Hallo,
Deze Peugeot geeft na het starten de melding "Stuurbekrachtiging defect" en vervolgens "Storing EPS/ASR"
Mijn vraag is of deze meldingen dezelfde oorzaak kunnen hebben?
Bij uitlezen met mijn uitlees tool krijg ik het volgende:
DTC U1221
Fault Absence Of Communication With The Electric Power Steering ECU
Data invalid
DTC Status: Permanent
Dit lijkt dus op de stuurbekrachtiging te wijzen.
Bij opvragen van de de bijbehorende "Module informatie" het volgende:
Supplier: TEVES
PSA Reference: 96.662.353.80
Additional Number: 99.653.458.80
Software Version: 255.255
Calibration Version: 255.255
Messaging Index: E
Als ik 9666235380 opzoek vind ik:
Peugeot 207 1007 ABS ATE MK60 Steuergerät
Dit lijkt dan weer op de ABS module te wijzen.
Ik hoor graag jullie reactie. bvd
Groeten Gé IJzendoorn
Geplaatst door gé (0) , lid sinds 16 jaar geleden
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Peugeot 207? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 207 of stel zelf een nieuwe vraag.
7 Reacties
oldford (0) PRO, 2 jaar geleden
Het klopt hoor, dat is je ABS/ESP/ASR module.
Die geeft ook de foutcode dat er een probleem met de communicatie met de stuurbekrachtiging is.
Het kan zijn dat er ongeldige data wordt ontvangen of dat er geen communicatie is.
Ik begrijp dat de ABS/ESP/ASR module vervangen moet worden.
De stuurbekrachtiging werkt totaal niet. Kan het dan toch zijn dat als de ABS/ESP/ASR module vervangen wordt dat de stuurbekrachtiging weer in orde is?
Ik hoor graag
Gr Gé - gé (0), 2 jaar geleden
Bedoeling is dat de auto binnenkort uitgelezen wordt - gé (0), 2 jaar geleden
gé (0), 2 jaar geleden
Uitlezen geeft:
C1415 TBT engine or power steering calculator overtemperature Not characterized
P0606 internal fault . Not characterized
U1221 fault absence of communication with the electric power sterring ECU, Data invalid
Ik hoor graag nog suggesties. Alvast bedankt.
Gr.Gé
oldford (0) PRO, 2 jaar geleden
P0606 schijnt een bekende fout te zijn bij de stuurbekrachtiging. (Klopt het dat de fout in de EPS zit?)
Of de C1415 daarvoor de oorzaak is of het gevolg weet ik niet.
De U1221 (in de motor computer) is daar waarschijnlijk wel een gevolg van.
Zie b.v.: https://www.ecutesting.com/common-faults...
gé (0), 2 jaar geleden
Klopt het dat de fout in de EPS zit? denk het wel.
Je link wijst op vervanging van de motor v/d stuurbekrachtiging denk ik!?
Voorlopig heeft het probleem na eerder genoemde spontaan herstel geen prioriteit meer.
Als het weer (en evt vaker) optreed dan de motor v/d stuurbekrachtiging vervangen.
oldford (0) PRO, 2 jaar geleden
Ligt er maar net aan in welke ecu die P0606 werd gevonden (motor, eps)?
Die vraag heb je nog niet beantwoord.
gé (0), 2 jaar geleden
"Ligt er maar net aan in welke ecu die P0606 werd gevonden (motor, eps)?"
Bijgaand de info welke uitgelezen is. (eps?)
Het probleem treed overigens weer op!
Beste antwoord, geplaatst door oldford (0) PRO, 2 jaar geleden
Ja, dat is de ecu van de stuurbekrachtiging. Die vormt een geheel met de motor.
Je kunt ook eens nadenken of reparatie een optie is (is in ieder geval goedkoper).
De link is van een bedrijf wat dat kan doen. Ze zitten overigens in Engeland.
Hoe goed ze zijn weet ik niet. Nadeel is dat de motor-unit een tijdje weg is (voor reparatie).
Misschien is dit een goed alternatief:
https://www.stuurbekrachtiging-specialis...
Is een motor van de 'sloop' een optie, of beter een gereviseerde? - gé (0), 2 jaar geleden
Is ie lastig te vervangen? - gé (0), 2 jaar geleden
gr. gé - gé (0), 2 jaar geleden
Snel ontvangen en gemonteerd, oude teruggestuurd ivm statiegeld
Goede ervaring met dit bedrijf
Bedankt voor de hulp.
m.vr.gr.
Gé - gé (0), 2 jaar geleden