoord.
Gr. Jensen
laatst ook een valeo-kit gemonteerd...klant nog niet erg veel mee gereden maar tot op heden geen problemen......eigenlijk nog niets over nadelen vernomen paul?
maar ben wel benieuwd ? wat zijn of kunnen de nadelen zijn?
Neem aan dat de z.g.n. vaste - kits niet voor niets op de markt zijn gekomen?
Peter
De reden dat Peugeot, 2 sets door elkaar monteert, is dat de fabriek niet afhankelijk wil zijn van 1 leverancier koppelings/ vliegwiel delen.
Niet meer en niet minder. Bij Ford is het een ander verhaal.
Ralf
[quote=peterh8902]laatst ook een valeo-kit gemonteerd...klant nog niet erg veel mee gereden maar tot op heden geen problemen......eigenlijk nog niets over nadelen vernomen paul?
maar ben wel benieuwd ? wat zijn of kunnen de nadelen zijn?
Neem aan dat de z.g.n. vaste - kits niet voor niets op de markt zijn gekomen?[/quote]
Zoals het al eerder is besproken...
Het 2 massavliegwiel is voor deze motor gemaakt en neemt dermate veel oneenparige draaimomenten op zodat de constructie van versnellingsbak lichter uitgevoerd kan worden. Doel v/h 2 massavliegwiel is bij ontstaan van versnellingsbakgeluiden, zoals versnellingsbakratelen, trillingen bij lastwissel en het dreunen van de carrossrie deze trillingen zo dicht mogelijk bij de bron te dempen en te scheiden van de aandrijflijn.Het absorbeert met zijn geintegreerd veer/dempingsysteem de oneenparigheid, met als resultaat vermindering van geluiden en trillingen, dus meer comfort en minder slijtage.
Gr. paul
Maar niet bedrijfszeker. Het is leuk als je van "gerammel" houdt bij het stilleggen van de motor maar voor de rest vindt ik geen voordelen. Je uitleg klopt inderdaad, want dat WAS of IS de reden waarom ze die prullen monteren. Maar ga alle merken af (buiten MB, VW en BMW) die de "nieuwe" generatie dubbele vliegwielen monteren : er is niks dan problemen mee. Ofwel rammelt hij als je hem stillegt ofwel start hij moeilijk omdat de veren uitgerokken zijn en de krukassensor geen goed signaal geeft, enz....
bovengenoemde zal een eeuwige discusie blijven , maar volgens mij heeft dat niks met ons probleem te maken
het is puur het doseren met name in eerste versnelling wegrijden ( file rijden ) gaat gewoon niet soepel
dat heeft er alles mee te maken denk ik. Het moeilijk doseren is er pas gekomen van wanneer je koppeling vervangen is, nooit tervoren blijkbaar. In Belgie noemen we dat bruteren : de koppeling schokt in eerste versnelling bij het wegrijden. Spijtig genoeg hebben wij dit probleem reeds vaker gehoord en kwam het erop neer dat het oude vliegwiel herbruikt werd, maar dat het op bepaalde punten gewoon vastgelast werd om dienst te doen als "vast" vliegwiel. Klinkt ongehoord maar is wel degelijk zo. Is trouwens gekend onder Peugeot-dealers.
Vandaar mijn vraag in het begin : heb je die ZELF vervangen???? Ben je dus 100% zeker dat alle stukken vervangen werden? Dat was de vraag op jouw vraag.
Suc6
koppeling is 20.000 km geleden door ons vervangen , met originele delen . alles is vervangen
Zo zitten we al een stap verder. Klant trekt per toeval toch geen al te zware aanhangwagen?? Bij verbouwing thuis durven ze nogal eens "overladen" en dat is ook nefast voor de koppelingen met dubbelvliegwiel. Maar dat zal de klant waarschijnlijk niet toegeven.
Kwam dit tegen gerard en wij hebben een soortgelijk probleem en bij ons is het 2-massavliegwiel stuk. Heb jij nog een oplossing gevonden en zoja, en welke?
Geert
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 307 of stel zelf een nieuwe vraag.
15 jaar