Peugeot 306: Stuurbekrachtiging en onbekend aansluiting op carterpan

Bouwjaar: 1994

Hallo beste mensen,

Eerste vraag:
Ik had vandaag mijn auto op de brug gehad, wat blijkt er lekt veel olie van de stuurbekrachtiging slangen. Vooral bij de klemmen, hoe kan ik het beste lekvrij maken?

Tweede vraag:
Voorin de cartepan zie ik twee contact puntjes waarvoor zijn die dingen? oliepeilmeter? Zoja dan is die niet aangesloten en ik zie ook geen draden die los zitten.

ak73

Geplaatst door ak73 (0) , lid sinds 18 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Peugeot 306? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

9 Reacties

306 cabrio (0) PRO, 18 jaar geleden

Je zou er nieuwe slangklemmen op kunnen zetten.

ak73 (0), 18 jaar geleden

Het zijn van die speciale klemmen ofzo volgens mij met een tang vastgeknepen.

Treur (0) PRO, 18 jaar geleden

de contacten zijn niet van het oliepeil waarschijnlijk zit er op je dashoard een meter die aangeeft wat de oliedruk is en voor dat je de autostart geeft hij aan hoeveel olie erinzit klopt dat? dan is het indd een loze aansluiting en heb je die punten niet nodig dus geen zorgen. ik weet dat omdat ik me dat ook afgevraagd heb ik heb namelijk 6 van de wagens in onderhoud en alle 6 hebben ze dat dus vandaar

306 cabrio (0) PRO, 18 jaar geleden

Je kunt ook gewone (benzine)slangklemmen gebruiken die je met een schroevendraaier vastzet.

heemskerk4251 (0), 18 jaar geleden

Als het een twee liter RFX motor betreft met eem aluminium carterpan, dan zit dat ding er voor niks blijkbaar. Bij mijn 405 zat er ook een op.

T luteijn (0) PRO, 18 jaar geleden

De sensor in de carterpan is de olie temperatuursensor. In die tijd werden die blokken er standaard mee uitgerust omdat er van te voren niet bekend was of het voertuig waar die in moest er een in het instrumentenpaneel had of niet. Blijkbaar was het op die manier goedkoper produceren. Wat betrefd de lekkage, je zou inderdaat kunnen proberen met slangklemmen maar waar ga je die dan over zetten ? Misschien moet je een gedeelte van de originele klemverbinding verwijderen en daar in de plaats je slangklem zetten. Als dat niet helpt is de hogedrukslang poreus.

ak73 (0), 18 jaar geleden

Bedankt voor jullie hulp, ik ga die speciale slangenklemmen vervangen door normale.

ak73 (0), 18 jaar geleden

Nou zei iemand tegen mij dat ik niet die geperste/eenmalige klemmen niet mag vervangen door normale. Wat heeft het invloed als ik het wel doe?, ik zie anders geen verschil erin.

http://img393.imageshack.us/img393/5404/..." border="0" alt="Free Image Hosting at www.ImageShack.us" />

j.romijn (0) PRO, 18 jaar geleden

Ik denk dat ze lekken omdat er slangklemmen om zitten de drukken in hydrolische systemen zijn vaak te hoog voor slangklemmen ik zou eerst eens kijken of het orgineel zo uitgevoerd is en anders gewoon vervangen door nieuw dan lekt het zeker niet,

off grid hutje in het bos

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 306 of stel zelf een nieuwe vraag.